کد خبر : 1518316 | 29 فروردين 1397 ساعت 09:28 | 13.1K بازدید | 0 دیدگاه

با ثبات ترین مهره های برانکو در آسیا

سه بازیکن پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در همه دیدارهای تیم شان حضور 90 دقیقه ای را تجربه کرده اند.

با ثبات ترین مهره های برانکو در آسیا

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس با کسب 4 برد، یک تساوی و یک شکست و ثبت 13 امتیاز به عنوان تیم صدرنشین گروه B به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. برانکو در 6 بازی مرحله گروهی سعی کرد شاکله اصلی تیمش را حفظ کرده و با کمترین تغییرات به مصاف حریفان برود. سرمربی سرخپوشان این 6 دیدار را با 17 بازیکن انجام داده که علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی و محمد انصاری با 540 دقیقه با ثبات ترین مهره های او بوده اند. شایان مصلح نیز با 12 دقیقه بازی کمترین دقایق حضور در ترکیب تیمش را داشته است. در مجموع 10 بازیکن پرسپولیس در بیش از 80 درصد بازی های تیم شان به میدان رفته اند که در این گزارش به مرور اجمالی عملکرد آنها می پردازیم:


*علیرضا بیرانوند در هر 6 دیدار تیمش سنگربان اول پرسپولیس بوده و به جز دیدار رفت مقابل السد در 5 بازی دیگر موفق به ثبت کلین شیت شده است. البته بیرانوند در دیدار برگشت مقابل السد خوش شانس بود و مهاجمان السد نتوانستند از موقعیت های خوبی که نصیب شان شد، استفاده کنند. بی شک آمار فوق العاده بیرانوند ضمن خوشحال کردن برانکو و هواداران پرسپولیس، رضایت و آرامش خاطر کارلوس کی روش را نیز در پی خواهد داشت. حالا سرمربی تیم ملی در آستانه جام جهانی 2018 روسیه خیالش از داشتن یک دروازه بان مطمئن راحت شده و در مورد انتخاب اول خود برای محافظت از دروازه تیم ملی روی بیراوند بیش از پیش به یقین رسیده است. بیرانوند می تواند با استمرار حضورش درون دروازه پرسپولیس آمار خود را بهبود ببخشد.


*سیدجلال حسینی مدافع با تجربه سرخپوشان را باید یکی از ارکان موفقیت تیمش دانست. او با 540 دقیقه حضور در ترکیب پرسپولیس از با ثبات ترین مهره های برانکو بوده و بی شک آمار خوب سرخپوشان در خط دفاعی و گلهای خورده، مدیون بازی های درخشان این بازیکن ارزشمند است. سیدجلال در بازی رفت مقابل الوصل موفق شد پاس گل اول تیمش را بدهد و با دریافت 2 کارت زرد در دو دیدار رفت و برگشت مقابل السد حالا از دیدار اول تیمش در مرحله حذفی محروم خواهد بود.


محمد انصاری دیگر مدافع پرسپولیس است که در دیدارهای تیمش حضور 90 دقیقه ای را تجربه کرده است. او در این 6 دیدار در نقش مدافع میانی و دفاع چپ ظاهر و در دیدار اول تیمش مقابل نسف قارشی موفق به دادن یک پاس گل شد. بازیکنی بی حاشیه و در خدمت تیم حالا تبدیل به یکی از مهره های با ثبات برانکو شده و می تواند در مرحله حذفی نیز آمارش را ارتقاء بدهد.


*علی علیپور که با 18 گل بهترین گلزن سرخپوشان و لیگ هفدهم بوده، در 6 بازی مرحله گروهی موفق به زدن 3 گل شد و نتوانست در رقابت با دیگر مهاجمان حاضر در این رقابت ها توفیقی کسب کند. علیپور در بازی اول تیمش مقابل نسف قارشی دبل کرد و در دیدار رفت مقابل الوصل از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد. او که در این 6 بازی 536 دقیقه به میدان رفته، در دور رفت نتوانست برای سرخپوشان گلزنی کند و در سه بازی آخر در دقایق پایانی تعویض شد.


*حسین ماهینی نیز که در هر بازی تیمش حضور داشته، در دیدار اول و سوم تعویض شد تا نتواند به رکورد 540 دقیقه ای دست یابد. او که در این فصل هم در نقش مدافع و هم هافبک دفاعی به میدان رفته، در دیدار برگشت مقابل الوصل موفق به دادن یک پاس گل شد. ماهینی علی رغم بازی درگیرانه اش در هیچ دیداری کارت زرد دریافت نکرد و با ارائه بازی های قابل قبول برانکو را برای حضور در ترکیب پرسپولیس متقاعد کرد.


کمال الدین کامیابی نیا هافبک دفاعی پرسپولیس که در دور برگشت بازی های لیگ از ترکیب اصلی تیمش دور شده بود، در بازی اول پرسپولیس مقابل نسف قارشی به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد و 17 دقیقه برای سرخپوشان بازی کرد. او در 5 بازی دیگر تیمش حضور کامل 90 دقیقه ای داشت و در بازی برگشت مقابل الوصل موفق به زدن تک گل سه امتیازی تیمش شد.


*شجاع خلیل زاده و صادق محرمی با 5 بازی کامل در ترکیب پرسپولیس موفق به ثبت آمار 450 دقیقه ای شده اند. شجاع در این 5 دیدار 3 کارت زرد دریافت کرده و غیبت او در دیدار برگشت مقابل نسف قارشی به دلیل دو اخطاره شدنش بوده است. محرمی نیز باخت سه بر یک تیمش برابر السد به دلیل مسمومیت حضور نداشت و در الباقی بازی به طور کامل برای پرسپولیس بازی کرده است.  او در دیدار اول تیمش برابر نسف قارشی یک پاس گل داد و با عملکرد درخشان در دیدار برگشت مقابل السد به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. مدافع جوان پرسپولیس در رقابت های لیگ برتر نیز در 20 بازی برای تیمش به میدان رفته و آمار 1575 دقیقه بازی را از خود برجای گذاشته و با درخشش در پرسپولیس حالا می تواند یکی از گزینه های اصلی کی روش برای پست دافع راست تیم ملی در جام ملت های آسیا باشد.


*وحید امیری نیز در همه 6 بازی پرسپولیس به میدان رفته اما تنها در دو دیدار تا سوت پایان مسابقه در زمین حضور داشته است. او که در دیدار رفت برابر نسف قارشی یک پاس گل را به نام خودش ثبت کرد، در همه بازی ها به عنوان وینگر به بازی گرفته شده و همواره از مردان مورد اعتماد برانکو به شمار می رود. عملکرد مطمئن و بازی در خدمت تیم او باعث شده این بازیکن با اخلاق از هم اکنون به عنوان یکی از مسافران جام جهانی روسیه به شمار برود.


*سیامک نعمتی با 286 دقیقه بازی، یک گل زده و یک کارت زرد، محسن ربیع خواه با 270 دقیقه بازی و دریافت یک کارت زرد و گادوین منشا با 243 دقیقه بازی و تنها یک گل زده دیگر بازیکنان با ثبات پرسپولیس در این 6 بازی بوده اند. بشار رسن با 30 دقیقه و شایان مصلح نیز با 12 دقیقه بازی کمترین حضور در ترکیب سرخپوشان را داشته اند.

دیدگاه‌ها