کد خبر : 1518911 | 01 اردیبهشت 1397 ساعت 10:57 | 23.7K بازدید | 0 دیدگاه

غیاثی: می ترسیم آن داور الان ناظر شده باشد

دعوت از رهبری‎‌فرد و خداداد برای پیگیری تبانی داوری

سخنگوی کمیته داوران از بهروز رهبری فرد و خداد عزیزی دعوت کرد برای ارائه اطلاعاتشان درباره تبانی داوری به فدراسیون فوتبال بروند.

دعوت از رهبری‎‌فرد و خداداد برای پیگیری تبانی داوری

به گزارش "ورزش‌سه"، در روزهای گذشته مباحث زیادی پیرامون تبانی در برخی مسابقات فوتبال و کسب نتایج دلخواه با استفاده از داوران به وجود آمده است. بهروز رهبری فرد و خداداد عزیزی دو پیشکسوت فوتبال هم با بیان نمونه هایی از این اتفاق به موضوع دامن زدند و حالا کمیته داوران پیگیر مسائل اینچنینی شده است.


رضا غیاثی، سخنگوی کمیته داوران در این باره به "ورزش سه" گفت: خداداد عزیزی و بهروز رهبری فرد دو فوتبالیست ملی ما هستند که اعتبار و حیثیت دارند. از نظر ما این دو نفر از سر دلسوزی و اینکه جامعه فوتبال پاک شود این حرفها را بیان کردند. با این حال برخی افراد هستند که می خواهند جو را در هفته های پایانی لیگ برتر و لیگ یک متشنج کنند. منظور من در این خصوص اصلا آقایان عزیزی و رهبری فرد نیست اما به هر حال افراد دیگری وجود دارند.


او صحبت هایش را اینطور ادامه داد: جناب رهبری فرد! جناب عزیزی! ما قبول داریم که شما دلتان به حال فوتبال می سوزد. از ما هم بیشتر دلتان می سوزد. شما می خواهید ضررهایی که کرده اید، دیگران نکنند. اما اگر قصد تان خدمت به فوتبال است به کمیته داوران فدراسیون تشریف بیاورید و حرف هایتان را شفاف تر بزنید و بگویید که چه داورانی تبانی کردند. از سال 87 که شما گفته اید، 10 سال گذشته و آن زمان هم من و اصفهانیان مسئول نبودیم و در جریان امور نیستیم. ترس ما الان این است که آن داوری که در سال 87 به عقیده شما فلان کار را کرده، الان ناظر باشد. شما بیایید و کاملا توضیح بدهید تا ما پیگیر شویم. اگر ما را هم قبول ندارید بروید پیش آقایان تاج و ساکت. هرچند که اگر خودتان هم تشریف نیاورید، کمیته اخلاق پیگیر می شود و از شما دعوت می کند.


سخنگوی کمیته داوران همچنین گفت: این صحبت ها اثر گذار است. الان که یکی دو هفته بیشتر به پایان لیگ نمانده، شما سنگی به دریا انداختید و موجی را درست کردید اما نمی دانیم که کدام موج را پیگیر شویم. 


غیاثی درباره موضوع تبانی ای که خودش درباره یک داور مطرح کرده، خاطرنشان کرد: من در دفاع از داوری این حرف را زدم. روزی یک فردی به کمیته داوران آمد و گفت این داوری که شما انتخاب کردید تبانی کرده که در دقیقه 37 فلان بازی برای آن تیم پنالتی بگیرد. ما داور را تعویض کردیم و بازهم آن اتفاق افتاد و داور دقیقه 37 پنالتی گرفت. می خواهم بگویم که همه چیز به داور ربط پیدا نمی کند. این اتفاق از بالاتر رخ داده است. 


وی افزود: وظیفه ما صیانت از داوری از فوتبال است. همانطور که در گذشته دکتر سیار گفته بود، سبد داوران یک سیب گلاب خوشبو است که امکان داور دو سیب کرم خورده هم در آن پیدا کنید. در همه جا اینگونه است. آقایان همه چیز را رها کرده اند و به داوری چسبیده اند. متاسفانه دیواری کوتاه تر از داوران پیدا نمی شود.  داوران ما حتی کمتر از مسئول تدارکات یک تیم فوتبال حق الزحمه می گیرند، چرا می خواهند با داوران فوتبال را پاک کنند؟


غیاثی حرف هایش را اینطور به پایان برد: اکنون داوران ما می دانند که ناظر ویدئویی وجود دارد. یعنی علاوه بر گزارشی که ناظر از عملکرد داور می دهد، من، آقای اصفهانیان و آقای عسگری فیلم همه بازی ها را تماشا می کنیم و خودمان هم به داور نمره می دهیم. همین باعث می شود داوران حواس شان را بیشتر جمع کنند تا دسته گلی به آب ندهند.

دیدگاه‌ها