کد خبر : 1519883 | 05 اردیبهشت 1397 ساعت 08:42 | 16.4K بازدید | 0 دیدگاه

اولین گام برای سه گانه دیگر

یوپ هاینکس ؛ نبرد مرشد و مارگاریتا

یوپ هاینکس مصمم است تیم سابق خود، رئال مادرید را شکست دهد و گام بلند و مهمی برای رسیدن به یک سه‌گانه دیگر بردارد.

یوپ هاینکس ؛ نبرد مرشد و مارگاریتا

به گزارش "ورزش سه" ،  مربی 72 ساله بایرن مونیخ که در سال 1998 به‌عنوان مربی رئال مادرید قهرمان اروپا شده، سال 2013 بایرن را به قهرمانی سه‌گانه رساند. حالا در سنی که هم‌دوره‌ای‌های او بیشتر مشغول مراقبت از نوه‌ها هستند، هاینکس از یک بازی فوق‌العاده اروپایی استقبال می‌کند: «یک تقابل بزرگ با حسی مثبت. این دو تیم سابقه درخشانی در اروپا دارند و فوتبال جذابی را به نمایش می‌گذارند. بازی سختی برای هر دو است.»


بایرن تنها تیم باقیمانده در لیگ قهرمانان است که می‌تواند سه‌گانه ببرد. این تیم سه هفته قبل ششمین قهرمانی متوالی‌اش در بوندس‌لیگا را جشن گرفت و در فینال جام حذفی آلمان نیز 29 اردیبهشت به مصاف آینتراخت فرانکفورت می‌رود. اگر بایرن در فینال 5 خرداد در کیف قهرمان اروپا شود، هاینکس - که 19 اردیبهشت 73 ساله می‌شود - می‌تواند مسن‌ترین مربی قهرمان اروپا لقب بگیرد. رکورد فعلی در اختیار ریموند گوتالز است که با 71 سال و 231 روز مارسی را به قهرمانی اروپا در سال 1993 رساند ضمن اینکه سومین قهرمانی هدیه خداحافظی فوق‌العاده او به بایرن خواهد بود قبل از اینکه جای خودش را به نیکو کواچ بدهد.


هاینکس پیش از این نیز در لیگ قهرمانان این فصل رکورد زده، پیروزی 2 بر یک بایرن مقابل سویا در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی دوازدهمین برد متوالی این مربی بود. تنها لوییز فان خال با بارسلونا و کارلو آنچلوتی با رئال مادرید توانسته‌اند تعداد بردهای متوالی خود در لیگ قهرمانان را دورقمی کنند.


بدون در نظر گرفتن عملکرد بایرن در دیدار با رئال، هاینکس کلاس خود را با ایجاد تحول در بایرن در این فصل نشان داده. بعد از نتایج ضعیف ابتدای فصل و اخراج آنچلوتی، او برای چهارمین بار مربی بایرن شد با آنکه بعد از قهرمانی سال 2013 در هیچ تیمی مربیگری نکرده بود. وقتی او آمد بایرن 5 امتیاز اختلاف نسبت به بوروسیادورتموند، صدرنشین وقت لیگ آلمان، داشت اما دیسیپلین به تیم برگشت، تمرینات سخت و فشرده شد و زمان بازی بین اعضای تیم پرستاره بایرن تقسیم شد؛ باواریایی‌ها از 24 بازی بعدی‌شان 23 تا را بردند: «هرگز فکر نمی‌کردم پنج هفته مانده به پایان قهرمان شویم و به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برسیم. فکر می‌کنم با این تیم به هماهنگی رسیده‌ام ضمن اینکه همه ما سخت کار می‌کنیم بدون اینکه خودخواه باشیم.»


او اما فروتنی خود را حفظ می‌کند: «یک روز صبح در هتل زوج مسنی را دیدم در حالی که روی لباسم آرم بایرن‌مونیخ بود. خانم از من سوال کرد، اوه، شما هوادار بایرن‌مونیخ هستید؟ گفتم البته.» اینکه او را نشناخته‌اند برایش مساله‌ای نیست اما هاینکس با کاپیتان سابق بایرن، باستین شواین اشتایگر شوخی کرد که برای شیکاگو فایر بازی می‌کند: «آنها آمریکایی بودند، شواینی به من گفته بود همه در آمریکا تو را می‌شناسند، مطمئنا نمی‌شناسند!»

 

دیدگاه‌ها