کد خبر : 1521006 | 10 اردیبهشت 1397 ساعت 09:08 | 19.7K بازدید | 0 دیدگاه

کار بزرگ سامره و رحمان در مسجدسلیمان و بابل

ایتالیایی‌ها جوانمردهای روز پایانی لیگ یک

پرونده هفته پایانی رقابت های دسته اول باشگاه های ایران جام آزادگان هم بسته شد آن هم در شرایطی که دو تیم قدیمی و با ریشه شهرستانی جواز صعود به سطح اول را دریافت کردند.

ایتالیایی‌ها جوانمردهای روز پایانی لیگ یک

به گزارش "ورزش سه"، تیم های نفت مسجد سلیمان و نساجی مازندران در یکی از حساس ترین روزهای پایانی تاریخ لیگ دسته اول در رقابتی نفسگیر و مهیج جواز صعود به لیگ برتر را دریافت کردند تا دو شهر از جنوب و شمال ایران خود را برای میزبانی از مهمترین رقابت های باشگاهی فوتبال ایران در فصل آتی آماده کند، شهرهایی که فوتبالدوستانش در این سال ها جزو مظلوم ترین طرفداران فوتبال در کل کشور بودند.


مسجدسلیمانی به عنوان نخستین مردمان ایران زمین که با فوتبال خو گرفتند در کنار قائمشهری های پرشمار و پرشور که بعد از شکست طلسمی 24 ساله به لیگ برتر رسیدند حالا باید خود را برای تقابل با بهترین های فوتبال ایران آماده کنند تا در بازگشت به سطح اول فوتبال نماینده هایی شایسته برای طرفداران پرشمار خود باشند، طرفدارانی که عذاب های فراوانی به جان خریدند تا بالاخره روزی همچون دیروز را تجربه و جشن صعود بگیرند.


سوای از این اتفاق مهم روز پایانی باید به یک اتفاق پسندیده دیگر هم اشاره کرد آن هم فوتبال پاکی بود که رقبای بی انگیزه تیم های مدعی و صدرجدولی به معرض نمایش گذاشند تا پرونده این فصل بدون هیچ شائبه ای در روز پایانی بسته شود. تیم هایی مثل مس رفسنجان با هدایت علی سامره در مسجد سلیمان تا آخرین توان برای شکست دادن صدرنشین لیگ تلاش کردند و در نهایت هم شکست 2-0 را با تساوی 2-2 تغییر دادند تا مسجدسلیمانی ها تا آخرین ثانیه ها برای دیدن قهرمانی تیم شان استرس داشه باشند.


یا حتی برق نوین شیراز با رحمان رضایی که در بابل تا آن جا که می توانست مقابل خونه به خونه مقاومت کرد و با شکست نزدیک مانع صعود این تیم شمالی به لیگ برتر شد. رحمان که نتیجه این بازی تفاوتی در جایگاه تیمش نداشت چنان شاگردانش را از نظر روحی روانی همین طور فنی برای این بازی آماده کرده بود که گویی برای قهرمانی می جنگد و این همان روح جوانمردی و پاکی بود که فوتبال باشگاهی ما برای نشان دادن رقابت جوانمردانه نیاز داشت.


آن چه محرز است این که روز پایانی لیگ یک با تمام حواشی و جنجال هایی که این رقابت ها را در طول 34 هفته عذاب داد یک روز پاک نشان داد که به همین خاطر باید از مربیانی همچون علی سامره و رحمان رضایی که سابقه بازی در سری A ایتالیا را در کارنامه دوران فوتبال خود دارند به عنوان جوانمردهای روز پایانی لیگ یک نام برد، مربیان نسل جدید فوتبال ایران که خوب می دانند ممکن است یک روز خود و تیم های شان نیازمند همین فوتبال پاک برای صعود به لیگ برتر باشد.

 

دیدگاه‌ها