کد خبر : 1525929 | 03 خرداد 1397 ساعت 11:22 | 46.3K بازدید | 0 دیدگاه

نبرد قدیمی های آسیا بر سر رنکینگ AFC!

تیم های ایران، ژاپن، کره جنوبی و عربستان جدال جذابی بر سر ای اف سی رنکینگ دارند.

نبرد قدیمی های آسیا بر سر رنکینگ AFC!

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از یک ماه تا آغاز جام جهانی باقی مانده و 5 تیم ایران، عربستان، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا نمایندگان قاره کهن در این مسابقات خواهند بود. تا آن زمان نیز هر کدام از تیم ها چند بازی دوستانه خواهند داشت و به نوعی در اندیشه جمع کردن امتیازات برای بهبود رتبه خود در فیفا و ای اف سی هستند.

 

اما آن چه که جدال فوتبال باشگاهی و ملی این کشورها را جذاب کرده، رنکینگ کنفدراسیون فوتبال آسیا است. ای اف سی براساس عملکرد باشگاهی و ملی کشورها این رنکینگ را ایجاد کرده و نتایج آن نیز در سهمیه بندی تیم ها تاثیر مستقیم دارد.

 

در این رنکینگ نتایج ملی 10 درصد و نتایج باشگاهی 90 درصد تاثیر گذار هستند.

 

هم اکنون چین، قطر و امارات با توجه به نمایش های درخشان تیم های باشگاهی شان، با اختلافی معنادار نسبت به دیگر کشورها صدرنشین هستند اما رتبه های بعدی در اختیار تیم های کلاسیک و قدیمی فوتبال آسیا است.

 

1304397

 

کره جنوبی 7.1 درصد از امتیاز بازی های ملی را کسب کرده اما به سبب کسب امتیاز باشگاهی بیشتر نسبت به ایران و ژاپن، در رده چهارم قرار دارد. ژاپن یک دهم درصد امتیاز ملی بیشتری از کره جنوبی دارد اما در عملکرد تیم های باشگاهی ضعیف تر است و به طبع، در رده پایین تری قرار دارد.

 

تیم ملی کشورمان، تمام 10 درصد امتیاز ملی را به دست آورده اما در امتیاز باشگاهی تنها صاحب 66.4 درصد است. باتوجه به این که ایران در مرحله یک چهارم نهایی یک نماینده بیشتر از ژاپنی ها دارد، فرصت یک یا حتی دو رده صعود در ای اف سی رنکینگ برای فوتبال ایران هست.

 

پس از ایران عربستان صعودی و استرالیا هستند که فعلا نمی توانند به رده های بالاتر برسند.

دیدگاه‌ها