کد خبر : 1531797 | 29 خرداد 1397 ساعت 09:05 | 59.7K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه پیروزی سه‌شیر‌ها بر تونس

هری‌کین2- 1 تونس؛ چه‌ها آموختیم؟!

برای مدت زمان زیادی از بازی، به نظر می‌رسید که انگلستان به آنچه که حقش بوده، نرسیده است و این تنها تا زمانی بود که کین، باز هم ارزش‌های خود را نشان داد.

هری‌کین2- 1 تونس؛ چه‌ها آموختیم؟!

به گزارش "ورزش سه"، گل دقیقه 91 هری کین، باعث شد تا انگلستان از یک تساوی ناامیدکننده نجات پیدا کند و شروع جام جهانی برای سه‌شیر‌ها با پیروزی بر تونس همراه شود.


ستاره تاتنهامی‌ها با یک ضربه سر، موجبات پیروزی یاران ساوتگیت را در شب سخت ولگوگراد مهیا کرد؛ هرچند او پیش از این ضربه نیز در دقیقه 11، گل اول بازی را برای سه‌شیر‌ها به ثمر رسانده بود و انگلستانی‌ها را به پیروزی نزدیک‌تر کرده بود اما انگلستانی‌ها، برخلاف بازی مالکانه و خوب خود این برتری را با خطای بچه‌گانه و عجیب کایل واکر بر روی فخرالدین بن‌یوسف و سپس ضربه پنالتی فرجانی ساسی، از دست دادند. پس از گل دقیقه 33 ساسی، به نظر می‌رسید که انگلستانی‌های موقعیت سوز، نمی‌توانند نتیجه‌ای بهتر از مساوی کسب کنند اما تمام‌کننده موفق سه‌شیر‌ها یعنی هری‌کین ورق را برگرداند. در پایین به بررسی 5 نکته مهم از این بازی می‌پردازیم.

 

1- سیستم ساوتگیت درست بود!


شاید تا به حال به این نکته توجه نکرده بودید اما ساوتگیت به عنوان سرمربی انگلستان، توانایی اتخاذ تصمیم‌های درست و منطقی را به دست آورده است اما تصمیم‌های او در شب سخت ولگوگراد، کاملا درست بود. 25 دقیقه اول بازی، شکوه کشوری که فوتبال را به جهانیان عرضه کرده بود؛ بیش از همیشه نشان داد. یک بازی مالکانه، سریع، زیبا و هجومی که با زدن گل دقیقه 11 هری‌کین نیز همراه شده بود؛ هر چند که گلزنی انگلستانی‌ها، خیلی سریع‌تر باید شروع می‌شد و اگر درخشش دروازبان تونس و بی‌دقتی مهاجمان انگلستان نبود، این نتیجه می‌توانست سنگین و سنگین‌تر نیز باشد.
انگلستانی‌ها پس از گل تساوی تونسی‌ها نیز موقعیت‌های بسیاری را از دست دادند. اگر انگلستان با تساوی از بازی خارج می‌شد، حق به حق‌دار نمی‌رسید و بازیکنانی همانند رحیم استرلینگ و جسی لینگارد که موقعیت‌های بسیاری را از دست دادند خود را نمی‌بخشیدند.
سیستم ساوتگیت، سیستم بسیار مناسبی است. در این سیستم مدافعین کناری به خوبی در حمله و دفاع شرکت می‌کنند، مدافعان در بازیسازی تیم نقش کلیدی دارند و از سوی دیگر، هافبک‌ها عملکرد خوبی دارند تا این انگلستان، نشان‌دهد که تیمی سزاوار توجه است.

 

1311589

 

2- آن موقعیت‌ها...


دقیقه دوم بازی: جسی لینگارد یک موقعیت عالی را به پاهای دروازبان حریف می‌زند! دقیقه4 : رحیم استرلینگ یک دروازه‌خالی را از فاصله 2 مایلی دروازه به بیرون می‌زند!( البته در این صحنه میبایست آفساید اعلام می‌شد.) دقیقه 11: گل! دقیقه 24: لینگارد از سانتر عالی اشلی‌یانگ استفاده نمی‌کند! دقیقه 38: دله‌علی توپ را به تیرک دروازه می‌زند! دقیقه 44: لینگارد یک ضربه والی را به اوت می‌فرستد!
این تنها موقعیت‌های نیمه اول سه‌شیر‌ها در مقابل عقاب‌های کارتاژ بود؛ موقعیت‌هایی که می‌توانست در همان نیمه اول، کار تونسی‌ها را تمام کند اما انگلستان نتوانست از این موقعیت‌ها بهره کافی را ببرد. در این بین، خطای بچه‌گانه کایل واکر هم جلب توجه می‌کند اما در نهایت ضربه سر هری کین در دقیقه پایانی بازی، سه امتیاز را برای سه‌شیر‌ها به ارمغان می‌آورد.

 

1311590

 

3- خط دفاع و دیگر هیچ!


مدافعان انگلستان برای مدت‌های طولانی، مشکل این تیم نبود اما ساوتگیت با آمدن خود، تمرکز بسیاری بر روی خط دفاع سه‌شیر‌ها گذاشت و حالا، تغییراتی اساسی در خط دفاع این تیم ایجاد کرده است. کریس اسمالینگ خیلی کم بازی می‌کند؛ گری کیهیل به انتخاب دوم تبدیل شده است و فیل جاگیلکا از نوامبر 2016 به این سو، برای انگلیس به میدان نرفته است.
ساوتگیت اکنون مدافعانی با قدرت حمل توپ بالا را در ترکیب خود قرار داده‌است تا شیوه بازی‌ تیمش را تغییر دهد. در خط دفاعی، اشتباهات بسیاری رخ داد. هری مگوایر، بهترین مدافع انگلستان در این بازی بود اما واکر و استونز در فاز دفاعی ناامیدکننده ظاهر شدند تا این اتفاق، زنگ خطری برای ساوتگیت باشد تا شاید در جدال مقابل تیم‌های بزرگ، این خط دفاع آسیب‌پذیر انگلستان را آزار دهد و موجبات حذف این تیم را فراهم سازد. پنالتی بچه‌گانه کایل واکر نمونه اصلی این اشتباهات بود. ریو فردیناند، مدافع وسط سابق منچستریونایتد در این باره گفته است:
اگر واکر به درستی جایگیری می‌کرد، اکنون انگلستان این پنالتی را به تونس نمی‌داد!

 

1311588



4- نمایش خوب سه‌شیر‌ها!


با وجود همه اشتباهات دفاعی، بازی کلی انگلستان در مقابل تونس، نمایشی مناسب محسوب می‌شود و به نظر می‌رسد که ساوتگیت در بازی بعدی مقابل پاناما نیز از چنین سیستمی استفاده خواهد کرد و این بار اگر مهاجمان دقت بیشتری کنند، می‌توانند در همان نیمه اول نماینده کونکاکاف را از کسب امتیاز ناامید کنند.
به نظر می‌رسد با کمی تغییر، تیم ساوتگیت می‌تواند برای مدعیان کسب عنوان قهرمانی خطرساز شود و یا حتی خود را به عنوان یک مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی مطرح کند!

 

1311586

 

5-افتضاح VAR:


نمایش دیشب ولگوگراد، سومین اشتباه عجیب VAR را در این دوره مسابقات رقم زد. اشتباه اول به گل عجیب دیگو کاستا به پرتغال برمی‌گردد که با خطای واضح او همراه بود. اشتباه دوم به گل تساوی سوییس به برزیل برمی‌گردد که خطای استیون زوبر، به دلیل هل دادن میراندا، گرفته نشد تا زوبر گل تساوی سوییسی‌ها را به ثمر براند و حالا اشتباه سوم در جریان بازی تونس و انگلستان!
دو صحنه مشکوک در محوطه جریمه تونس بر روی ارسال‌های روی دروازه این تیم به وقوع پیوست که حداقل یکی از این دو صحنه را می‌توان یک پنالتی واضح و آشکار دانست. صحنه‌ای که فرجانی ساسی با نشان‌دادن آگاهی خود به فنون کشتی، هری کین را در محوطه جریمه عقاب‌های کارتاژ زمین زد اما داور این صحنه را ندید. حالا که داور ندید، باید منتظر اعلام خطای پنالتی توسط VAR می‌بودیم اما این اتفاق نیفتاد تا اشتباه بعدی تکنولوژی کمک داور ویدئویی در این بازی به ثبت برسد.


مترجم: محمد مهدی موسی‌پور
منبع: فورفورتو

 

دیدگاه‌ها