کد خبر : 1533149 | 02 تیر 1397 ساعت 22:40 | 87.8K بازدید | 0 دیدگاه

درخواست مراکشی ها

نتیجه دیدار با پرتغال را برگردانید

تعدادی از مربیان، بازیکنان و فعالان حوزه فوتبال در کشور مراکش نامه ای به فیفا علیه داور دیدارشان برابر پرتغال آماده کرده اند که در دقایق ابتدایی هزاران امضا زیر آن نامه شد.

نتیجه دیدار با پرتغال را برگردانید

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی مراکش روز چهارشنبه در دیداری حساس از گروه دوم رقابت ها به مصاف پرتغال رفتند که در نهایت این دیدار با برتری ١-٠ پرتغالی ها به پایان رسید و حکم حذف مراکش امضا شد.


تعدادی از مربیان، بازیکنان و فعالان حوزه فوتبال نامه ای به فیفا نوشته اند و درخواست برگشت نتیجه دیدار را کرده اند، آنها اتهاماتی را به داور بازی نسبت داده اند.


آنها معتقد هستند که در بین دو نیمه، مارک گیگر داور امریکایی بازی از په په برای دریافت پیراهن رونالدو خواهش کرده است و همین امر باعث شده تا قضاوتی ناعادلانه در بازی انجام بدهد.

 

این نامه در همان ساعات ابتدایی با واکنش و امضای سریع هواداران مراکشی همراه شد تا این دادخواست در اختیار فیفا قرار بگیرد. در این بیانیه درباره صحنه مشکوک دیدار و خطا روی نورالدین عمرابات نیز صحبت کرده و گفته چرا در آن زمان از تکنولوژی ویدئو استفاده نشد و این اشتباه را فاجعه باز خواند.


عبدالرحیم غریب استاد دانشگاه دررشته ورزش و اقتصاد، که از عوامل اصلی طرح این نامه بوده است، در این باره می گوید:این یک نمایش اتحاد مراکشی ها و حتی آفریقایی هاست. فیفا هروقت بخواهد با توجه به سیاستش در نتایج دست خواهد برد، تکنولوژی ویدئویی برای همه تیم ها یکسان نیست و مراکش از آن رنج می برد، تیم های آسیایی و آفریقایی از آن محروم هستند و تنها برعلیه شان استفاده می شود.ای کاش این تکنولوژی متوقف شود و در ادامه مسابقات از آن استفاده نشود.


البته فیفا این ادعا درباره درخواست داور از په په را رد کرده و مراکشی ها درخواست کرده اند تا اطلاعات دقیق تری در این باره منتشر شود.

 

شاید تکرار و یا برگشت نتیجه برای دیدار پرتغال-مراکش یک موضوع غیرممکن باشد اما این موضوع و گسترش آن در فضای رسانه ای جهان، داور بازی پرتغال-ایران را تحت فشار قرار می دهد که تحت تاثیر نام ها در این بازی حساس گروه قرار نگیرند و عادلانه تر سوت بزنند.

 

دیدگاه‌ها