کد خبر : 1533725 | 04 تیر 1397 ساعت 23:57 | 171.3K بازدید | 0 دیدگاه

پنالتی جنجالی و عصبانیت شدید کی‌روش

سیو تاریخی بیرانوند علیه کریس

تیم‌ملی فوتبال ایران در ابتدای نیمه دوم مسابقه پرتنش خود مقابل پرتغال در یک موقعیت عجیب و غریب قرار گرفت.

سیو تاریخی بیرانوند علیه کریس

به گزارش "ورزش سه"، درست مثل دیدار ایران مقابل پرتغال در جام‌جهانی 2006 که کریس رونالدو به دلیل خطای ناشیانه یحیی گل‌محمدی در گوشه محوطه جریمه روی فیگو پشت ضربه ایستاد و ابراهیم میرزاپور را مغلوب کرد، این‌بار و با فاصله 12 ساله موقعیتی مشابه به دست آورد. اما این‌بار این علیرضا بیرانوند بود که با مهار فوق‌العاده پنالتی رونالدو شرایط بازی را به سود ایران تغییر داد.


البته این صحنه جنجالی کم سابقه را پشت سر خود داشت. در دقیقه 51 بازی کریس رونالدو به قلب دفاع ایران زد و بعد از عبور از مدافع مستقیم پس از برخورد با سعید عزت‌اللهی نقش بر زمین شد و بلافاصله از داور طلب پنالتی کرد. اما داور پاراگوئه‌ای با کمی مکث و پس زدن بازیکنان با درخواست ویدئوچک صحنه را بازبینی کرد و رای به پنالتی داد، اتفاقی که با اعتراض شدید بازیکنان ایران و البته سرمربی تیم‌ملی همراه شد. اعتراضی که یک کارت زرد برای حاج‌صفی در پی داشت و البته کی‌روش هم که از قبل در این باره صحبت کرده بود، با پرتاب کتش لحظه  ای عجیب را از خود به یادگار گذاشت.


بعد از کمی کش مکش کریس رونالدو توپ را از روی زمین برداشت و روی نقطه پنالتی کاشت و در حالی که علیرضا جهانبخش ستاره ایران سمت او می رفت تا به او بگوید این پنالتی منصفانه نبوده است ضربه خود را به سمتی زد که علیرضا بیرانوند با یک شیرجه مطمئن آن را مهار کند. این یک لحظه تاریخی برای فوتبال ایران بود و اولین سیو پنالتی دروازه‌بان های ایران در تاریخ جام های ‌جهانی.


ایران در جام‌جهانی 1978، چهار پنالتی از دو حریف خود دریافت کرد که همه آنها وارد دروازه شادروان ناصر حجازی شد. در دوره دوم در جام‌جهانی 98 هیچ پنالتی به حریفان ندادیم و در جام‌جهانی 2006 در بازی مقابل پرتغال پنالتی سلسائو را رونالدو وارد دروازه ایران کرد. ایران در سال 2014 هم مقابل سه حریف خود در محوطه جریمه خطایی مرتکب نشد و این اولین پنالتی تیم کی‌روش در ششمین مسابقه بود که البته با مقاومت بیرانوند وارد دروازه ایران نشد. دروازه‌بان تیم‌ملی ایران با این مهار نام خود را بیش از گذشته به سر زبان ها انداخت و تا به این لحظه قهرمان بازی لقب گرفته است.

 

1314316

 

عکس از پیام پارسایی - باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه‌ها