کد خبر : 1539261 | 27 تیر 1397 ساعت 10:30 | 22.8K بازدید | 0 دیدگاه

تیاگو و ویدال، گزینه‌های اصلی ترک مونیخ

کدام دو هافبک بایرن را ترک می‌کنند ؟

ترافیک بازیکن در خط هافبک بایرن مونیخ باعث شده باشگاه به این نتیجه برسد که بهتر است دو تا از ستاره‌‌های خط میانی خود را بفروشد. اما کدام دو هافبک بایرن با احتمال بیشتری برای جدایی از این تیم روبرو هستند ؟

کدام دو هافبک بایرن را ترک می‌کنند ؟

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ از لحاظ ترکیب نفرات، نامتعادل است، به خصوص در خط میانی. بایرنی‌ها در خطی که معمولاً با سه بازیکن به میدان فرستاده می‌شود 9 بازیکن آماده در اختیار دارند.


درحالیکه در ماه‌های گذشته جذب لئون گورتسکا و بازگشت رناتو سانچز به بایرن، دو بازیکن دیگر به هافبک‌های بایرن مونیخ اضافه کرده همچنان از اینکه کدام بازیکنان خط میانی قرار است اردوی بایرن را ترک کنند خبری منتشر نشده است.


سوال اصلی این است که این انتظار تا کی ادامه خواهد داشت ؟ مدیر سازمان ورزش بایرن حسن صالح حمیدزیچ با اشاره به این موضوع گفته که در آینده‌ی نزدیک ممکن است در این زمینه شاهد اتفاق‌هایی باشیم. حمیدزیچ در گفتو با روزنامه‌ی زود دویچه زایتونگ، درباره‌ی ترافیک بازیکن در خط میانی بایرن می‌گوید " وظیفه‌ی باشگاه این است که کادری در اختیار سرمربی تیم قرار دهد که او از آن کاملاً راضی باشد ".


سایت خبری آلمانی اشپورت1 معتقد است دو هافبکی که بیش از بقیه در معرض خداحافظی با بایرن قرار دارند تیاگو و آرتورو ویدال هستند.


تیاگوی 27ساله از پنج سال پیش در ترکیب بایرن مونیخ حضور دارد ولی تا کنون نتوانسته آنطور که انتظار می‌رفت موفق باشد. پپ گواردیولا در سال 2013 به شدت خواستار به خدمت گرفتن او شده بود و به مسئولین بایرن گفته بود یا تیاگو یا هیچکس. ولی تیاگو همچنان مهره‌ای است که نتوانسته انتظارات را برآورده کند. مصدومیت‌های متعدد و از جمله مصدومیت شدید از ناحیه‌ی زانو در اکتبر 2014 باعث شده تیاگو نتواند به هافبک ستاره‌ای که بایرن انتظار داشته تبدیل شود.


ولی تیاگو حتی در زمانهایی که مصدوم نبوده هم به ندرت توانسته انتظارها را برآورده کند. بزرگترین نقطه‌ی ضعف تیاگو این است که او با اینکه یک ماشین پاسکاری است ولی نمی‌تواند برای مثال به اندازه‌ی خامس در جریان بازی موثر باشد. او اغلب بازی‌های زیبایی به نمایش می‌گذارد ولی نمی‌تواند موتور محرکه‌ی تیمش برای گلزنی باشد.

 

اشپورت1 می‌گوید تیاگو به همین خاطر اولین گزینه‌ی ترک بایرن است، به خصوص با توجه به اینکه او یکی از گران‌ترین بازیکنان تیم بوده و سالانه 12 میلیون یورو دستمزد می‌گیرد.


مشکل اصلی اما هزینه‌ی بالای اخراج این ملی‌پوش اسپانیایی است که تا سال 2021 با بایرن قرارداد دارد و مبلغ قراردادش چیزی در حدود 50 میلیون یورو بوده است.

 

اما آرتورو ویدال. جنگجوی اهل شیلی در سه سال حضورش در بایرن رویهم‌رفته نمایش قابل قبولی داشته. ویدال در بازی‌های مهم با روحیه‌ی جنگنده‌ی خود، برای بایرن نقش مهمی ایفا کرده هر چند اغلب بیش از حد هیجانی و احساساتی بوده.


از این گذشته سرمربی جدید بایرن نیکو کوواچ به بازیکنای مثل  ویدال علاقه‌مند است. او در آینتراخت فرانکفورت با جنگاوری مثل کوین- پرینس بواتنگ کار کرده و عامل اصلی پیشرفت او بوده.

 

پس چرا مسئولین بایرن مونیخ به فکر فروش ویدال 31ساله افتاده‌اند ؟ از یک طرف به این دلیل که قرارداد او با بایرن تنها تا سال 2019 ادامه دارد و این تابستان برای بایرن آخرین فرصتی است که می‌تواند با فروش او به سود برسد.


مصدومیت‌های متعدد ویدال هم می‌تواند عامل دومی باشد که روسای بایرن را به فکر فروش او انداخته. ویدال همین اواخر زانوی راست خود را به تیغ جراحی سپرده بود و با اینکه در حال حاضر در تمرینات بایرن حضور دارد ولی دوران نقاهت بعد از جراحی او هنوز کامل نشده است.


اشپورت1 می‌گوید اتلتیکو مادرید باشگاهی است که بیش از دیگران به جذب ویدال ابراز علاقه کرده. دستمزد ویدال حدود 10 میلیون یورو در سال است.


منبع : اشپورت1  مترجم : آرش جلال منش

دیدگاه‌ها