کد خبر : 1607621 | 07 اردیبهشت 1398 ساعت 12:03 | 36.1K بازدید | 0 دیدگاه

درباره جنجال های بازی پرسپولیس و سپاهان

تقسیم اشتباه کیک جشن را به هم زد

شاید اگر زندگی را هم مثل فیلم می شد عقب کشید ، آن وقت با تقسیم درست جایگاه تماشاگران میهمان و میزبان خیلی از اتفاقات تلخ در ورزشگاه آزادی رخ نمی داد.

تقسیم اشتباه کیک جشن را به هم زد

به گزارش" ورزش سه" بازی پرسپولیس و سپاهان می توانست جذاب ترین بازی فصل باشد اما این بازی هم مثل اکثر بازی های مهم فوتبال ایران به جنجال کشیده شد. در اینکه اتفاقات ورزشگاه آزادی در بازی روز گذشته باردیگر عمق بحران فرهنگی در فوتبال ایران را نشان داد شکی نیست اما شاید با کمی مدیریت درست می شد از دلخراش بودن حوادث پیشگیری کرد.


تقسیم اشتباه


بازی تیم های پرسپولیس و سپاهان دقایقی از قبل از سوت آغاز مسابقه دچار جنجال و بی نظمی شد. از ابتدا و از همان اولین دقایقی که هواداران به ورزشگاه می رفتند عکس هایی که منتشر می شد حکایت از یک اشتباه بزرگ از سوی برگزار کنندگان مسابقه داشت. عکس ها و تصاویری که کانال های پرسپولیسی منتشر می کردند متن هایی انتقاد آمیز داشت چرا که آن ها معتقد بودند بیش از ده درصد از ورزشگاه در اختیار سپاهانی ها قرار گرفته است. اما آنچه کانال های پرسپولیسی  و خیلی های دیگر نمی دانستند این بود که سپاهانی ها ده درصد ورزشگاه را داشتند اما جایگاه های اشتباهی در اختیار آن ها قرار داده شده بود. ده درصد متعلق به هواداران سپاهان ، باید در دو طبقه اول و دوم در اختیارشان قرار می گرفت اما مسئولان برگزار کننده معلوم نیست چرا؟! اما تمام ده درصد را در طبقه اول به سپاهانی ها داده بودند.


به همین خاطر تا چند دقیقه مانده به آغاز بازی سکوهای طبقه دوم بالای جایگاه هواداران میهمان خالی بود و به کسی اجازه نشستن نمی دادند اما وقتی ازدحام جمعیت در پشت درهای ورزشگاه زیاد شد به اجبار این سکوها در اختیار هواداران پرسپولیس قرار گرفت و جنجال آغاز شد. دیگر امروز هرکسی می تواند از قوانین و مقررات برگزاری مسابقات با خبر باشد و قطعا جایگاه تماشاگران میهمان و میزبان در میان اطلاعات پایه ای انجام یک مسابقه فوتبال در این زمانه است.


یک تصمیم ساده اختصاص درست جایگاه میزبان و میهمان ، می توانست شرایط بازی مهم پرسپولیس و سپاهان را تبدیل به یک مسابقه جذاب فوتبالی کند  اما آنچه در نهایت از این بازی باقیمانده تصاویر چهره های خونین ، مرگ، صندلی های شکسته و توهین های تند و بی پروا است.


سنگ های بزرگ برای زدن


سنگ های بزرگ از کجا می آیند؟ نارنجک ها چگونه وارد ورزشگاه می شوند؟ در روزهایی که حتی کیف خبرنگاران را برای ورود به جایگاه ویژه خبرنگاران می گردند و اجازه بردن کوچکترین اجسام را نمی دهند ، این نارنجک ها و سنگ ها از کجا می آیند. در بازی پرسپولیس و سپاهان، هواداران عصبانی سپاهان که بعد از ورود پرسپولیسی ها به جایگاه بالای سرشان در طبقه دوم سنگ های بزرگی را به سمت پایین پرتاب کردند و شرایط به گونه ای بود که بازیکنان پرسپولیس نمی توانستند به دلیل تعدادزیاد سنگ هایی که توی راهرو ریخته شده بود به راحتی عبور کنند.


مسئولیت با کیست؟


مسئولیت سازماندهی تماشاگران در ورزشگاه با چه ارگان و نهادی است؟ این ایده که ده درصد ورزشگاه در طبقه اول در اختیار هواداران سپاهان قرار بگیرد از کجا آمده و چه کسی تصمیم گرفت تا پرسپولیسی ها درست روی سکوهای بالای سر سپاهانی ها بنشینند؟ شاید بعد از این اتفاقات کمی برای پیدا کردن مقصر دیر باشد اما شاید بتواند با کسب تجربه مانع از بروز چنین اتفاقات تلخی در فوتبال ایران شد. بازی های سخت و حساس دیگری باقی مانده است ، پرسپولیس هفته بعد باید با تراکتورسازی در تبریز بازی کند و این بازی هم یک فینال است و از حالا این نگرانی بزرگ وجود دارد که چه اتفاقات تلخ دیگری قرار است رخ بدهد. شاید این آرزو روزی در فوتبال ایران محقق شود که بازی های بزرگ بدون تنش و جنجال برگزار شوند.

دیدگاه‌ها