کد خبر : 1635000 | 15 شهریور 1398 ساعت 13:32 | 91.4K بازدید | 0 دیدگاه

پنجره تیم ترکیه ای را می بندیم؛

زنوزی: بیرانوند باید خودش را اصلاح کند

زنوزی مالک باشگاه تراکتور می گوید تراکتور رهبر باشگاه ها در خصوصی سازی است.

زنوزی: بیرانوند باید خودش را اصلاح کند

 

 

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور ظهر امروز در برنامه ورزش و مردم حضور یافت و در خصوص مسائل مختلف اظهار نظر کرد.

 

من هم در باشگاهم دلال دارم

 

دلالی را رد نمی کنم، من هم در باشگاهم دلال دارم اما او به نفع باشگاه کار می کند. به او می گویم برو ببین فلان بازیکن چقدر می ارزد. اما دلال نمی تواند از جیب من بزند چون من برای این زحمت کشیده ام و اجازه نمی دهم از جیب من بزنند. اما در باشگاه های دولتی چون طرف از جیبش هزینه نمی کند، دلش هم برای آن پول نمی سوزد. می بینید که ما چه بازیکنان بزرگی را خریده ایم، همین کوین فورچونه در ترانسفر مارکت ببینید چه ارزشی دارد اما آیا ما به همان قیمت او را خریده ایم؟

 

قدمت ماشین از تراکتور بیشتر است

 

ماشین سازی را هرکسی می خواهد بیاید من می دهم. من فقط نگه داشته ام و هزینه می کنم تا لیگ صدمه نبیند. یک عده از هواداران عاشق ماشین سازی هستند و قدمتش از تراکتور هم بیشتر است.

 

توضیحات زنوزی درباره مالکیت همزمان تراکتور و ماشین سازی

 

 

 

 

تراکتور 30 میلیون هوادار دارد

 

این ها بیشترش تولید شما رسانه هاست. وزارت صنایع 8 تیم دارد، وزارت ورزش 2 تیم دارد. ما همه چیزمان به همه چیزمان می خورد، آن ها نمی خواهند تیم را واگذار کنند اما من می خواهم واگذار کنم. آن ها یک سری امکانات دارند اما ما نداریم. آن ها از جیب 80 میلیون هزینه می کنند، آیا هوادار 30 میلیونی تراکتور راضی است؟ آیا هواداران سپاهانی و مشهدی راضی اند؟ مگر استقلال و پرسپولیس 100 درصد ملت ایران هوادارش هستند که از جیب همه هزینه شود؟

 

1428123

 


مالک تراکتور در بخشی از صحبت هایش در گفتگو با پیمان یوسفی ادعا کرد که تراکتورسازی 30 میلیون هوادار در ایران دارد .


زنوزی با اشاره به اینکه در تهران وقتی دیدار تراکتور با دو تیم  استقلال و پرسپولیس برگزار می شود تراکتوری ها نیمی از ورزشگاه را اشغال می کنند از پیمان  یوسفی پرسید :«جمعیت تهران چقدر است؟» که درجواب مجری  برنامه گفت:  « حدود 15 میلیون نفر» در ادامه زنوزی دوباره از ایشان پرسید :« قبول دارید 70 تا 80 در صدر آذری ها تراکتوری هستند ؟»  و زمانی که یوسفی در جواب این سوال گفت که شما معتقدید  که ایران 50 میلیون آذری دارد،زنوزی پاسخ داد : « ایران حداقل 40 میلیون آذری دارد که 30 میلیون نفر از این تعداد طرفدار تراکتور هستند که البته ممکن است تیم دومشان استقلال و پرسپولیس باشد. وقتی ما هرکجای ایران  می رویم مهمان نیستم و آن جا هم میزبان هستیم شما دیگر  خودتان قضاوت کنید.»

 

توضیحات زنوزی درباره 30 میلیونه بودن هواداران تراکتور

 

 

 

 

بازی تراکتور باید از شبکه 3 پخش شود

 

من یک گله ای از شما در صداوسیما کنم، من با درآمد و.. کاری ندارم. من قائم به این هستم که بدون حق پخش از صداوسیما هم فوتبال ایران را اقتصادی کنم اما هواداران تراکتور از من می پرسند که چرا در پخش زنده از شبکه سوم تراکتور سهمی ندارد؟ ما در کل ایران هوادار داریم، در خود تهران هم 50-50 هستیم. در یکی دو بازی هم بوده که هواداران ما در تهران بیشتر از خود تهرانی ها بودند. یادم است یک بار در بازی با استقلال 60-40 بودند.

 

گلایه های محمدرضا زنوزی از رسانه ها

 

 

 

 

پروژه ساخت استادیوم؟

 

ما دو پروژه را پیگیری می کنیم، یکی یادگار را پیشنهاد می دهند که من قبول نکردم. یکی هم با شهردار تبریز صحبت کردیم یک جایی را پیشنهاد دادند که به ما واگذار کنند. درباره قیمت هم بحث داشتیم، شهردار تبریز هم واقعا یک آدم فوتبالی است. همه دارند حمایت می کنند که یک سری اتفاقات از جمله استادیوم انجام بشود.

 

50 هزار بلیت اینترنتی فروختیم، 15 هزار کاغذی

 

تبریز شهر اولین هاست و فرهنگ عیبی یوخ هم از تبریز آمده. خیلی چیزها هستند که از تبریز آمده اند. ما به عنوان لیدر خصوصی شدن فوتبال، یک سری کارها انجام دادیم. فکر می کنم هفته گذشته که بلیت ها را خودمان فروختیم، همه همکاری کردند که اتفاق خوبی افتاد و 80-90 هزار نفر به استادیوم رفتند. ما 50 هزار بلیت را اینترنتی فروختیم، حدود 10-15 هزار بلیت هم به صورت کارتی در استادیوم فروختیم. یک سری کارهای خوب توسط باشگاه ما انجام می شود، حتی ما در مراسم رونمایی از پیراهن، بانوان را دعوت کردیم که این می تواند به فرهنگ بالای هواداران ما کمک کند.

 

شکایت ها پیگیری می شوند

 

شهردار محترم تبریز زحمت جاده یادگار امام را می کشند و فکر می کنم به سرانجام می رسند.مدیر حقوقی باشگاه پیگیر شکایت هاست، استوکس به باشگاه ترکیه ای رفت و فکر می کنم اتفاقی که سر باشگاه پرسپولیس آمد سر باشگاه ترکیه ای هم بیاید.

 

ماجرای شکایت تراکتور از فروزان،استوکس و اروین

 

 

 

 

استقلال را پیشنهاد دادند، نخریدم

 

زمان آقای سعیدلو به من پیشنهاد استقلال را دادند قبول نکردم و گفتم گسترش فولاد را دارم، گفتم اگر قرار باشد در تیم های پرتماشاگر وارد بشم، اولویت اول و آخرم باشگاه تراکتور است و این کار را از تیم شهر خودم شروع می کنم. آن زمان تیم ما گسترش فولاد در لیگ یک بود. از این که می گویند تراکتور لاکچری است من خوشحال می شوم. من تاجر هستم و تیم را ارزان می خرم و گران می فروشم.

 

ماجرای پیشنهاد خرید امتیاز باشگاه استقلال توسط زنوزی

 

 

 

به شکایات ما توجه نمی شود


مالک باشگاه تراکتور تبریزدر خصوص شکایت  این باشگاه ازعلیرضا بیرانوند گفت: «این بازیکن درفوتبال بعضا حرکات قابل قبولی انجام نمی دهد. البته به نظرمن او یکی از بهترین دروازه‌بانان حتی تاریخ ایران است. ولی از نظر اخلاقی باید تا حدی خودش را به اصطلاح اصلاح کند. ایشان درسال گذشته هم حرکاتی در خود تبریزانجام داد که فیلم آن هم موجود است و یا امسال که بعد از بازی آن عکس العمل را انجام داد. این بازیکن به نفعش است که با هواداران مودبانه برخورد کند. فیفا هم این را میگوید که بازیکنان نباید نسبت به هواداران اینگونه حرکات را انجام دهند. منتها نمی دانم فدراسیون به چه دلیلی برای بعضی از بازیکنان بعضی از تیم های خاص یک سری محدودیت هایی را گذاشتند. من با توجه به عدم رسیدگی به شکایت های سال پیش از پدیده، پرسپولیس و سپید رود می دانم که به این شکایت هم ترتیب اثری صورت نمی دهند.»

 

از قراردادهای ارزی بازیکنان تا شکایت از بیرانوند

 

 

 

 

یکسری تیم‌ها آپارتاید رسانه‌ای دارند و متاسفانه ذهنیت ها رنگی است


زنوزی در ادامه با انتقاد از اینکه رسانه ای ندارند تاکید کرد: «شاید ما رسانه نداشته باشیم اما از شرایط تراکتور خیلی راضی هستیم. متاسفانه یکسری تیم ها آپارتاید رسانه ای ایجاد کرده اند. آنها همه کار می کنند تا دو، سه تیم نتیجه بگیرند. ذهنیت ها رنگی است. در صدا و سیما هم همینطور است. وقتی فلان مجری می گوید فلان باشگاه با تیم ما بازی دارد باید چه کار کنیم؟» که در جواب مجری برنامه (یوسفی) می گوید: «ممکن است یک باراشتباه لپی رخ داده باشد.» اما زنوزی ادامه می دهد: «این فقط یک بارنبود و سه تا چهار مرتبه این اتفاق افتاد. ضمن اینکه من از خود شما هم گله دارم (با اشاره به پیمان یوسفی) چرا که در یکی از گزارش هایتان دربازی استقلال و تراکتور، خیلی جانبدارانه گزارش کردید. البته من نمی گویم شما طرفدار استقلال هستید. قبلا خیلی خوب بود که صدا وسیما در پایان بازی امکاناتی را فراهم میآورد تا بشود امتیازی به نحوه گزارش داد که الان اینکارجمع شده است.» در این لحظه یوسفی پاسخ می دهد: «اتفاقا بعضا به ما گله می کنند که چرا گزارشگران تهران مانند شهرستان ها یک جانبه گزارش نمی کنند، که ما درجواب می گوییم که تهران به علت اینکه پایتخت ایران محسوب میشود بحث ملی است.»

 

زنوزی: بعضی تیم ها آپارتاید رسانه ای ایجاد می کنند

 

نیت بدی ندارم

 

زنوزی در پایان صحبت های خود گفت: حرف هایی که من زدم شاید باعث ناراحتی هواداران استقلال و پرسپولیس شود اما من منافع آن ها را در نظر گرفتم و همیشه سود هواداران را در نظر می گیرم. آن ها باید از فوتبال دولتی خلاص شوند تا خودشان هم راحت باشند، من نیت بدی در قبال آن ها نداشتم و می دانم که در این شرایط خودشان بیشتر آسیب می بینند. امیدوارم که هرچه زودتر استقلال و پرسپولیس هم خصوصی شوند و فوتبال دولتی از بین برود.

دیدگاه‌ها