کد خبر : 1696989 | 29 تیر 1399 ساعت 19:40 | 8.4K بازدید | 1 دیدگاه

اراده خدا بر این بود که سرمربی شهر خودرو شوم

بختیاری‌زاده: هیچ مربی‌ای، باتجربه وارد فوتبال نمی‌شود

حضور سهراب بختیاری زاده در راس کادر فنی تیم شهر خودرو برای اهالی فوتبال سورپرایز بود؛ به خصوص که او قرار بود سرمربی تیم ملی جوانان شود.

بختیاری‌زاده: هیچ مربی‌ای، باتجربه وارد فوتبال نمی‌شود 

به گزارش "ورزش سه"، این حضور به طور حتم اتفاق نکویی است؛ حضور مربیان جوان در راس کادر فنی تیم های لیگ برتری موجب تزریق ایده های نو به فوتبال باشگاهی می شود و می تواند منجر به پیشرفت شود. در این باره با سرمربی تیم شهر خودرو صحبت کردیم. 

 

*آقا سهراب؛ قرار بود سرمربی تیم ملی جوانان شوید. چه شد بعد از اینکه برخی از رسانه ها اعلام کردند شما سرمربی تیم ملی جوانان شدید سایت فدراسیون فوتبال این خبر را رد کرد؟ 

ابتدا اجازه بدهیم تشکر ویژه ای داشته باشم از مجتبی سر آسیایی سرمربی پیشین شهر خودرو که زحمات زیادی را در این تیم متحمل شده بود. هم چنین دیگر دوستانی که در اردوی تیم حضور داشتند و الان نیستند. بهترین ها را برای دوست خوبم مجتبی سر آسیایی آرزو می کنم و انشاالله در هر تیمی است موفق باشد. هم چنین از باشگاه شهر خودرو و در راس آن آقای حمیداوی که به من اعتماد کرد. حضور در تیم شهر خودرو به طور حتم جز افتخارات دوران مربیگری ام خواهد بود. ما در کنار هم و با هم تلاش می کنیم که موفق شویم. لحظه شماری می کنم بار دیگر تماشاگران را در استادیوم امام رضای مشهد در کنار شهر خودرو ببینم. وعده ای که امروز می توانم بدهم و روی آن اصرار می کنم این است که همه اعضای تیم در کنار هم همه توان خود را بکار می گیریم تا تماشاگران از نمایش تیم و هم چنین نتایجی که در درون زمین می گیرد راضی و خوشحال شوند. 

 

*خب نگفتید چه اتفاقاتی رخ داد که سرمربی تیم ملی جوانان نشدید!

نزدیک به 10 روز پیش بود که آقای محصص تماس گرفتند و گفتند اعضای کمیته فنی که متشکل از ایشان – استیلی – اکبر محمدی – ماجدی و ... است به جمع بندی رسیدند که من مربی تیم ملی جوانان شوم. خب این برایم اتفاق خوبی بود و از آن استقبال کردم. در جلسه ای که با اعضای کمیته فنی برگزار کردم خواسته های خود را برای موفقیت تیم مطرح کردم و حرف های اعضای کمیته فنی را هم شنیدم و در نهایت بعد از جلسه یکی دوساعته به توافق نهایی دست پیدا کردیم و قرار شد این خبر از سوی اعضای هیات رییسه اعلام شود. بعد از این نشست دیداری هم با آقای نبی به عنوان دبیر کل داشتم و همه چیز خوب پیش رفت که سایت فدراسیون فوتبال این خبر را رد کرد و گفت ظرف 10 روز آینده سرمربی تیم ملی جوانان معرفی می شود. در هر صورت این اتفاق رخ نداد و من در تماسی با آقای استیلی ضمن تشکر از کمیته فنی به خاطر اعتمادی که به من کرد اعلام کردم دیگر نمی خواهم جز گزینه های سرمربیگری تیم ملی جوانان باشم؛ چرا که نظر هیات رییسه چیز دیگری بود و بعد از دو سه روز باشگاه شهر خودرو با من تماس گرفت. اراده خدا بر این بود که من به مجموعه تیم شهر خودرو ملحق شوم و الان از این اتفاق خوشحال هستم. البته باید این نکته را هم اضافه کنم من اشتیاق زیادی داشتم که سرمربی تیم ملی جوانان شوم. من سال های سال در رده های مختلف تیم ملی بازی کردم و حضور در تیم ملی در هر جایگاهی حس خوبی دارد. زمانی که کمیته فنی با من تماس گرفت بی تعارف از این تماس خوشحال شدم و برنامه هایم را با اشتیاق به کمیته فنی ارایه دادم و با اینکه می دانستم تیم ملی جوانان راه سختی را پیش رو دارد و از نظر اقتصادی هم شرایط خوبی برای پیشبرد برنامه ها ندارد این پیشنهاد را قبول کردم و هدفم این بود با افتخار مسیر را دنبال کنم. خب قسمت نبود و من از اعضای کمیته فنی تشکر می کنم و امیدوارم هر کسی سرمربی تیم ملی جوانان می شود؛ موفق شود. 

 

*خیلی ها حضور شما در تیم شهر خودرو برایشان تعجب برانگیز بود؛ بااینکه این حضور و تکرار این حضور می تواند به جایگاه مربیان جوان در لیگ برتر کمک کند و در نهایت موجب تزریق ایده های نو به فوتبال باشگاهی شود. چرا؟ 

هیچ بازیکنی و هیچ مربی ای با، تجربه وارد فوتبال نمی شود. این اعتماد است که موجب تغییر نسل می شود. من از خودم نه اما از همدوره ای های خودم دفاع می کنم. حضور آنها در تیم های باشگاهی خون تازه ای را به فوتبال تزریق می کند. حضور من در تیم شهر خودرو مدیون اعتماد باشگاه است و من این اعتماد را قدردان خواهم بود. این ها به کنار امروز در فوتبال حرفه ای یک نفر چه با تجربه و چه جوان کار را پیش نمی برد. کادر فنی هم به نوبه خود یک تیم است. تیمی متشکل از نفرات باتجربه و جوان که این ها در کنار هم و دست در دست هم ایده های فنی که منجر به نتیجه گیری می شود را در تیم پیاده می کنند.
ملاک فقط من نیستم. در تیم های مختلفی دستیار بودم و در لیگ های پایین تر هم مربیگری کردم. هم مربی باتجربه دیدم و هم مربی جوان. صحبت من این است وقتی به مربی جوان اعتماد می شود باید با احساس مسئولیت رفتار کنیم و این اعتماد را قدر بدانیم و با تلاشی که از خود بروز می دهیم پاسخ این اعتماد را به خوبی بدهیم. امروز اگر من در کار خودم موفق عمل کنم بدون شک راه برای مربیان بعدی هم باز می شود. بنابراین اعتماد به مربی جوان چیز عجیبی نیست موجب تغییر نسل در فوتبال می شود. در شهر خودرو هم شرایط این چنین است. ما در کادر هم از مربیان جوان چون بادامکی و سید عباسی سود می بریم و هم از نفرات باتجربه. یک مجموعه کامل است که تیم را هدایت می کند. با هم همفکری می کنیم تا چند هفته پیش رو را با موفقیت پشت سر بگذاریم و در ادامه برای یک فصل برنامه ریزی خواهیم کرد. 

 

*در شروع کار سرمربیگری هدایت تیمی را قبول کرده اید که موفق بوده و در ادامه مسیر هم باید سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. آیا ترس از این نداشتید اگر موفق نشوید در شروع کار مربیگری در لیگ برتر به بن بست می خورید؟

در فوتبال حرفه ای برای اینکه تبدیل به یک مربی خوب شوی باید ریسک هم بکنی. من چه در دورانی که بازی می کردم و چه الان که مربیگری می کنم و پیش از حضور در شهر خودرو در چند تیم دستیار و حتی در لیگ یک سرمربی بودم به جای زوم شدن روی مشکلات به راه حل ها فکر می کردم. با اندیشه و تلاش و هم چنین اتخاذ تصمیمات شجاعانه همه مشکلات قابل حل است. اگر بخواهیم روی چالش ها و مشکلات زوم شویم نمی توانیم به سمت جلو حرکت کنیم. 

خب من در ماه های اخیر اگر چه بیشتر مشغول استراحت بودم اما از فضای لیگ برتر دور نبودم. بازی ها را نگاه و برای خودم تجزیه و تحلیل می کردم. از تیم شهر خودرو هم شناخت نسبی داشتم. به واقع پیش از حضور در این تیم از توانایی و کیفیت فنی بازیکنان اطلاعات لازم را داشتم. خب شهر خودرو تیم خوبی است و بازیکنان با کیفیت و جنتلمنی در اختیار دارد. با اینکه چند نفر  از بچه ها جدا شده اند ما می توانیم به خوبی رو به جلو حرکت کنیم. من پیش از بازی با پارس جنوبی به اردوی تیم ملحق شدم و خیلی فرصت نداشتم برای این بازی اما مسایل فنی و عدم نتیجه گیری تیم در این بازی بر عهده من است. بازیکنان خوبی چون خلعتبری و مرادمند مصدوم هستند که امیدوارم هر چه سریعتر به ترکیب تیم راه پیدا کنند. تیم در کنار باتجربه ها جوانان خوبی در اختیار دارد. من مربی ای هستم که از میدان دادن به جوان ها لذت می برم. شکست در برابر پارس جنوبی را فراموش کردیم. بازی با تراکتور همه هدف پیش روی ما است. سه بازی سخت و سنگین داریم. بعد از تراکتور با سپاهان و استقلال بازی خواهیم کرد و باید از نظر ذهنی و فنی برای ارایه سه بازی خوب در برابر این تیم ها  و سه برد شیرین آماده شویم. 

 

*و حرف آخر 

ما برای موفقیت تنها نیاز به یک چیز داریم. تلاش و تلاش و تلاش. برای موفقیت هر روز ساعت ها وقت خواهم گذاشت اما باز هم تکرار می کنم در فوتبال حرفه ای مربی به تنهایی کاری از پیش نمی برد. ما همه اعضای تیم در کنار هم برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می کنیم و همه نیروی خود را بکار می گیرم تا پاسخ اعتماد باشگاه شهر خودرو را به بهترین شکل ممکن بدهم. شادی مردم شهر مشهد و تماشاگران تیم شهر خودرو برایم ارزشمند است و برای رقم زدن این اتفاق خوب دنیایی انگیزه دارم و از اینکه در شهر خودرو مربیگری می کنم خوشحال هستم.

دیدگاه‌ها