کد خبر : 1698595 | 06 مرداد 1399 ساعت 18:56 | 19.5K بازدید | 2 دیدگاه

آیا رکورد قلعه‌نویی تکرار خواهد شد؟

مردان قهرمان 19 دوره لیگ برتر را مرور کنید (عکس)

اگرچه کالدرون با پرسپولیس نتایج خوبی کسب کرد و در شرایطی که این تیم در صدر جدول بود، به کشورش بازگشت ولی ادامه روند خوب سرخپوشان پایتخت، آخرین قهرمانی لیگ برتر را به نام یحیی گل محمدی ثبت کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، از ابتدای دهه هشتاد برای نزدیک شدن فوتبال ایران به سایر نقاط جهان، تغییراتی در شیوه برگزاری بازی‌ها ایجاد شد و با خارجی شدن شماره بازیکنان به اولین دوره رسیدیم؛ دوره ای که در آن استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی تا روز آخر مبارزه کردند و در نهایت غفلت استقلال که سرنوشت قهرمانی در دستان خودش بود، سبب شد تا علی پروین اولین مربی قهرمان تاریخ رقابت های لیگ برتر نام بگیرد؛ عنوانی که با توجه به تغییراتی که در فوتبال ایجاد شد، دیگر توسط این مربی تکرار نشد.

 

تا لیگ هفتم، هر سال یک چهره منحصربه فرد وارد می شد و جام قهرمانی را برای تیمش به ارمغان می‌آورد ولی از لیگ هشتم امیرقلعه نویی با کسب دومین عنوان قهرمانی دست به کار مهمی زد و سه سال متوالی این عنوان را تکرار کرد تا در دورانی که هیچ تیمی موفق به هت‌تریک نشده بود، این امیرقلعه نویی باشد که در کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر هت‌تریک کرده باشد.


پس از سه دوره قهرمانی متوالی امیرقلعه نویی، باید به ادامه قهرمانی‌های او در سپاهان اشاره داشت که با کرانچار به اولین هت تریک قهرمانی یک تیم منجر شد.

 

1514852

 


دبل حسین فرکی در فولاد خوزستان و سپاهان، به قهرمانی غیرقابل پیش بینی ویسی ختم شد تا به دوران اقتدار پرسپولیس با برانکو در ایران رسیدیم که سه بار متوالی تکرار شد.


در لیگ نوزدهم با توجه به جدایی برانکو و نتایج بدی که سرخپوشان در هفته های ابتدایی کسب می کردند، خیلی ها شاید قهرمانی لیگ نوزدهم را به نام تیم دیگری می زدند ولی کالدرون رفته رفته تیم را سامان داد و وقتی از ایران خارج شد که تیمش رتبه اول لیگ را از رقیبان گرفته بود؛ شاید اگر کالدرون امکان ادامه کار پیدا می کرد، حالا او عنوان قهرمانی را به نام خودش زده بود، یا اگر استراماچونی به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش استقلال را ترک نمی کرد، شاید نام او در لیگ نوزدهم برای همیشه به عنوان سرمربی قهرمان می ماند ولی حالا به هر ترتیب این یحیی گل محمدی است که پس از 13 سال حضور در عرصه مربیگری، اولین عنوان قهرمانی خود را به دست آورده است.

دیدگاه‌ها