کد خبر : 1751745 | 06 اردیبهشت 1400 ساعت 16:20 | 15.3K بازدید | 0 دیدگاه

جان پیرو گاسپرینی:

انگلیسی ها انصراف نمی دادند، سری آ نابود می شد

سرمربی آتالانتا معتقد است شکل گیری سوپرلیگ باعث از بین رفتن لیگ های داخلی اروپا می شد/

انگلیسی ها انصراف نمی دادند، سری آ نابود می شد

به گزارش گورزش سه"، خبر شکل‌گیری سوپرلیگ اروپا در روز یکشنبه هفته گذشته واکنش‌های متفاوت و اغلب تندی به همراه داشت. در این بین هم کسانی بودند که به آنچه قرار بود در آینده بر سر تیم‌شان بیاید فکر می‌کردند. جان‌پیرو گاسپرینی سرمربی آتالانتا هم یکی از آنها بود.

مربی کهنه‌کار ایتالیایی که چند دو سه فصلی هست تیمش به نماینده‌ای ثابت برای ایتالیا در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد و امسال هم شانس زیادی برای تکرار این کار دارد، نگران بود که تشکیل سوپرلیگ برای همیشه شانس رقابت با بزرگان قاره سبز را از تیمش بگیرد.

 

 

1553895

 

 

گاسپرینی که تیمش با پیروزی 5-0 مقابل بولونیا به رده دوم جدول صعود کرد و فاصله زیادی تا کسب سهمیه لیگ قهرمانان ندارد، درباره نگرانی‌هایش از تشکیل سوپرلیگ گفت:«  وضعیت ما از سال اولی که من به آتالانتا آمدم، همین بوده است. ما کلی از بازیکنان‌مان را فروختیم، چون تیم‌های بزرگتر روی آنها دست گذاشتند و پیشنهادهایی می‌دادند که هفت، هشت یا حتی 10 برابر رقمی بود که ما می‌توانستیم به آنها بدهیم.

به مرور زمان آتالانتا بودجه‌اش را افزایش داد اما مالکان باشگاه هرگز نمی‌توانند برای خرید یک بازیکن 50 میلیون یورو بپردازند یا به یک بازیکن حقوقی به اندازه حقوق باشگاه‌‌های بزرگتر بپردازند»

 

گاسپرینی ادامه داد:« خوشبختانه انگلیسی‌ها نظرشان عوض شد وگرنه الان خطری جدی وجود داشت که ما انگیزه‌مان را برای جنگیدن در لیگ از دست بدهیم. اگر قرار بود تیم‌های بزرگ در سوپرلیگ باشند، دیگر دلیلی نداشت که ما هم در سری آ رقابت کنیم.

به نظر من اینکه فقط بخواهیم 12 باشگاه را از مشکلات اقتصادی نجات دهیم خیلی غیرمنطقی است. فوتبال ورزشی است که تمام دنیا دوستش دارند، چون هر تیمی می‌تواند بازی کند و برنده باشد.»

دیدگاه‌ها