کد خبر : 1751904 | 07 اردیبهشت 1400 ساعت 10:29 | 158.9K بازدید | 2 دیدگاه

اخراج و جنجال در جنگ تمام عیار برای صدرنشینی

اژدها و طارمی در تور VAR و هوگو میگل (عکس)

پورتو به لطف گل مهدی طارمی که از روی نقطه پنالتی به دست آمد، از شکست فرار کرد تا شانس هایش برای قهرمانی همچنان زنده بماند.

اژدها و طارمی در تور VAR و هوگو میگل (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته و در دیداری از هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر پرتغال، پورتو در استادیوم دسپورتیوو کومندادور میهمان تیم مورینسه بود که در نهایت شاگردان سرجیو کونسیسائو به لطف گل طارمی(پنالتی) از شکست گریختند.


در این بازی ابتدا تیم میزبان روی یک کار تمرین شده به گل رسید. در دقیقه 37 کرنری که برای مورینسه به دست آمده بود را دو بازیکن این تیم روی یک کار مشترک به روی دروازه ارسال کردند. پاس کوتاه پاچکو به دیوید سیمائو رسید و او با یک ارسال زمین به روی دروازه، توپ را به فرارسی رساند و این بازیکن ونزوئلایی با یک شوت دروازه پورتو را باز کرد.

 

1595494


پس از این گل تلاش همه جانبه پورتو برای رسیدن به گل تساوی بی نتیجه بود. بازیکنان پورتو که 72 درصد مالکیت توپ را برعهده داشتند، 17 بار به سمت دروازه میزبان شوت زدند که بی نتیجه بود. در یکی از این صحنه ها مهدی طارمی فرصت گلزنی بسیار خوبی به دست آورد که آن را از دست داد.


حملات اژدها و بازی یکطرفه آنها بی نتیجه بود تا اینکه مهدی طارمی با یک پاس کلیدی، گره گشای کار تیمش شد. پاس طارمی درون محوطه جریمه به تونی مارتینز رسید و لازار روسیچ مدافع مورینسه با سرنگون کردن این بازیکن، مرتکب یک خطای پنالتی شد.

 

1595492

این هشتمین گل مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی بود .


مهدی طارمی که در این فصل بیشتر در نقش پنالتی گیر پورتو ظاهر شده بود، این دفعه برای نخستین بار پشت یک ضربه پنالتی برای پورتو ایستاد و با ضربه ای دقیق و پرقدرت به گوشه دروازه مورینسه دروازه این تیم را باز کرد و گل تساوی را به ثمر رساند.


البته پورتو در این مسابقه بسیار بدشانس بود چرا که آنها در دقیقه 95 توسط تونی مارتینز به گل دوم نیز دست یافتند اما این گل توسط کمک داور ویدیویی مردود اعلام شد تا اژدهایان از رسیدن به یک پیروزی شیرین محروم شوند. یک ارسال به روی دروازه با ضربه تونی مارتینز به گل تبدیل شد اما پس از بازبینی صحنه مشخص شد که او نزدیک به 10 سانتی متر در آفساید قرار دارد.


*پیش از این نیز، نیمکت پورتو و کادرفنی این تیم به شدت نسبت به داوری بازی معترض بودند. دقایقی پیش از به دست آمدن ضربه پنالتی، عبدو کونته بازیکن مورینسه درون محوطه جریمه باعث سرنگونی چیکو کونسیسائو شد که هوگو میگل داور مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.


*در صحنه جنجالی دیگری در دقیقه 98 آنتونی دی آلبرتو مدافع مورینسه درون محوطه جریمه پا روی پای لوئیس دیاز گذاشته که داور مسابقه خطا را بیرون محوطه جریمه اعلام کرد. در حالیکه مرور تصاویر تلویزیونی نشان می دهد که به نظر می رسد این خطا در بدترین حالت روی خط محوطه جریمه رخ داده و هوگو میگل می توانست یک ضربه پنالتی به سود اژدها اعلام کند، اما این اتفاق رخ نداد.


با سوت پایان بازی، سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو به شدت نسبت به عملکرد داور مسابقه معترض بود. او که اعتقاد داشت 2 پنالتی تیمش در این بازی اعلام نشده است، به وسط زمین رفت و با هوگو میگل درگیر شد که در نهایت داور مسابقه یک کارت قرمز را از جیبش خارج کرد تا کونسیسائو برای چهارمین بار در این فصل از روی نیمکت تیمش اخراج شود. 

 

1595498

عصبانیت شدید سرخیو کونسیسائو سرمربی پورتو.او برای چهارمین بار در طول فصل کارت قرمز دریافت کرد .

 

 

1595496

دو امتیاز مهمی که پورتو در بازی شب گذشته از دست داد علیه امیدهای قهرمانی این تیم بود.اما لیگ پرتغال فشرده و طاقت فرساست و شاید جنگ قهرمانی تا روز آخر ادامه پیدا کند.




البته پورتو که به دلیل اخراج سرجیو کونسیسائو او را روی نیمکت خود نداشت، بسیار بدشانس بود چرا که آنها در دقیقه 95 توسط تونی مارتینز به گل دوم نیز دست یافتند اما این گل توسط کمک داور ویدیویی مردود اعلام شد تا "اژدها" از رسیدن به یک پیروزی شیرین محروم شود.

 

 

1595500

 

1595499

 

1595588

 

دو چهره متفاوت از تونی مارتینز بازیکن پورتو که گل دقیقه 93 او توسط داور و VAR  مردود اعلام شد. گلی که فاصله دو صدرنشین را به یک امتیاز کاهش می داد.


در حالیکه دو شب پیش اسپورتینگ صدرنشین لیگ برتر پرتغال در جدالی حساس با تیم رده چهارمی براگا از دقیقه 18 ده نفره شده بود و هواداران پورتو امیدوار به توقف این تیم بودند تا خود با پیروزی در برابر مورینسه اختلاف با صدر را به تنها یک امتیاز برسانند، اما تیم 10 نفره اسپورتینگ دیدار بزرگ مقابل براگا را با یک گل برنده شد و پورتو با توقف بدموقع مقابل مورینسه، حالا با رقیب مستقیم خود 6 امتیاز اختلاف دارد و در فاصله 5 هفته مانده به پایان لیگ برتر پرتغال، یاران طارمی شانس کمی برای کسب عنوان قهرمانی دارند.


اسپورتینگ در سه هفته آینده باید به مصاف تیم های قعر جدولی بواویشتا، ریو آوه و ناسیونال برود که در رتبه های چهاردهم، شانزدهم و هجدهم قرار دارند و همین مسئله شانس یاران طارمی برای کسب قهرمانی را کاهش داده است.

دیدگاه‌ها