کد خبر : 1751920 | 07 اردیبهشت 1400 ساعت 11:36 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

پایان رویای المپیکی شدن دونده معلول آمریکایی

با اعلام اتحادیه جهانی دوومیدانی دونده معلول آمریکایی نمی‌تواند در مسابقات المپیک حضور داشته باشد.

پایان رویای المپیکی شدن دونده معلول آمریکایی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اتحادیه جهانی دو و میدانی با تقاضای بلیک لیپر آمریکایی که از هر دو پا معلول است برای رقابت در مسابقات المپیک یا رقابت‌های جهانی دو و میدانی مخالفت کرد تا رویای المپیکی شدن او به پایان برسد.

 

هیات حاکمه اتحادیه جهانی دو و میدانی اعلام کرد که تیغه‌های الیاف کربن الاستیک منقبض طول پا این ورزشکار  ۱۰۴ سانتی متر است که قد ایستاده او را به ۱۸۴ سانتی متر می رساند که به او یک مزیت رقابتی نسبت به ورزشکارانی می‌دهد که از چنین وسایلی استفاده نمی‌کنند.

 

در این بیانیه آمده است:‌ این تصمیم به این معنی است که آقای لیپر نمی‌تواند با پوشیدن این RSP های جدید در مسابقات بین‌المللی مهم دو و میدانی جهانی یا بازی‌های المپیک رقابت کند. 

او مجاز به استفاده از تیغه‌ها در سایر مسابقات بین‌المللی است اما نتایج وی رسمیت ندارند.

 

در ماه اکتبر، لیپر درخواست تجدیدنظر خود را در دادگاه داوری ورزشی در برابر ممنوعیت تیغه‌های دویدن که به او اجازه می‌دهد با ورزشکاران عادی رقابت کند را فرستاد و مصمم بود تا در این رقابت‌ها حضور داشته باشد.

لیپر ۳۱ ساله که از بدو تولد بدون پا به دنیا آمد، در مسابقات قهرمانی ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ در ۴۰۰ متر پنجم شد اما از حضور در مسابقات جهانی بعدی در دوحه منع شد.

دیدگاه‌ها