کد خبر : 1752072 | 08 اردیبهشت 1400 ساعت 01:55 | 108.3K بازدید | 18 دیدگاه

رستگاری باورنکردنی در آخرین لحظه؛

شگفتی: استقلال تاجیک بالاتر از الهلال عربستان!

تیم استقلال تاجیکستان با کسب پیروزی شیرین و لحظه آخری، جایگاه صدرنشینی اش را حفظ کرد.

شگفتی: استقلال تاجیک بالاتر از الهلال عربستان!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که بسیاری، پیروزی استقلال دوشنبه مقابل الهلال و رسیدن به رتبه نخست گروه A را حاصل یک اتفاق می‌دانستند اما شاگردان ویالی لوچنکو یک شگفتی دیگر را رقم زدند و توانستند شباب الاهلی امارات را هم از پیش رو بردارند و با کسب 10 امتیاز، یکی از شانس‌های اصلی صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا لقب بگیرند.

 

این بازی با حملات تیم شباب الاهلی آغاز شد که در صورت پیروزی، 7 امتیازی می‌شد و بالاتر از استقلال تاجیکستان می‌ایستاد. در نیمه اول آن‌ها دو شانس مسلم گلزنی داشتند که رستم یتیموف موفق به ایستادگی شد و دروازه اش را بسته نگه داشت. با این حال نیمه اول تا حد زیادی پایا پای پیش رفت و با نتیجه تساوی خاتمه یافت.

 

در نیمه دوم استقلالی‌ها که تحلیل رفته بودند، عقب نشستند و این شباب الاهلی بود که با اتکا به ستاره های خط هجومی، حملات پرتعدادی را روی دروازه حریف تاجیک پی ریزی کرد. حلقه محاصره هر لحظه تنگ تر شد و شاگردان مهدی علی تمام تلاش خود را برای گلزنی انجام دادند.

 

با این حال در دقیقه 81 استقلال تاجیکستان روی فرار تماشایی رستم سویوروف در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما خطای محمد مرزوق باعث شد تا این موقعیت از دست برود و در شرایطی که بازیکنان تیم تاجیک اعتقاد به کارت قرمز داشتند، داور به اخطار بسنده کرد.

 

مهم ترین موقعیت این تیم در دقیقه 87 و روی سانتر ماشاریپوف به دست آمد. ستاره ازبک با دریبل مدافع پیش رو سانتری تماشایی را از جناح چپ روی دروازه فرستاد و ادواردو ستاره برزیلی با ضربه سر تیمش را تا آستانه گلزنی پیش برد اما عکس العمل تماشایی رستم یتیموف گلر جوان سفیدپوشان استقلال بازی را 0-0 نگه داشت.

 

چند دقیقه بعد یتیموف که با سیوهای متوالی تیمش را در جریان بازی نگه داشته بود، بار دیگر موفق شد تا دروازه اش را بسته نگه دارد. در وقت های اضافه شباب الاهلی سرا پا حمله شده بود و در دقیقه 90+5 ارسال ماشاریپوف با ضربه سری تماشایی همراه شد اما این توپ به تیرک دروازه خورد تا به شکلی عجیب و غریب، نتیجه 0-0 بماند.

 

بازیکنان کم تجربه استقلال که به تساوی رضایت داشتند، توپ را دور کردند و در گوشه زمین به حمدان کمالی رسید. او پاس آرام را به دروازه بان داد اما محمدجان رحیموف بازیکن تعویضی با توپ ربایی استثنایی توپ را به علیشهر جلیلوف سپرد تا بازیکن شماره 10 استقلال دروازه را به زیبایی هرچه تمام تر باز کند.

 

شاگردان لوچنکو که پیروزی را باور نداشتند، پس از این گل شادی عجیب و همه جانبه ای را در ورزشگاه فهد ملک ریاض انجام دادند و در ورزشگاه اصلی پایتخت عربستان، با این نتیجه صدر جدول را از الهلال پس گرفتند و اجازه ندادند قهرمان دو دوره رقابت ها صدرنشین شود.

 

حالا استقلال با این نتیجه در آستانه صعود قرار گرفته و باتوجه به تفاضل +4 و همچنین پیروزی مقابل الهلال، در صورت برد برابر آلمالیق ازبکستان، صدرنشین صعود خواهد کرد.

دیدگاه‌ها