کد خبر : 1752106 | 08 اردیبهشت 1400 ساعت 09:05 | 15.4K بازدید | 0 دیدگاه

در نیمه نهایی برابر رئال مادرید؛

گلزنی پولیسیچ و تاریخ‌سازی در چمپیونزلیگ

کریستین پولیسیچ، ستاره چلسی، با گلزنی برابر رئال مادرید به جمع معدود بازیکنان تیم ملی آمریکا اضافه شد که در چمپیونزلیگ موفق به گلزنی شده اند، هر چند هیچ کدام تاکنون در نیمه نهایی گل نزده بودند.

گلزنی پولیسیچ و تاریخ‌سازی در چمپیونزلیگ

به گزارش "ورزش سه"، کریستین پولیسیچ با گلزنی در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی چمپیونزلیگ برابر رئال مادرید نام خود را در تاریخ فوتبال آمریکا ثبت کرد.

ستاره پنسیلوانیایی چلسی تنها 14 دقیقه زمان می خواست تا در استادیوم آلفونسو دی استفانو دروازه تیبو کورتوا را باز کند.

 در دقیقه 14 بازی و روی پاس بلند از آنتونی رودیگر به پشت مدافعان رئال بود که پولیسیچ صاحب توپ شد و بعد از پشت سر گذاشتن کورتوا، با یک شوت محکم کار را تمام کرد.

 

1595841

 

گل پولیسیچ نخستین گلی بود که یک فوتبالیست ملی پوش آمریکایی در نیمه نهایی چمپیونزلیگ به ثمر می رساند. در واقع تنها سه تن از هم وطنان او تاکنون توانسته اند در این رقابت ها موفق به گلزنی شوند: دامارکوس بیزلی، جرماین جونز و تایلر آدامز که در فصل 20-2019 برای لایپزیش در یک چهارم نهایی چمپیونزلیگ برابر اتلتیکو مادرید گلزنی کرد.

این گل همچنین به این معنا بود که پولیسیچ اکنون بیشترین تعداد گل در چمپیونزلیگ را بین آمریکایی ها، در طول تاریخ،به ثمر رسانده است؛ این پنجمین گل دوران بازی او در چمپیونزلیگ بود و رکورد قبلی که در دست بیزلی بود را شکست.

ستاره چلسی همچنین تنها بازیکن متولد امریکا است که برابر رئال مادرید در یک مسابقه رسمی موفق به گلزنی می شود.

 

1595842

 

هر چند خوشحالی چلسی کوتاه بود چرا که کریم بنزما با یک ضربه والی  عالی از درون محوطه جریمه به گل پولیسیچ پاسخ داد تا نتیجه بازی در نیمه اول برابر شود.

هیچ یک از دو تیم نتوانستند در 45 دقیقه دوم به گل برسند و در پایان به تساوی در دیدار رفت رضایت دادند.

البته گل خارج از خانه پولیسیچ برای شاگردان توماس توخل بسیار اهمیت دارد و در بازی برگشت در استمفورد بریج می تواند سرنوشت ساز باشد.

 

 

دیدگاه‌ها