کد خبر : 1752120 | 08 اردیبهشت 1400 ساعت 10:22 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

مومن زاده و کیانی مسافر مسابقات گزینشی شدند

دورخیز دختران تکواندوکار برای المپیکی شدن

مهلا مومن زاده و ناهید کیانی به عنوان نمایندگان تکواندوی ایران در مسابقات کسب سهمیه المپیک توکیو حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که پیش از این تیم ملی تکواندوی مردان ایران از طریق رنکینگ دو سهمیه توسط آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی کسب کرده و دیگر شانسی برای کسب سهمیه های بیشتر از طریق رقابت های قاره ای ندارد؛ حالا نوبت به دختران تکواندوکار ایرانی رسیده تا برای رسیدن به المپیک تلاش کنند. 


مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا طی روزهای 31 اردیبهشت و یکم خردادماه به میزبانی "امان" اردن برگزار می شود.با اعلام سازمان تیم های ملی تکواندو، مهلا مومن زاده در وزن 49- کیلوگرم و ناهید کیانی در وزن 57- کیلوگرم به عنوان نمایندگان تکواندوی زنان ایران به مصاف رقبای خود می روند.

 

1595863

 

1595862


هدایت این نفرات برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و فاطمه صفرپور به عنوان مربی است و کادرفنی از بین چند گزینه تصمیم گرفته که این دو نفر را به عنوان تکواندوکاران با شانس بیشتر راهی مسابقات گزینشی کند.


مهلا مومن زاده در 17 سالگی توانست مدال نقره جهان را کسب کند و در این دوره نیز در کنار ناهید کیانی که طلای بازی های کشورهای اسلامی را در کارنامه دارد، جزو شانس های کسب سهمیه خواهد بود. در دوره قبلی المپیک کیمیا علیزاده اولین مدال تاریخ ورزش بانوان را در ریو کسب کرد و در این دوره نیز دختران تکواندوکار در صورت کسب سهمیه شانس کسب مدال خواهند داشت.

دیدگاه‌ها