کد خبر : 1752122 | 08 اردیبهشت 1400 ساعت 10:25 | 175.4K بازدید | 33 دیدگاه

کم فروغ اما امیدوار

تیم منتخب ایرانی‌های هفته پنجم لیگ قهرمانان

راه‌آورد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در پایان دور پنجم دو تساوی و دوشکست بود که دراین‌بین، صعود فولاد خوزستان به مرحله بعدی عملاً منتفی شد.

تیم منتخب ایرانی‌های هفته پنجم لیگ قهرمانان

به گزارش "ورزش سه" هر چه به پایان رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نزدیک می‌شویم، متأسفانه نتایج نمایندگان ایران ضعیف‌تر می‌شود. با حذف تلخ فولاد خوزستان، حالا دو تیم تراکتور و استقلال همچنان امیدوارند که بتوانند با شکست رقبایشان در دور ششم و پایانی این رقابت‌های فرسایشی، از گروه خودشان صعود کنند. این در حالی است که نمایندگان ایران در هفته اول این دوره لیگ قهرمانان آسیا درمجموع ۸ امتیاز کسب کردند اما آن‌ها پس از برگزاری سه بازی، در این هفته دوباره مقابل همان حریفان قرار گرفتند؛ اما این بار خستگی ناشی از مسابقات فشرده باعث شد که مجموعاً فقط دو امتیاز کسب کنند و حتی گلی هم نزدند.
علی‌رغم نتایج ضعیف تیم‌های ایرانی، تعدادی از بازیکنان نمایش و در ین حال آمار بهتری نسبت به سایر بازیکنان از خود به‌جای گذاشتند که ما با شناخت آن‌ها، تیم منتخب بازیکنان ایرانی از دور پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را انتخاب کردیم که باهم می‌خوانیم:


دروازه‌بان:

 

رشید مظاهری (استقلال)
گلر ملی‌پوش استقلال در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این تیم در این فصل توانست دروازه خود را با شایستگی بسته نگه دارد و درواقع نقش بارزی در کسب تساوی استقلال در دیدار مقابل الاهلی ایفا کند. رشید مظاهری در چند نوبت به زیبایی توانست مهاجمان الاهلی را ناکام بگذارد و شاید به‌نوعی در این دیدار بهترین بازی خود را در طول این رقابت‌ها به نمایش گذاشت. او مطمئن‌تر از همیشه ظاهر شد و توانست برنده دوئل با عمر السوما مهاجم خطرناک الاهلی باشد. استقلال در ادامه با اتکا به آمادگی رشید مظاهری می‌تواند جواز صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان را به دست بیاورد.

 

1595855

 

مدافعان:

 

موسی کولیبالی (فولاد)
مدافع سخت‌کوش فولاد علی‌رغم شکست خفیف این تیم مقابل تیم فوتبال السد، طی 90 نود دقیقه بارها ضربات اول را جلوتر از مهاجمان خطرناک قهرمان لیگ ستارگان قطر زد و یکی از بهترین بازیکنان دیدار فولاد مقابل سفید وسیاه پوشان السد بود. کولیبالی هرچند به دلایلی فرصت بازی به او در این تورنمنت کم رسید، اما با این نمایش بسیار خوب باز هم نشان داد یکی از مهره‌های قابل‌اتکای جواد نکونام به شمار می‌رود.

 

1541635

 

 محمدرضا خانزاده (تراکتور)
مدافع سخت‌کوش تی تی ها که یکی از ارکان ثبت آمار بی‌نظیر خط دفاعی شاگردان رسول خطیبی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود. خانزاده در کنار زوج موفق خودش هادی محمدی این بار برخلاف بازی قبلی مقابل پاختاکور به مهاجمان صاحب سبک این تیم اجازه خودنمایی ندادند. خانزاده در این دیدار به کمک سایر عوامل دفاعی تیمش، دراگان چران را که در بازی قبلی آنها را به‌واقع اذیت کرده بود با یارگیری و هوشیاری‌اش از جریان بازی به‌نوعی محو کرد. بدون شک ثبت 3 کلین شیت از 4 دیدار در چنین تورنمنتی حاصل نمی‌شود جز وجود مدافعان ارزنده‌ای مثل محمدرضا خانزاده. او حالا با فراموش کردن دوران مصدومیتش در دیدار مقابل پاختاکور و درمجموع این تورنمنت، نشان داد عزم جزمی برای پس گرفتن حتی لباس تیم ملی دارد.

 

1595867


سیاوش یزدانی (استقلال)
ستون خط دفاعی و مرد مورد اعتماد فرهاد مجیدی چه کسی می‌تواند جز سیاوش یزدانی باشد که 5 بازی را بدون حتی یک دقیقه استراحت و بدون اینکه حتی یک اشتباه فاحشی را مرتکب شود در ترکیب ثابت استقلال به میدان رفت. یزدانی در ادامه بازهای قابل‌قبولش در بازی مقابل الاهلی عربستان برخلاف دیدار رفت اجازه نداد تا دروازه استقلال باز شود. درواقع پوشش مناسب، تکلهای به‌موقع، ارتکاب خطاهای زیرکانه و درمجموع آمادگی جسمانی بالای سیاوش یزدانی باعث شده همه هواداران استقلال از احیای مجدد چنین مدافع مطمئنی خیالشان از قلب دفاع راحت شود. یزدانی در بازی شب گذشته همراه با عارف غلامی هماهنگ‌تر از همیشه، توانستند خط حمله قدرتمند الاهلی،  به رهبری عمر السوما را در امر گلزنی ناکام بگذارند.

 

1595821


هافبکها:

 

کمال کامیابی نیا (پرسپولیس)
هافبک دفاعی باشگاه پرسپولیس در ششمین سال حضورش یکی از بهترین دوران فوتبالی‌اش در پرسپولیس را تجربه می‌کند و قطعاً یکی از ارکان موفقیت‌های اخیر این تیم به‌حساب می‌آید. کامیابی نیا علی‌رغم متحمل شدن شکست پرسپولیس در مقابل الوحده در میانه میدان برای پرسپولیس بسیار خوب و مثل همیشه جنگنده و با مسئولیت‌پذیری بالایی بازی کرد. آمار بی‌نظیر او در پایان هفته چهارم باعث شد تا او به‌عنوان تنها بازیکن ایرانی از بین هر 4 نماینده ایران باشد. و جالب اینکه این آمار فوق‌العاده حتی در روز شکست تیمش هم ادامه دارد. کمال با ثبت  73 پاس و 95 درصد پاس صحیح نشان داد که وجودش برای سرخ پوشان غنیمتی است. درخصوص آمادگی شماره 11 سرخ پوشان همین کافی که درمجموع ۳۲۷ دقیقه‌ای که برای پرسپولیس بازی کرده، ۲۵۵ پاس داده که متوسط دقتش عدد ۹۳٪ را نشان می‌دهد که درواقع آماری استثنایی برای او محسوب می‌شود.

 

1595868

 

مهدی مهدی پور (استقلال)
 از اولین دقایق اندک حضورش در دیدار مقابل الاهلی (دور رفت) مشخص بود که روند نسبتاً ضعیف خود را در لیگ برتر فراموش کرده تا جاییکه مجیدی از آن بازی به بعد نتوانست از نام او در ترکیب ثابت تیم بگذرد. مهدی پور شب گذشته بهتر از همیشه در میانه میدان فوتبال چشم‌نوازی را بازی کرد. او در نقش یک هافبک تدافعی بارها حملات خطرناک الاهلی را باهوش سرشارش با کمترین فشارِ ممکن وعدم ارتکاب خطاهای بی‌مورد قطع کرد. او در هنگامی‌که استقلال صاحب توپ بود همواره در مقابل خط دفاع حضور پیدا کرد و توپ را از مدافعین میانی تحویل می‌گرفت و با خونسردی طرح یک حمله را پایه‌ریزی می‌کرد و درواقع این بازیکن شب گذشته همان بازیکنی بود که باید باشد. به نظر می‌رسد، مهدی پور اگر همین روند مثبتش را ادامه دهد، آبی پوشان در ادامه هیچ دغدغه‌ای از جدایی علی کریمی حس نخواهند کرد.

 

1594726

 

حمید بوحمدان (تراکتور)
هافبک دونده و خستگی‌ناپذیر تراکتور مقابل پاختاکور یکی از بهترین بازی‌هایش را برای تراکتور در این دیدار به نمایش گذاشت با این توضیح که این بار برخلاف بازی رفت که به کار گرفته نشد در این دیدار، کمربند خط میانی را چنان محکم بست که بازیکنان فاز هجومی پاختاکور این بار به خودشان اجازه شوت‌زنی از هر فاصله‌ای را به سمت دروازه اخباری ندهند. موفقیت نسبی او در جنگ‌های تن‌به‌تن و انتقال سریع توپ به فاز هجومی باعث شده تا بتوانیم از او به‌عنوان یکی از مهره‌های شاخص این دیدار نام ببریم.

 

1595870


وریا غفوری (استقلال)
کاپیتان آبی پوشان در شبی که هر 22 بازیکن داخل زمین نای دویدن نداشتند، باغیرت مثال‌زدنی‌اش 90 دقیقه در زمین جنگید تا امیدهای استقلال برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان همچنان زنده بماند. وریا در نیمه نخست به‌عنوان وینگر سمت راست و در نیمه دوم با خروج احمد موسوی به‌عنوان مدافع راست فوتبال بسیار قابل قبولی را ارائه داد و در پایان با شایستگی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. کاپیتان شماره 21 استقلال  چه در فاز هجومی و در چه انجام وظایف دفاعی که به او محول شده بود علی‌رغم خستگی مفرطی که داشت حتی یک‌قدم پا عقب نگذاشت تا ثابت کند موفقیت استقلال در این تورنمنت تا چه حد برایش حیاتی است.

 

1595806

 

خط جلو:

 امید عالیشاه (پرسپولیس)
هافبک پرتلاش و درعین‌حال بی‌ادعای سرخ پوشان از معدود بازیکنان آماده این تیم برابر الوحده امارات محسوب می‌شد. او در نیمه دوم به‌محض اینکه وارد زمین شد در چندین نوبت مهاجمان پرسپولیس را در موقعیت گلزنی قرار داد، به‌نحوی‌که بسیاری از هواداران پرسپولیس پس از شکست مقابل الوحده اعتقاد داشتند که عالیشاه با این سطح از آمادگی اگر از ابتدا در ترکیب ثابت قرار می‌گرفت، آن‌ها لااقل در این دیدار قافیه را به حریف اماراتی واگذار نمی‌کردند، عالیشاه علاوه بر ایجاد موقعیت، طبق آمار به ثبت رسیده 75% دوئل‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشت و درمجموع یکی از خوب‌های زمین بود.

 

1595558

 

مهدی ترابی (پرسپولیس)
 اگر محکوم باشیم که از میان بازیکنان بسیار آماده این روزهای پرسپولیس یک نفر را به‌عنوان یک‌مهره بدون جانشین نام ببریم درصد قابل‌توجهی به نام مهدی ترابی اشاره خواهیم داشت. بازیکنی که در شب باخت پرسپولیس هم جزو مهره‌های شاخص زمین محسوب می‌شود. ترابی در سه نوبت مهاجمان تیمش را در موقعیت گلزنی قرار داد و علاوه بر این 4 مرتبه اقدام به شوتزنی کرد و در 80% نبردهای هوایی موفق ظاهر شد. همین آمار برای قرار گرفتن او به‌عنوان تیم منتخب بازیکنان ایرانی دور پنجم شاید کافی باشد. ترابی علی‌رغم مسجل شدن صعود پرسپولیس از مرحله مقدماتی، همچنان مؤثر و درعین‌حال بدون جانشین به دنبال کسب افتخارات مهم با لباس سرخ پرسپولیس است.

 

1595370

 

سامان نریمان جهان (تراکتور)
هافبک تهاجمی و خلاق تراکتور در دیدار مقابل پاختاکور، تمام تلاش خود را برای باز کردن دروازه این تیم انجام داد اما نتوانست دروازه این تیم را باز کند. نریمان جهان در این دیدار به دنبال آن بود تا یکی از مهم‌ترین گل‌های دوران فوتبالش را به ثمر برساند و تبدیل به قهرمان هواداران پور شور این تیم شود، اما کمی در رسیدن به این امر بدشانس بود. نریمان جهان در طی دقایق حضورش در زمین در چند نوبت فرصت‌های خوبی را برای مهاجمان تیمش فراهم کرد، اما در پایان دو تیم به نتیجه صفر بر صفر رضایت دادند.

 

1595869

دیدگاه‌ها