کد خبر : 1752251 | 08 اردیبهشت 1400 ساعت 20:04 | 34.4K بازدید | 10 دیدگاه

یحیی و ماموریت پوکر آسیایی با پرسپولیس (عکس)

تیم فوتبال پرسپولیس در صورت موفقیت در بازی فردا، برای چهارمین بار به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود خواهد کرد.

به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان پایتخت برای صدرنشینی در مرحله گروهی به پیروزی مقابل الریان نیاز خواهند داشت اما در صورت کسب نتیجه نامطلوب برای الوحده، آن‌ها با تساوی یا حتی شکست نیز سرگروه خواهند شد.

 

در تاریخ دو دهه‌ای لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس 7 بار به مرحله حذفی صعود کرده تا با نرخ 63.63% صعود، موفق‌ترین نماینده ایران از این نظر لقب بگیرد. در این بین قرمزها سه بار به عنوان سرگروه و سه بار به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شدند و حالا در تلاشند تا چهارمین صدرنشینی خود را تجربه کنند.

 

در سال 2009 تیم پرسپولیس موفق شد چهار امتیاز از الشباب عربستان و سه امتیاز از الغرافه کسب کند. سرخ‌ها الشارجه را هم شکست دادند اما در ادامه این تیم از لیگ قهرمانان کنار رفت تا به هر حال پرسپولیس به عنوان تیم نخست راهی مرحله حذفی شود و بالاتر از نماینده عربستان و قطر قرار بگیرد.

 

9 سال بعد این بار شاگردان برانکو ایوانکوویچ توانستند السد قطر را در پایتخت شکست دهند، 4 امتیاز از نسف قارشی بگیرند و الوصل را دبل کنند تا با 13 امتیاز صدرنشین شوند و بالاتر از یاران ژاوی ارناندس بایستند. سال گذشته نیز این تیم یحیی گل‌محمدی بود که به شکلی عجیب و باوجود دو باخت به الدحیل و توقف مقابل الشارجه، صدرنشین شد.

 

سرخپوشان پایتخت در سال های 2012، 2015 و 2017 هم در مرحله حذفی حضور داشتند اما هر بار به عنوان تیم دوم بالا رفتند و البته دو بار در مرحله یک هشتم نهایی به الاتحاد و الهلال عربستان بازی را واگذار کردند. در سال 2017 قرمزها با گذر از لخویا و الاهلی به نیمه نهایی رسیدند و آنجا به الهلال باختند.

 

آیا پرسپولیس فردا موفق می‌شود به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شود؟

 

1596011

دیدگاه‌ها