کد خبر : 1758200 | 07 خرداد 1400 ساعت 02:09 | 139.8K بازدید | 33 دیدگاه

استارت جدی برای امیدوار کننده‌ترین خبرسال؛

کیش! تیم ملی شش ستاره (عکس)

تیم ملی فوتبال ایران با ستاره های سرشناس خود می رود تا یک مسیر دشوار را با موفقیت به پایان برساند.

کیش! تیم ملی شش ستاره (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران از روز ۱۳ خرداد ماه برای صعود به دور نهایی مقدماتی جام جهانی تلاش خواهد کرد. این تیم طی ۴ بازی اخیر خود در گروه سوم مسابقات مقدماتی، دو برد کسب کرده و متحمل دو شکست شده است. شاگردان اسکوچیچ در حال حاضر با ۶ امتیاز در رتبه سوم جدول رده بندی قرار دارند و عراق ۱۱ امتیازی و بحرین ۹ امتیازی، دو رقیب آنها در راه صعود به شمار می روند.


بر اساس تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم ملی ۴ بازی باقی مانده خود را به مانند دیگر تیم های گروه سوم در کشور بحرین انجام خواهد داد؛ تصمیمی که باعث شد تیم ملی شانس میزبانی در ۳ دیدار را که تقابل با عراق و بحرین هم در بین شان بود را از دست بدهد. فدراسیون فوتبال ایران همچنان به این تصمیم معترض است و تلاش می کند تا شرایط را به نفع تیم ملی تغییر دهد اما به نظر نمی رسد که این تلاش ها راه به جایی ببرد.

 

1606131


 برگزاری ۴ دیدار در عرض ۱۲ روز چالشی جدی برای دراگان اسکوچیچ و شاگردانش است؛ آنها باید در کنار از دست دادن شانس میزبانی، خود را با شرایط کشور بحرین وفق داده و برای انجام بازی در فاصله های زمانی ۳ روزه خود را آماده کنند؛ فشردگی کار در این شرایط بسیار بالاست و کادرفنی باید انتخاب های هوشمندانه ای را در ۴ بازی سرنوشت سازی انجام دهد تا ضمن کسب حداکثر امتیازات، زمینه برای استفاده از حداکثر توانایی ملی پوشان نیز فراهم شود.


در چنین شرایطی مهمترین امیدواری اهالی فوتبال، ستاره هایی هستند که تیم ملی ایران را از هر نظر یک سر و گردن بالاتر از حریفان خود در گروه سوم مقدماتی جام جهانی قرار می دهد. عملکرد درخشان تیم های ایرانی در دور گروهی ACL ۲۰۲۱ یک بار دیگر عیار فوتبال ایران در آسیا را نشان داد؛ تیم هایی که با درخشش ستاره های خود مقابل تیم های باشگاهی متمول عربی قدرت نمایی کردند.

 

1606133


حال همین ستاره ها در کنار ستاره هایی که در فوتبال اروپا شاغل هستند در کنار جمع شده اند تا تیم ملی را از یک مسیر دشوار با موفقیت عبور دهند. عراق به عنوان یکی از جدی ترین رقبای فوتبال ایران که هر دو نماینده اش در ACL از صعود بازماندند با حاشیه ای بزرگ طی روزهای اخیر روبرو شد؛ سرکو کاتانچ سرمربی تیم ملی فوتبال عراق با بازگشت ۶ بازیکن الشرطه که به خاطر حضور در بازی‌های جام حذفی سر خود اردوی تیم ملی را ترک کرده بودند، مخالفت کرد. به این ترتیب عراق در غیاب این بازیکنان در منامه حضور می یابد و این در حالی است که خوشبختانه ستاره های تیم ملی با شرایط روحی بسیار بالا خود را آماده روزهای سختی که در منامه انتظارشان را می کشد، کرده اند.


ستاره هایی چون مهدی طارمی و سردار آزمون در خط حمله تیم ملی، بزرگترین دردسر حریفان خواهند بود. مهاجمانی که بهترین کیفیت ممکن را در تیم های باشگاهی خود داشتند؛ طارمی در کنار گل های زیبا و حساس خود، آمار خیره کننده ای در پایان فصل داشت؛ او در کنار ۱۱ پاس گل خود(بیشترین پاس گل در این فصل پرتغال) ۱۶ گل نیز برای پورتو به ثمر رساند تا در ۴۸ درصد از گل‌های تیمش در زمان حضور در زمین سهیم باشد. البته نباید از پنالتی های سرنوشت سازی که مهدی برای پورتو گرفت هم چشم پوشی کنیم که همه و همه در کنار هم او را در تیم منتخب فصل ۲۱-۲۰۲۰ پرتغال قرار داد.

 

1606126


او در کنار خود سردار آزمون را خواهد داشت که به عنوان بهترین بازیکن این فصل لیگ روسیه انتخاب شد؛ ستاره ایرانی زنیت سنت‌پترزبورگ ۲۴ بازی انجام داد که طی این مدت موفق شد ۱۹ گل به ثمر رسانده و ۲ پاس گل بدهد تا نقش عمده‌ای در قهرمانی تیمش داشته باشد. البته دست اسکوچیچ در خط حمله، بازتر از این حرف هاست. او به غیر از دو سوپر استاری که به آنها اشاره کردیم، نفرات شاخص دیگری چون کریم انصاری فرد، مهدی قایدی و کاوه رضایی را هم می تواند در خط حمله به کار بگیرد؛ بازیکنانی که تک تک شان در تیم های باشگاهی خود، فصل موفقی را پشت سر گذاشته اند.

 

1606130


تیم ملی در میانه میدان هم ستاره کم ندارد. مثل علیرضا جهانبخش که یک فصل دشوار دیگر را در جزیره پشت سر گذاشت. او با وجود همه اتفاقات عجیبی همچون مصدومیت نسبتا طولانی مدت که در طول فصل برایش رخ داد و در بیرون ماندنش از ترکیب برایتون موثر بود، پایان خوبی همراه با آبی ها داشت و ضمن چشیدن طعم بقا در لیگ برتر، طی ۴ بازی پایانی فصل (از جمله بازی با آرسنال و منچسترسیتی) روی هم ۲۲۵ دقیقه به میدان رفت تا با آمادگی فنی و روانی بالا در اردوی تیم ملی حضور یافت. در کنار علیرضا، چهره های شاخص دیگری هم دارد؛ از جمله سعید عزت اللهی که دیگر یک بازیکن جوان و کم تجربه در لباس ملی به شمار نمی رود. او با ۲۴ سال سن، ۳۱ بازی ملی انجام داده و اینک صاحب شماره ۶ است؛ شماره ای که طی دهه های اخیر به تن بازیکنان سرشناسی چون کریم باقری و جواد نکونام دیده ایم. سعید در وایله، فصل موفقی را پشت سر گذاشت و در ۲۹ مسابقه این فصل سوپر لیگ دانمارک به میدان رفت و در این مدت موفق شد ۴ گل به ثمر برساند. علی قلی زاده و سامان قدوس دیگر لژیونرهای تیم ملی در میانه میدان هستند.

 

1606127


احسان حاج صفی، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا، مهدی ترابی و وحید امیر هم نفراتی هستند که از لیگ برتر در خط هافبک تیم ملی حضور یافته اند؛ این بازیکنان به غیر احسان بقیه از پرسپولیس هستند و این می تواند یک اتفاق جالب و البته قابل توجیه باشد؛ بازیکنانی از پرسپولیس، تیمی که نایب قهرمان ACL ۲۰۲۰ و این فصل هم صعود بی دردسری به مرحله حذفی این مسابقات داشت.

 


یک خط عقب تر و در فاز دفاعی هم تیم ملی ستاره های سرشناسی دارد؛ چه در خط دفاعی و چه در درون دروازه. در خط دفاعی ستاره های با تجربه ای چون مرتضی پور علی گنجی حضور دارند که به عنوان لژیونر می توانند تیم ملی را در فاز تدافعی به همراه چهره های شاخصی که از لیگ حضور یافته اند یاری کنند. کاری که در حضور دروازه بانان سرشناس تیم ملی کار سختی به نظر نمی رسد. علیرضا بیرانوند بعد از یک فصل حضور در آنتورپ تجربه های بین المللی در عرصه باشگاهی را هم به تجارب ملی خود افزوده و پیش بینی می شود که در ۴ بازی حساس پیش رو هم به عنوان شماره یک، درون دروازه تیم ملی حضور داشته باشد.

 

1606125


البته بیرانوند و پورعلی گنجی به عنوان با تجربه های فاز دفاعی، چهره های قابل اتکایی را در کنار خود می بینند. در خط دروازه ترافیک به شدت بالاست؛ امیر عابدزاده پس از فصل رویایی اش که همراه با حضور در تیم منتخب سوپر لیگ پرتغال بود، پیام نیازمند و محمدرضا اخباری هم پس از درخشش در تیم های سپاهان و تراکتور، بک آپ های مطمئن اسکو در درون دروازه به شمار می روند. در خط دفاعی هم شجاع، مجید حسینی، حسین کنعانی، صادقی محرمی و چند بازیکن دیگر، تعادلی قابل قبول را در تیم ملی به وجود آورده اند.

 

1606137

دیدگاه‌ها