کد خبر : 1758585 | 08 خرداد 1400 ساعت 23:49 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

گزارشی از فوتبالی ترین روز جزیره؛

وسواس اسکوچیچ علیه کنجکاوی خبرنگاران در کیش

مهم ترین دغدغه سرمربی کروات تیم ملی پنهان نگه داشتن تیمش پیش از آغاز رقابت هایی است که تا چندین، سال آینده کاری او و مسیر فوتبال ایران را تحت تاثیر خودش قرار خواهد داد.

وسواس اسکوچیچ علیه کنجکاوی خبرنگاران در کیش

به گزارش "ورزش سه"، شنبه هشتم خردادماه احتمالا جزیره کیش یکی از فوتبالی ترین روزهای خود را تجربه کرد؛ جایی که بیش از 50 خبرنگار و عکاس با تمهیداتی که فدراسیون فوتبال درنظر گرفته بود، دو روز پس از مستقر شدن بازیکنان در هتل داریوش کیش، به این جزیره رسیدند تا در کنار تیم ملی باشند و اخبار ملی پوشان را پیش از سفر به بحرین به علاقمندانِ فوتبال برسانند.


البته که حضور این تعداد از اهالی رسانه در کنار یکدیگر برای پوشش یک رویداد مهم فوتبالی، بی حرف و حدیث هم نبود و شایعاتی در ساعات اولیه حضور آنها ایجاد شد که اساسی نداشت و صرفا به دلیل برخی ناهماهنگی ها این حواشی ایجاد شد و خیلی زود هم برخلاف آنچه در برخی صفحات مجازی مشاهده کردیم، سوء تفاهم تمام شد.


طبق برنامه خبرنگاران و عکاسان ساعت 18 با دو دستگاه ون برای پوشش یکی از تمرینات مهم تیم ملی راهی استادیوم المپیک کیش شدند و زمانی که وارد محوطه ورزشگاه شدند، اسکوچیچ و دستیارانش که در چمن آماده شروع تمرین می شدند، اولین چیزی بود که توجه‌شان را جلب کرد و سپس به منطقه ای هدایت شدند که برای آنها در نظر گرفته شده بود.

 


چند دقیقه ای طول نکشید که سایر اعضای تیم ملی هم با دو دستگاه اتوبوس از راه رسیدند و وقتی عرض زمین را برای رسیدن به رختکن طی می کردند، سوژه خوبی برای عکاسان فراهم شده بود و در همین حین خبرنگاران هم با تلفن هایشان ورود آنها را ثبت کردند؛ رابطه صمیمانه قایدی و کنعانی زادگان و بوسه ای که مدافع پرسپولیس به پیشانی مهاجم استقلال زد، احتمالا همان چیزی بود که عکاسان به دنبال آن بودند و پشت سر این دو بازیکن هم وحید امیری و احسان حاج صفی در حال گفتگو دیده شدند و هیچ نشانی از درگیری های دیدار جنجالی پرسپولیس و سپاهان در رفتار آنها دیده نمی شد. چند دقیقه بعد حلقه ای در مرکز زمین تشکیل شده بود و عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال ایران نیز به این جمع اضافه شد و بازیکنان پس از چند ثانیه با دست زدن و روحیه دادن به هم تمرین را شروع کردند.


قرار بر این بود دو بازیکن تیم ملی برای مصاحبه به منطقه ای که برای همین منظور در نظر گرفته شده بود، بیایند ولی تعداد زیاد خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران سبب شد تا امکان تحقق مصاحبه به شکلی که در ذهن آنها و احتمالا علاقمندان به فوتبال وجود داشت، شکل نگیرد و کریم انصاری فرد در حالی که چند دقیقه ای برای چگونگی انجام مصاحبه سردرگم شده بود، با فاصله چند متری از دوربین های تلویزیونی و موبایل های خبرنگاران ایستاد و در مورد شرایط تیم ملی صحبت هایش را آغاز کرد؛ صحبت هایی که با پالس‌های امیدوارانه درباره شرایط تیم ملی برای گذر از این دوران سخت شروع شد و با انتقاد از شرایط برپایی تیم ملی و اینکه زمان تمرین ملی پوشان در کنار یکدیگر کم است، ادامه پیدا کرد.

 


پس از صحبت های کریم انصاری فرد که نزدیک به 4 دقیقه طول کشید، در حالی که خبرنگاران در انتظار بازیکن دوم برای انجام مصاحبه بودند، این عزیزی خادم بود که پیشقدم شد تا در مورد شرایط پیرامون تیم ملی صحبت کند. شروع صحبت های رئیس جدید فوتبال ایران با تکرار جمله همیشگی او در مصاحبه های اخیرش  بود؛ اینکه فدراسیون قبلی میراث بدی برای او به جا گذاشته‌ است. مهم ترین صحبت های عزیزی خادم در پاسخ به تنها سوالی بود که از سوی خبرنگاران در مورد عدم برگزاری بازی دوستانه مطرح شد و او تاکید کرد که اسکوچیچ خودش بازی دوستانه نخواسته و از این سوال خبرنگار ابراز تعجب کرد و گفت این مسئله را برای اولین مرتبه است که  می شنود.


هنوز صحبت های عزیزی خادم تمام نشده بود که حراست فدراسیون از عکاسان خواسته بود ورزشگاه المپیک کیش را با توجه به اتمام 15 دقیقه زمانی که برای اهالی رسانه در نظر گرفته شده بود، ترک کنند و بلافاصله همین موضوع به خبرنگاران هم اطلاع داده شد، تا در واقع آنها بدون اینکه حتی دقایقی قادر به تماشای تمرین ملی پوشان باشند، مجبور به ترک استادیوم المپیک کیش شوند. باقی حواشی این جلسه تمرینی به ضبط گزارش از سوی رسانه های مختلف از هوادارانی اختصاص پیدا کرد که مقابل در ورودی استادیوم المپیک کیش تجمع کرده بودند و آنها هم به باز نبودن جلسه تمرینی تیم ملی اعتراض داشتند.

 


اسکوچیچ مسئولیت بزرگی را در فوتبال ایران عهده دار شده و نتایجی که با تیم ملی در 4 دیدار فشرده برابر بحرین، هنگ کنگ، کامبوج و درنهایت عراق در مسیر جام جهانی با یکی از درخشان ترین نسل های فوتبال ایران کسب خواهد کرد، تاثیر بسزایی در آینده کاری او و البته آینده فوتبال ایران خواهد گذاشت. او برای تحقق این هدف بیش از هر چیزی برای دیده نشدن و ناشناخته شدن ماندن تیمش وسواس دارد و آنطور که شنیده می شود حتی در تمرین روز جمعه به عکاس تیم ملی بیش از 10 دقیقه اجازه عکسبرداری نداده است.


اینطور می توان گفت که اسکوچیچ در اولین روز حضور خبرنگاران تا حد زیادی به هدفی که می خواست، دست پیدا کرد و خبرنگاران به دلیل شلوغی و همینطور دو مصاحبه ای که انجام دادند، چیزی از شرایط تاکتیکی تیم ملی دستگیرشان نشد؛ با این حال تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط تیم ملی از سوی خبرنگاران در یک جلسه تمرینی دیگر (تمرین روز یکشنبه نهم خردادماه 1400) که 15 دقیقه پیش روی آنها می گذارد، ادامه خواهد داشت و البته اسکوچیچ هم اولویتش برای ناشناس بردن ترکیب تیمش به بحرین تغییر نمی کند.

 

دیدگاه‌ها