کد خبر : 24868 | 24 تیر 1389 ساعت 10:38 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به بازیهای پرسپولیس در نیم فصل اول

دهمین دوره لیگ برتر از روز 4 مرداد آغاز می شود و طبق برنامه قرار است روز 30 اردیبهشت ماه 1390 با معرفی قهرمان به پایان برسد.

نگاهی به بازیهای پرسپولیس در نیم فصل اول

پرسپوليس که در اين دوره از رقابتها مدعي اصلي قهرماني خواهد بود، کار خود را با بازي مقابل تراکتورسازي در آزادي آغاز مي کند و با بازي مقابل پيکان در آزادي به پايان مي رساند. در اين مطلب نگاهي داريم بر تقابل ها و اتفاقات جالب پيش روي سرخپوشان در نيم فصل اول ليگ دهم:

 هفته اول: استاديوم کاملا قرمزپوش

اين براي اولين بار پس از فصل 82 است که پرسپوليس ليگ برتر را با ميزباني آغاز مي کند. در شش فصل گذشته پرسپوليس هميشه در بازي اول ميهمان بوده است، اگرچه سرخپوشان ليگ 87 را با بازي مقابل سايپا در آزادي آغاز کردند، اما در آن بازي به حکم جدول مسابقات ميهمان بودند. جدال قرمزهاي پرطرفدار ايران در آزادي احتمالا پرتماشاگرترين بازي هفته اول ليگ برتر خواهد بود. تقابل احتمالي محسن خليلي با پيراهن تراکتور با علي دايي نيز جالب توجه خواهد بود. نکته ديگر اينکه پرسپوليس هيچگاه در تهران به تراکتورسازي نباخته است.

 هفته دوم: تقابل 3 ستاره صبا و نيکبخت

پرسپوليس در هفته دوم به شهري مي رود که تاکنون موفق به پيروزي در آن نشده است. محمود ياوري فصل قبل با تيم شاهين شکست سنگيني را بر پرسپوليسي تحميل کرد که علي دايي را تازه به عنوان سرمربي بالاي سر خود مي ديد. حضور 3 ستاره سابق صبا(فشنگچي، نوري و رضايي) با پيراهن پرسپوليس مقابل تيم سابق خود و همچنين تقابل نيکبخت با پرسپوليس مورد توجه رسانه ها قرار خواهد گرفت.

 هفته سوم: جدال قديمي دايي و مايلي کهن

حضور علي دايي در راس کادر فني پرسپوليس و محمد مايلي کهن در راس کادر فني سايپا و تقابل اين دو مربي به اندازه کافي خبرساز خواهد بود. همچنين بازي کريم انصاري فرد که در فصل نقل و انتقالات مورد توجه سرخپوشان قرار گرفته بود، نيز زير ذره بين قرار مي گيرد. پرسپوليس با علي دايي فصل گذشته مقابل سايپا باخت تا سقوط تدريجي سرخپوشان از ان بازي آغاز شود.

 هفته چهارم: قرعه شانس پرسپوليس

بازي در گرماي مرداد ماه آبادان براي هر تيمي سخت و طاقت فرسا خواهد بود، اما پرسپوليس اسن شانس را دارد که اين بازي در آغازين روزهاي ماه رمضان است و بنابراين در ساعت9:30شب و زير نور برگزار خواهد شد که از شدت گرماي هوا کاسته مي شود. در اين بازي نفت از حضور هواداران خود نيز به دليل محروميت انضباطي بي نصيب است.ضمن آنکه نفت بدليل صعود ديرهنگام به ليگ برتر فرصت کافي براي آماده سازي و بازسازي خود نداشته است و در هفته هاي ابتدايي هنوز فرم اصلي خود را نخواهد داشت. پرسپوليس در تاريخ ليگ برتر در آبادان بدون باخت بوده است.

 هفته پنجم: رويارويي مربي سابق و مديرعامل

اين بازي تقابل مهدي تارتار سرمربي سابق راه آهن و دستيار فعلي علي دايي با محمدحسن انصاري فرد مديرعامل راه آهن است که در آخرين روزها به توافق نرسيدند و تارتار از اين تيم جدا شد. تيمهاي رسول کربکندي نيز مقابل پرسپوليس هيچگاه راحت نباخته اند. حضور کاپيتان سابق راه اهن، عليرضا نورمحمدي در ترکيب پرسپوليس از ديگر نکات قابل توجه اين بازي است.

 هفته ششم: باز هم شاهين و هفته ششم

بازي دو تيم در فصل گذشته نيز در هفته ششم و ماه رمضان برگزار شد. دوئل حميد استيلي و علي دايي که براي اولين بار در ليگ برتر اتفاق مي افتد، از سوژه هاي جذاب اين هفته ليگ برتر خواهد بود. پرسپوليس سنگين ترين باخت سالهاي اخير خود را مقابل شاهين در فصل گذشته متحمل شد و در اين بازي بايد اين خاطره بد را از ذهن هواداران خود پاک کند.

 هفته هفتم: دوئل دروازه باني

دومين بازي پرسپوليس در گرماي خوزستان بازهم در  ماه رمضان است که در ساعات شب و زير نور برگزار مي شود که اين نکته هم از خوش شانسي پرسپوليس در قرعه کشي است! تقابل مهم اين بازي بدون شک حضور معمارزاده در درون دروازه فولاد و حقيقي در دروازه پرسپوليس است. پرسپوليس از فصل 81 تاکنون در اهواز موفق به شکست فولاد نشده است که بايد در اين بازي طلسم را بشکند.

 هفته هشتم: عيدي به هواداران

اولين بازي پرسپوليس پس از دو هفته تعطيلي ليگ برتر است که احتمالا در روز عيد فطر برگزار مي شود و پرسپوليس فرصت خوبي دارد که به هواداران خود عيدي بدهد. پاس در چند فصل اخير حريف راحتي براي سرخپوشان در ليگ برتر بوده است، هرچند که در جام حذفي گربه سياه سرخپوشان بوده است!

 هفته نهم: يک پرسپوليس و يک اکبر ميثاقيان!

پرسپوليس اولين بازي خود را در تبريز بايد انجام دهد و حريف هم يک تيم سختکوش به نام شهرداري است که پرسپوليسي ها از اين تيم خاطره خوشي ندارند. از طرفي حضور اکبر ميثاقيان روي نيمکت اين تيم به اندازه کافي سوژه براي رسانه ها توليد خواهد کرد! ميثاقيان در چند فصل اخير ليگ برتر با تيمهاي خود مقابل پرسپوليس نتايج خوبي گرفته است. او سابقه پيروزي مقابل علي دايي را نيز در کارنامه دارد. حضور ميثم بائو در ترکيب اين تيم مقابل پرسپوليس نيز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 هفته دهم: کي قديمي بازي مي کنه؟

از اين بازي بايد با نام پيش داربي نام برد! ملوان طي دو فصل اخير ليگ برتر در آزادي به پرسپوليس نباخته است. حضور مهرداد اولادي در خط حمله اين تيم و بازي مقابل پرسپوليس در آزادي سوژه مهم اين بازي است. مازيار زارع نيز دوباره به پرسپوليس بازگشته و مقابل تيم سابق خود بازي خواهد کرد. در بازي برگشت فصل گذشته نيز فرهاد پورغلامي سرمربي ملوان ، شيوه بازي پرسپوليس را قديمي و مربوط به 40 سال قبل عنوان کرد!

 هفته يازدهم: و داربي ....

پرسپوليس در آخرين داربي پايتخت پيروز شده و از فصل 84 تاکنون نيز داربي را به حريف نباخته است. پرويز مظلومي و منصور پورحيدري دوباره روي نيمکت تيم آبي هستند و علي دايي هم تبحر خاصي در شکست دادن استقلال دارد! نکته ديگر اينکه فرزاد آشوبي بازيکن سابق پرسپوليس با پيراهن آبي مقابل سرخپوشان قرار مي گيرد.

 هفته دوازدهم: جدال تاکتيکي

بعد از هيجانات داربي بايد شاهد يک بازي جذاب و تاکتيکي از سوي دو تيم بود. ذوب اهن در چند سال اخير مقابل پرسپوليس خوب نتيجه گرفته و به سرخپوشان نباخته است، اما پرسپوليس براي قهرماني بايد يکي از اصلي ترين رقيبان خود را در اين بازي کنار بزند.

 هفته سيزدهم: لشگر سرخپوشان مقابل پرسپوليس!

تقابل لشگر پرسپولسي ها سابق با شاگردان علي دايي خبرساز ترين بازي هفته سيزدهم را رقم مي زند. نکته جالب اينکه بازي رفت دو تيم در فصل گذشته نيز دقيقا در همين روز انجام شد! تقابل علي دايي با علي کريمي، مهدي مهدوي کيا و مهرزاد معدنچي از يک سو و از سوي ديگر نيز با پيرواني و عابدزاده جالب خواهد بود. بايد به انتظار بازي جذاب سرخپوشان مقابل شاگردان تنها مربي خارجي ليگ دهم نشست. اين بازي تقابل مديران دو باشگاه نيز هست: هدايتي و کاشاني!

 هفته چهاردهم: رويارويي با تيم ناشناخته

اين اولين بازي تاريخ دو تيم است که به ميزباني سرخپوشان انجام مي شود. فعلا وضعيت مربيگري و بازيکنان  اين تيم مشخص نيست، اما حضور احتمالي  محسن خليلي در اين تيم تقابل جالبي را با سرخپوشان بوجود خواهد آورد.در صورت حضور حميد درخشان در کادر فني اين تيم، جدال دوباره دو همبازي قديمي(درخشان و دايي) ديدني خواهد بود.

 هفته پانزدهم: خاطرات بد مرفاوي از پرسپوليس

صمد مرفاوي در استقلال نشان داد که هرگز نمي تواند مقابل پرسپوليس به پيروزي بياندشيد چرا که هر دو شکست استقلال در سالهاي اخير مقابل پرسپوليس با مربيگري او بوده است! پرسپوليس نيز تاکنون نه در کرمان شکست خورده و نه موفق به پيروزي مقابل مس شده است! عادل کلاه کج و رويارويي او با پرسپوليس مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 هفته شانزدهم: دايي و قلعه نوعي

تقابل علي دايي و امير قلعه نوعي به اندازه کافي جذاب و جالب خواهد بود و از طرفي رويارويي پرسپوليس و سپاهان در سالهاي اخير هميشه خبرساز بوده است. حضور جواد کاظميان در خط حمله سپاهان و حضور احتمالي رحمان احمدي در دروازه پرسپوليس نيز جالب توجه خواهد بود.

 هفته هفدهم: جدال با دوست صميمي و قديمي!

پرسپوليس آخرين بازي نيم فصل اول را در قزوين انجام مي دهد. محمد احمدزاده به عنوان سرمربي پيکان دوست صميمي علي دايي است و بايد به انتظار تقابل اين دو مربي نشست. احمدزاده در سالهاي اخير بجز يک مورد هميشه مقابل پرسپوليس بازنده بوده است. پرسپوليس نيز تاکنون در قزوين نباخته است.

دیدگاه‌ها