کد خبر : 1185418 | 26 آبان 1393 ساعت 11:54 | 16.2K بازدید | 0 دیدگاه

رضا سلطانی: حقمان در پرورش اندام طلا بود

شصت و هشتمین دوره مسابقات جهانی پرورش اندام بزرگسالان جهان در حالی انجام شد که تیم ملی ایران توانست مقام نایب قهرمانی این مسابقات را کسب کند.

رضا سلطانی: حقمان در پرورش اندام طلا بود
به گزارش "ورزش سه" در این مسابقات که در برزیل و شهر برازیلیا برگزار می شد، تیم ایران بعد از مصر مقام دوم را کسب کرد.

در این مسابقات در وزن 70کیلوگرم مهدی حیدری نقره
75کیلوگرم سجاد نیکنام برنز
80کیلوگرم بابک اکبرنیا نقره و علی رستمی چهارم
85کیلوگرم هادی چوپان طلا
90کیلوگرم خلیل اسدی چهارم
95کیلوگرم مهدی عیاری طلا
100کیلوگرم رضا نوری آرا هفتم
و اسحاق قوی دل در وزن به اضافه 100کیلوگرم توانست مدال نقره را به گردن بیاویزد.

تیم ایران که تحت مدیریت رضا سلطانی مرد نام آشنای این رشته در این مسابقات شرکت کرده بود می توانست مقام اول را کسب کند، اما حق خوری واضح تیم مصر این اجازه را از ملی پوشان ایران گرفت در این رابطه رضا سلطانی مدیر تیمهای ملی پرورش اندام و قهرمان سابق جهان به خبرنگار "ورزش سه" می‌گوید: تعداد 9تیم در این مسابقات شرکت کرده بودند که حریف اصلی ما تیم مصر بود.

تیم مصر که با 18 شرکت کننده در این مسابقات شرکت کرده در یک حق خوری آشکار و نقص قوانین و مقررات مسابقات جهانی بعد از گرفتن مدال تیم الف و ب خود را مشخص کرد و تمام مدال آوران خود را در یک تیم و حذف شدگانش را در تیم دیگر قرار داد و اینگونه بود که توانست اول شود.

سلطانی در ادامه می‌گوید: این کار خلاف مقررات فدراسیون جهانی بود اما به دلیل لابی قوی که در فدراسیون جهانی داشت هیچ مشکلی برایشان پیش نیامد و آقای عادل فهیم نایب رییس فدراسیون جهانی که مصری است خیلی زیرکانه آنها را قهرمان کرد.

قهرمان سابق جهان در پایان می‌گوید: هرچند تیم ما خیلی قدرتمند و با کیفیت بود و به گواه کارشناسان یکی از بهترین تیمهای چند دهه اخیر ایران بود اما به دلیل نداشتن کرسی در فدراسیون جهانی حق ما و این تیم خوب خورده شد، البته این مسئله چیزی از ارزشهای بچه های خوب ما کم نمی کند اما چیزی که مشخص است این است که مسئولین باید به این رشته مدال آور بیشتر توجه کنند، چرا که این رشته بعد از فوتبال پرمخاطب‌ترین ورزش ایران است. همچنین رضا سلطانی افزود: جا دارد از زحمات جناب پورعلی فرد تشکر کنم. چرا که ایشان همیشه خالصانه برای سربلندی نام ایران و موفقیت این رشته زحمات زیادی می‌کشند.

دیدگاه‌ها