کد خبر : 1198939 | 01 بهمن 1393 ساعت 17:43 | 22.2K بازدید | 0 دیدگاه

وطن خواه: کی‌روش از رایکوف و اوفارل بزرگتر است

رضا وطنخواه از فوتبال امروز و خاطرات حضور در جام‌ملت‌های آسیا می‌ گوید و یک ـ دو نکته جالب اما مخفی تاریخ فوتبال را آشکار می‌ کند.

وطن خواه: کی‌روش از رایکوف و اوفارل بزرگتر است
به گزارش "ورزش سه"، بی هیچ تردیدی مهمترین دوران فنی رضا وطن خواه در مربیگری به دورانی برمی گردد که در تیم‌ملی همکار دهداری بود. وطنخواه از فوتبال امروز و خاطرات حضور در جام‌ملت‌های آسیا می‌ گوید و یک ـ دو نکته جالب اما مخفی تاریخ فوتبال را آشکار می‌ کند.

کی‌روش بهتر از همه است
رضا وطنخواه درباره کی‌روش و عملکردش می‌ گوید: شک نکنید که کی‌روش بهترین مربی خارجی است که به فوتبال ما آمده است. او از فرانک اوفارل و راجرز و رایکوف در دوران حضورشان بزرگتر و معتبرتر است و من شخصیت و نوع عملکردش را دوست دارم و تصورم این است که با او به فینال جام‌ملت‌های آسیا می‌ رسیم. قطعا فوتبال ما بی بهره از غنای تکنیکی گذشته است اما فوتبال امروز علمی تر است و نوع بازی افراد، با حساب و کتاب تر است. شاید از حیث زیبایی انتظارات اهالی فوتبال برآورده نشود اما باتجربه دوران فوتبال و مربیگری به من می‌ گوید که با این فوتبال نتیجه محور می‌ توانیم موفق باشیم.

سرمربی آن تیم من بودم
مرحوم دهداری به هیچ کس اندازه من اعتماد نداشت و من هم به هیچ کس اندازه ایشان ارادت نداشتم. زمانی که ایشان مدیریت تیم های ملی را در اختیار داشتند بنده را سرمربی تیم‌ملی کردند ولی امروز همه به اشتباه او را سرمربی تیم‌ملی دوران 65 تا 67 می‌ دانند که اینطور نیست و در تیم و دوران دهداری من سرمربی بودم و در مقاطع و میادین مختلف، مهدی مناجاتی، بهمن صالح نیا، مسعود معینی، نایب رویین دل و محمد برزمهری با ما همکاری می‌ کردند ...

پروین بی سروصدا مردانگی می‌ کند
می‌ خواهم از نکته ای بگویم که مدت هاست در دلم مانده است. گفته می‌ شود قبر مرحوم محراب شاهرخی را من هدیه کرده ام. شاید مساله مهمی نباشد اما دوست دارم خداوکیلی ماجرا را بگویم، به هر حال خدا شاهد و ناظر ماست. وقتی محراب شاهرخی 2 ماه بعد از آقای دهداری فوت شدند، من رفتم و قبر بالای سر دهداری را خریدم اما پول آن را علی پروین داد ... بعد از مراسم رفتم 40 هزار تومان او را پس بدهم، گفتم در دفتر بهشت زهرا گفتند قبر حتما باید به نام یک فرد باشد و من چون مدارکم در جیبم بود تنها کسی بودم که می‌ توانستم قبر را به نفع خودم بخرم ... علی پروین هم مردانگی کرد و گفت چه فرق می‌ کند به اسم من باشد یا تو ... نه من پول را پس نمی‌ گیرم. این را گفتم تا یادآور شوم علی پروین زیاد از این بزرگی ها کرده و سروصدایش را هم درنیاورده است!

دیدگاه‌ها