کد خبر : 1199931 | 06 بهمن 1393 ساعت 12:45 | 31.5K بازدید | 0 دیدگاه

وطنخواه: به شدت می‌خواهم کی‌روش بماند

رضا وطنخواه مربی سابق تیم‌ملی فوتبال ایران معتقد است کارلوس کی‌روش قوی‌ترین فردی است که تاکنون سکان مربیگری تیم ملی را داشته است.

وطنخواه: به شدت می‌خواهم کی‌روش بماند
به گزارش "ورزش سه"، رضا وطنخواه نظرات خود را راجع به کارلوس کی روش اینگونه بیان بیان کرد: من ابدا راجع به ایشان احساسی صحبت نمی کنم و سعی می کنم با آمار و ارقام حرف خود را بزنم. در اصول حرفه ای فوتبال عنوان می شود برای موفقیت تیم باید 4 فاکتور رعایت شود: اول، مدیریت کارآمد. دوم، مربی در سطح بالا. سوم، ابزار که همان بازیکنان هستند و چهارم، امکانات سخت افزاری که تدارکات و پشتیبانی و ... می باشند. اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم با احترام به همه، می بینیم ما به جزء مربی سطح بالا چیز دیگری نداشتیم. بهرحال مربی رئال مادرید و منچستر و تیم ملی پرتغال شدن کار راحتی نیست، همین که ببینیم ایشان مربی نسل طلایی پرتغال بوده و نوابغی نظیر رونالدو و فیگو و خیلی های دیگر زیر نظر ایشان کشف شده اند و رشد کرده اند خیلی چیزها را راجع به ایشان روشن می کند.

وطنخواه راجع به سیستم مورد نظر کی روش گفت: ببینید وقتی من بازیکنان تعیین کننده ای همچون دایی، مهدوی کیا، عزیزی و کریمی و ... ندارم طبیعی است می آیم و سیستم تیمم را جوری می چینیم که مثل ماری زهردار منتظر حریف بمانم به محض اینکه نزدیک شد او را نیش میزنم و شکارش می کنم. حالا به نظر شما این بد است؟ شاید تماشاچی بخواهد 10 گل رد و بدل شود اما مربی می خواهد سه امتیاز را به دست بیاورد. بهرحال برای ایشان این در اولویت است که با تغییر موضع و سیستم، بازی را ببرد.

او نسبت به تشابه رفتاری کی روش و دهداری گفت: در دو مورد آقای کی روش کارهایی کردند که من را یاد مرحوم دهداری انداخت، اول نظم و انظباطی که ایشان در تیم جاری کرد، انصافا در چندین اردو و دو تورنمنت سنگین، شما چند خبر حاشیه ای از تیم ملی شنیدید؟ این موضوع را فقط در دوره مرحوم دهداری می دیدیم که دیسیپلین و انظباط در تیم بر هر چیزی ارجح باشد، از طرف دیگر در زمان خودش می بینیم ایشان چگونه تماشاگران را به بازیکنان نزدیک می کند، به راحتی و با حرکتی استثنایی و متفکرانه صمیمیت بین تیم و تماشاگران را زیاد می کند بدون اینکه حاشیه ای به وجود بیاید و مورد دوم، اسفاده ایشان از جوانها بود، الان هفت، هشت جوان تازه وارد در تیم می بینیم که می توانند در پوست اندازی این تیم کمک شایان توجه ای بکنند.

وطنخواه در پایان راجع به ماندن کی روش گفت: من به شدت علاقه مندم که ایشان در ایران بماند. من آرزو دارم ایشان با قدرت به کارشان ادامه دهد و البته فاکتورهای دیگر موفقیت هم برای ایشان فراهم شود و آن وقت بیاییم ارزیابی کنیم ببینیم چه چیزهایی به ایشان دادیم و او چه نتیجه ای گرفته است.

دیدگاه‌ها