کد خبر : 1243309 | 07 خرداد 1394 ساعت 20:15 | 19K بازدید | 0 دیدگاه

پرونده فیفا ابعاد سیاسی پیدا کرد

پوتین: آمریکا در کار فیفا دخالت می‌کند

ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه عنوان کرد که پیگیری آمریکا در موضوع فساد مالی در فیفا، نمونه ای دیگر از دخالت‌های آمریکا در موارد خارج از قلمرو قدرتش است.

پوتین: آمریکا در کار فیفا دخالت می‌کند
به گزارش "ورزش سه"، وزارت دادگستری آمریکا با کمک پلیس سوئیس، روز گذشته چندین عضو فیفا را به اتهام فساد مالی دستگیر کرد. این موضوع با بازتاب گسترده در رسانه ها همراه بود و حال ابعاد سیاسی پیدا کرده است. پوتین نیز معتقد است که آمریکا با دخالت در این پرونده، بار دیگر ثابت کرد که در تمام قلمروهای دخالت می‌کند.

او گفت:" خیلی عجیب است که دستگیری ها به درخواست آمریکا انجام شده است.آنها متهم با قانون شکنی هستند. به نظر می‌رسد که افرادی تخلفاتی داشته اند ولی ربط آن به آمریکا را متوجه نمی‌شوم. اعضای فیفا که دستگیر شده اند، شهروند آمریکا نیستند. اگر تخلفی هم صورت گرفته باشد، ربطی به آمریکا ندارد."

روسیه سال 2010 میزبانی جام جهانی را در حالی دریافت کرد که شک و شبهه ی زیادی در آن وجود دارد. روز چهارشنبه، احتمال تغییر در میزبانی جام جهانی مطرح شد و بسیاری مدعی شدند که احتمال انتخابات مجدد برای میزبان‌های بعدی وجود دارد.

پوتین ادامه داد:" کاملا مشخص است که گروهی نمی‌خواهند آقای بلاتر دوباره انتخاب شود که این اتفاق، تخطی بزرگی بر علیه یکی از مسئولین بالارتبه ی یکی از ارگان‌های بزرگ جهانی است. متاسفانه همتایان آمریکایی ما، از چنین روش‌هایی برای رسیدن به اهداف خودخواهانه ی خود استفاده می‌کنند. به نظرم آنها در مورد فیفا نیز همین روال را پیش گرفته اند."

دیدگاه‌ها