کد خبر : 1262387 | 03 شهریور 1394 ساعت 12:44 | 43.4K بازدید | 11 دیدگاه

فهرست کی روش رضایتبخش است

فقط 2+1 غایب در فهرست تیم ملی

در لیست جدید تیم ملی غایب آنچنانی نمی بینیم. آنهایی که می توانستند دعوت شوند دعوت شده اند. جز یکی دو مورد که آن هم سلیقه ای است و نمی توان چندان از کی روش خرده گرفت.

فقط 2+1 غایب در فهرست تیم ملی
به گزارش " ورزش سه " کارلوس کی روش در تازه ترین لیست خود، 23 بازیکن را برای انجام دو بازی مقابل گوام و هند به تیم ملی دعوت کرده است. این لیست را می توان منطقی ترین لیستی دانست که می شد به قلم سرمربی تیم ملی نوشته شود. در این لیست غایب آنچنانی نمی بینیم. آنهایی که می توانستند دعوت شوند دعوت شده اند. جز یکی دو مورد که آن هم سلیقه ای است و نمی توان چندان از کی روش خرده گرفت.

در این لیست 4 مدافع مرکزی قرار دارند که بهترین از آنها را نمی شود در لیگ یافت. سیدجلال، منتظری، پورعلی گنجی و حسین کنعانی زادگان. هر کسی می تواند مدافعی مطمئنتر از اینها را بیابد حتما به گوش کی روش برساند.

در دفاع راست رامین رضاییان و وریا غفوری، مثل چند اردوی گذشته دعوت شده اند. دو مدافع راست خوب فوتبال ایران که به نظر نمی رسد باکیفیت تر از آنها در لیگ برتر وجود داشته باشد. یا مثلا برای دفاع چپ. کی روش به درستی روی نام هاشم بیک زاده قلم قرمز کشیده و به جای او مهرداد قنبری را دعوت کرده است. قنبری و البته میلاد محمدی که در اردوی قبلی نیز به تیم ملی راه یافته بود.

در خط میانی بازیکن ناآماده ای نمی بینیم. آندو، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، احسان حاجی صفی، اشکان دژاگه و خسرو حیدری. می شد حدس زد که همگی به تیم ملی دعوت شوند و در لیست کی روش قرار بگیرند.

برای نوک خط حمله و کناره های هجومی تیم ملی شش بازیکن در لیست کی روش قرار گرفته اند. مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری، امید عالیشاه، سردار آزمون و مهدی طارمی. دو بازیکن اول برای پست بال راست، دو تای دوم برای بال چپ و دو بازیکن آخری هم برای پست مهاجم هدف. هر شش بازیکن این پتانسیل را داشتند که به تیم ملی دعوت شوند که البته با دید باز کی روش نیز در لیست قرار گرفتند.

اما بازیکنانی هم هستند که به لیست کی روش نزدیک بودند اما سلیقه ای بودن مربیگری، کی روش را مجاب کرد تا نفرات دیگری را که استحقاقش را هم داشتند به تیم ملی دعوت کند. مثلا رشید مظاهری درون دروازه که در ترکیب ذوب درخشیده و توجهات را به خود جلب کرده است. یا علی کریمی در خط میانی که پل ارتباطی این تیم از دفاع به حمله است. حتی احمد نوراللهی که با بازگشت به ترکیب پرسپولیس جان تازه ای به خط میانی این تیم داد.

1037204

در خط حمله نیز کاوه رضایی و کریم انصاری فرد بزرگترین غایبین لیست کی روش هستند. دو مهاجمی که از هر بازیکن دیگری به لیست تیم ملی نزدیکتر بودند. کاوه با بازی های خوبش نوید ظهور یک سانترفوروارد این بار سرعتی و نه بلندقامت را به فوتبال ایران داد اما چه سود که جایی در این لیست کی روش نداشت. کریم انصاری فرد نیز به لیگ یونان رفته و آنجا بازی کرده. پس می توانست به اردو دعوت شود که نشد! و در آخر هم مهدی شریفی که در اردوهای قبلی پای ثابت بود اما حالا عالیشاه دعوت شده و او نه. شاید کاوه ، انصاری فرد و شریفی هم می توانستند دعوت شوند اما مربیگری سلیقه ای است و باید به لیست کی روش احترام گذاشت.

دیدگاه‌ها