کد خبر : 1272384 | 12 مهر 1394 ساعت 12:07 | 106.6K بازدید | 4 دیدگاه

درخواست گل محمدی از وزیر بهداشت:

در مورد علت ایست قلبی نوروزی تحقیق کنید

یحیی گل محمدی معتقد است بعد از درگذشت ناگهانی هادی نوروزی فوتبال ما روزهای تلخی را پشت سر می گذارد.

در مورد علت ایست قلبی نوروزی تحقیق کنید
گفت و گو متفاوت خبرنگار "ورزش سه" را با یحیی گل محمدی را در مورد دغدغه های که در مورد سلامت جوانان دارد، بخوانید.

حال و روز خوبی ندارم

 بعد از درگذشت هادی نوروزی شب و روزمان شده است هادی! واقعیت این است که حال و روز خوبی ندارم و فکر می کنم کل فوتبال ما و حتی مردم هم روزهای تلخی را پشت سر می گذارند. حتی وقتی می روی مغازه خرید کنی می بینی که کل مردم افسرده شده اند. مخصوصا ما که به هادی نزدیک بودیم و خاطراتی که داریم باعث می شود تا نتوانیم به این زودی ها این حادثه تلخ را فراموش کنیم. دیروز با همسرم صحبت می کردم و به می گفتم خدا کند این روزهای زودتر تمام شود.

افراد جلوی دوربین مراسم نوروزی، رفتار دوگانه ای دارند

متاسفانه یک عده تا روزی که هادی در قید حیات بود می گفتند که بازوبند کاپیتانی برای او گشاد است حالا در مراسم او رفتار دیگری دارند. واقعا ما باید یاد بگیریم که تا موقعی که کنار هم هستیم قدر هم را بدانیم. نه اینکه فقط دنبال منافع خودمان باشیم. همه دنبال این هستند که ببینند کجا منفعت بیشتری به آنها می رسد. ولی متاسفانه وقتی کسی از پیش ما می رود تازه می فهمیم که چه کسی بود و چه کاری کرد. این دوگانگی خوب نیست. متاسفانه در فوتبال منافع افراد به روابط اجتماعی برتری دارد و هر کس به دنبال سود شخصی خودش است. من به چشم خودم این صحبتهایی را که می کنم دیدم چه در زمانی که بازی می کردم و چه حالا که مربی هستم. ولی متاسفانه همان نفرات که رفتار دیگری داشتند بعد از فوت هادی نفر جلویی دوربین ها در مراسم هادی هستند.

نباید هادی و خانواده اش را فراموش کنیم

امیدوارم که بعد از این هادی و خانواده اش را فراموش نکنیم. متاسفانه این مسائل زود فراموش می شود و بعد همه از یاد همه می رود. نباید فراموش کنیم که او چه افتخاراتی برای پرسپولیس به دست آورد. امیدوارم همین کسانی که جلوی دوربین در مراسم هادی حاضر شدند و در دید بودند و می خواستند خودشان را نشان دهند، هادی و خانواده اش را فراموش نکنند. متاسفانه در جامعه ما کسی که از بین ما می رود هم خودش و هم خانواده اش فراموش می شوند و این بدترین اتفاق است که برای یک خانواده ممکن است بیفتد.

خاطره از نوروزی

در مورد خاطره ای که من از هادی دارم سوال کردید باید بگویم که خاطرات زیادی هست که مخصوصا این روزها خیلی از آنها را در ذهنم مرور می کنم. ولی یادم می آید آن سالی من مربی نفت بودم و هادی از نیم فصل به جمع ما اضافه شد. تمرینات خیلی سختی داشتیم و خواسته هایم از هادی هم خیلی سنگین بود. یک روز بعد تمرین او آمد پیش من و با خنده گفت:« عمو اینجا که باید همش بدوییم» این حرف را با خنده زد منم بهش گفتم فوتبال همین است دیگر و خندیدیم. این روزها دائم یاد لحظه ای که آمد و این حرف را به من زد می افتم.

از وزیر بهداشت می خواهم در مورد مرگ جوانها پژوهش کنند

مدتی است که این فکر در ذهن من به وجود آمده که چرا در جامعه جوان مرگ شدن زیاد است. در دو سه ماه گذشته طباطبایی هنرپیشه، فرزند یکی از دوستان نزدیک من و همچنین هادی نوروزی در سن جوانی به دلیل ایست قلبی از دنیا رفتند که همه آنها هم بچه های سالم و اهل خانواده ای بودند. آنها خیلی راحت با ایست قلبی فوت کردند در سطح جامعه هم ما زیاد می شنویم که جوانها به دلیل ایست قلبی فوت می کنند. پس من از متولیان بحث سلامت جامعه و وزیر ورزش خواهش می کنم که پژوهشی در این زمینه انجام دهند تا مشخص شود که علت این مرگها بخاطر ژنتیک، تغذیه و یا مسائل بیرونی هست. اگر مسوولین همتی به خرج دهند مشخص می شود که علت این ایست های قلبی در کلان شهرها چه می تواند باشد.

سرطان و ایست قلبی دو عامل مرگ در ایران

یا در مجله های سلامتی دائما می نویسند که چطور می شود چاق شد یا اینکه چاق ها چطور لاغر می شوند. در کشور ما بیماری سرطان، ایست قلبی و تصادفات بیشترین آمار مرگ در هر سال را دارد و من به عنوان عضوی از جامعه به همراه مردم از مسوولین که در حال انجام وظیفه هستند در خواست می کنم که چند نفر را استخدم کنند تا فقط در مورد علت بالا رفتن سرطان در جامعه و ایست قلبی در میان جوانها تحقیق کنند. فکر هم نمی کنم این مساله هزینه زیادی نیاز داشته باشد. شاید امواج و پارازیتها علت آن باشد یا شاید علل دیگری داشته باشد. ولی مردم باید بدانند که چه اتفاقی باعث آن می شود تا پیشگیری کنند.

دیدگاه‌ها