کد خبر : 1279822 | 12 آبان 1394 ساعت 15:56 | 3.3K بازدید | 0 دیدگاه

رضایی:

در قطر عملکرد بهتری به نسبت دوره قبل داشتیم

مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی جانبازان و معلولین عملکرد کاروان ایران در مسابقات جهانی قطر را نسبت به دوره قبل بهتر عنوان کرد.

در قطر عملکرد بهتری به نسبت دوره قبل داشتیم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، با پایان یافتن رقابت‌های جهانی دوومیدانی معلولان در قطر، بهمن رضایی مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی جانبازان و معلولین عملکرد کاروان ایران در این مسابقات را مورد بررسی قرار داد.

وی ضمن ابراز رضایت از دستاوردهای این مسابقات گفت: در رقابت‌های جهانی 2013 در فرانسه هشت مدال به دست آوردیم که به ترتیب سه طلا، سه نقره و دو برنز بود. در مسابقات جهانی قطر 13 مدال کسب کردیم که شامل چهار طلا، هفت نقره و دو برنز بود و در مجموع موفق به کسب 10 سهمیه مستقیم پارالمپیک نیز شدیم.

رضایی افزود: البته سایر ملی‌پوشان هم که حائز رتبه های سوم، چهارم و پنجم شدند، طبق فرمول IPC به احتمال 90 درصد صاحب سهمیه خواهند شد که در ماه‌های آتی مشخص می شود. در مجموع می‌توان گفت که بالای 20 سهمیه برای مسابقات ریو خواهیم داشت و البته قول این را هم می‌دهیم نفراتی که در قطر صاحب مدال نشدند اما به عناوین چهارم و پنجم رسیدند هم برای ریو به سطحی برسند که بتوانند روی سکو بروند.

مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی خاطر نشان کرد: از نظر فنی عملکرد ملی‌پوشان به نسبت مسابقات جهانی فرانسه بهتر و رکوردها نیز ارتقا یافته بود، البته به دلیل تغییراتی که اخیرا در کلاس‌بندی‌ها و قوانین رخ داده، ما 6 نفر از ورزشکاران مدال‌آور لندن را از دست دادیم و می‌بایست برای آنها جایگزین در نظر می‌گرفتیم. این اقدام با جوان‌گرایی در تیم‌های ملی رخ داده و اکنون شاهد حضور ورزشکاران جوانی هستیم که با تمرین و کسب تجربیات بیشتر می‌توانند پشتوانه خوبی برای تیم ملی در آینده باشند.

وی ادامه داد: با مربیان تیم ملی در استان های مختلف جلسات متعددی داشتیم و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ایام باقی مانده تا مسابقات پارالمپیک، در نظر داریم تا تمرینات بدنسازی ورزشکاران به صورت ویژه‌ای انجام و مرتب بر فعالیت‌های ورزشکاران ملی‌پوش نظارت شود تا در فرصت باقی مانده به آمادگی کامل برای ریو برسند.

رضایی با اشاره به جایگاه ایران در این مسابقات گفت: در مجموع بین 100 کشور شرکت کننده عنوان چهاردهم را به‌ دست آوردیم اما در میان کشورهای آسیایی بعد از چین در رتبه دوم قرار داریم و در مجموع پنجمین کشوری بودیم که بیشترین تعداد سهمیه ها را به‌ دست آوردیم.

مدیر تیم‌های ملی تصریح کرد: ورزشکارانی به مسابقات قطر اعزام شدند که ماده تخصصی آنها حتماً در پارالمپیک ریو شرکت داده می‌شد. به عنوان مثال ما ورزشکارانی را داشتیم که به نشان طلای حتمی دست می‌یافتند اما چون ماده آنها در پارالمپیک شرکت داده نمی‌شد، آنها را به این مسابقات نیاوردیم، البته چند ورزشکار داشتیم که در دو ماده شرکت کردند و بعضی از آنها تنها یک ماده تخصصی‌شان شامل کسب سهمیه می شد.

وی اظهار داشت: هنوز تا زمان ارسال لیست نهایی ورزشکاران اعزامی به ریو فرصت باقی هست و لیست نهایی پس از مسابقات داخلی که خرداد سال آینده برگزار می‌شود، بسته خواهد شد. ورزشکارانی که به مسابقات جهانی قطر اعزام نشدند اما حائز رکوردهای نسبتا خوبی هستند، در حال تمرین هستند و هنوز برای راهیابی به تیم ملی زمان دارند. در مجموع نوید این را می‌دهیم که با نفرات بیشتر و رکوردهای قابل توجه به نسبت ادوار گذشته پارالمپیک به مسابقات ریو اعزام شویم.

رضایی در پایان گفت: جا دارد از همراهی مسئولان محترم کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون، انجمن، مربیان و سایر افرادی که هر کدام به نوعی در موفقیت‌های تیم ملی سهیم هستند و شرایط اعزام ملی‌پوشان به این مسابقات را فراهم کردند، تشکر و قدردانی کنم.

رقابت‌های جهانی دوومیدانی معلولین از 25 مهر تا 9 آبان با حضور بیش از 1200 ورزشکار از 100 کشور دنیا در شهر دوحه برگزار شد.


دیدگاه‌ها