کد خبر : 1281316 | 18 آبان 1394 ساعت 16:00 | 59.2K بازدید | 1 دیدگاه

گزارش روز:

نقش نیمار و سوارز در بی رقیب شدن بارسلونا

بارسلونا در یک ماه گذشته، بدون تردید، بهترین و آماده ترین تیم اروپا بوده؛ در حالیکه پس از مصدومیت مسی، کسی انتظار اوج گرفتن آبی اناری ها را نداشت.

نقش نیمار و سوارز در بی رقیب شدن بارسلونا
به گزارش "ورزش سه"، وقتی مسی در بازی مقابل لاس پالماس مصدوم شد، بسیاری این مساله را به نفع رئال مادرید پیش بینی کردند و اینکه بارسا بدون فوق ستاره آرژانتینی خود، ممکن است در جمع آوری امتیاز از دیدارهای پیش رویش دچار مشکل شود. نتایج و نیز شکل بازی بارسا در بازی مقابل سویا که مغلوب شد و نیز لورکوزن که با دشواری موفق به کسب پیروزی شد، ادعای این دسته از کارشناسان را تایید کرد اما کاتالان ها به یکباره اوج گرفتند و این مساله را بیش از هر چیزی مدیون زوج نیمار و سوارز هستند.

نگاهی به نتایج دیگر تیم های بزرگ اروپایی نشان می دهد که در فاصله وقفه بازی های ملی ماه اکتبر تا به امروز، بارسلونا بهترین تیم اروپا محسوب می شود. این تیم 4 پیروزی در لالیگا و 2 پیروزی در لیگ قهرمانان به دست آورده و تنها بایرن را رقیب نزدیکتری به خود می بیند. بایرنی ها 5 برد و یک شکست را در یک ماه اخیر تجربه کرده اند.

PSG و رئال نیز 4 پیروزی، یک تساوی و یک شکست نتیجه کارشان بوده است. آرسنال 4 برد، یک تساوی و یک شکست، یونایتد سه برد و سه تساوی و اتلتیکو نیز همراه با سیتی، 4 برد و 2 تساوی کسب کرده اند. در ایتالیا نیز یوونتوس سه برد، دو تساوی و یک شکست حاصل کار ش بوده است.(نتایج تیم های بزرگ حاضر در لیگ قهرمانان لحاظ شده است.)

بارسلونا در شرایطی به تیمی بی رقیب در اروپا بدل شده که در یک ماه گذشته با مصدومیت بازیکنانی چون راکیتیچ، اینیستا و فرمالن نیز روبرو بوده اما درخشش غیرمنتظره نیمار و سوارز، بر تمام فرضیات قبلی خط بطلان کشید.

نگاهی به نتایج بارسلونا در یک ماه اخیر نشان می دهد که این دو مهاجم، در لالیگا هر 17 گل تیمشان را به ثمر رسانده اند که یک آمار عجیب و جالب توجه است. به غیر از این دو، هیچ بازیکن دیگری موفق به گلزنی برای آبی اناری ها در لالیگا نشده است.

بطور نمونه نیمار در 10 گل اخیر بارسلونا نقش مستقیمی ایفا کرده است. او تا بدینجا 11 گل زده و 6 پاس گل نیز داده است. با احتساب دو گل نیمار در لیگ قهرمانان، تعداد گل های این فصل او به 13 می رسد که در مقایسه با دو فصل گذشته، نشان از پیشرفت فابل توجه این بازیکن دارد.

سوارز نیز در لالیگا 9 گل زده و با احتساب سه گلش در لیگ قهرمانان، تا بدینجای فصل 12 گله است. به لطف درخشش این دو بازیکن و البته شکست شب گذشته رئال در زمین سویا، بارسا حالا با سه امتیاز بیشتر از رئال به ال کلاسیکو رسیده است که می تواند آوانتاژ روحی خوبی برای آبی اناری ها در مقابل رقیب سنتی باشد.

دیدگاه‌ها