کد خبر : 1298637 | 02 بهمن 1394 ساعت 19:45 | 202.8K بازدید | 0 دیدگاه

چگونه مقابل ژاپن تسلیم شدیم؟

یادداشت: تیم مدعی‌ها از قطر اخراج شد

شکست سنگین و ناباورانه تیم المپیک ایران مقابل ژاپن در شرایطی اتفاق افتاد که نمایش یک ساعت اول ایران مقابل حریف آبی‌پوش هواداران را به پیروزی امیدوار کرده بود.

یادداشت: تیم مدعی‌ها از قطر اخراج شد
به گزارش "ورزش سه"، تیم ایران در این مسابقه با پرس سنگین روی بازیکنان ژاپن بازی را آغاز کرد و برای رسیدن به دروازه حریف، به سرعت مطهری و اضافه شدن ترابی و ثاقبی دل بسته بود. ایران که دفاعش عقب‌تر بازی می‌کرد، در نیمه اول با شکل بازی مقابل حملات ژاپن را گرفت و دو موقعیت خوب هم برای گلزنی داشت. این شیوه در نیمه دوم هم ادامه یافت اما از اواخر بازی مشخص بود که با کاهش توان بدنی بازیکنان که بیش از یک ساعت پرس سنگینی انجام داده بودند، ژاپن آرام آرام بازی را به دست آورد. با آغاز وقت اضافی سامورایی‌ها خیلی زود به گل رسیدند و بعد از آن بود که فاجعه آغاز شد. بازیکنان ایران ناامید و خسته به دنبال ژاپنی‌ها می‌دویدند و 2 گل دیگر دریافت کردند. اگرچه بعد از گل ژاپن فرصت‌هایی روی بازی احساسی ایران به دست آمد.

شکست 3 بر صفر مقابل ژاپن یک سال پس از حذف ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا اتفاق افتاد. زمانی که تیم ایران با وجود اخراج یکی از بازیکنان کلیدی دو بار عقب‌ماندگی خود مقابل عراق را جبران کرد و در نهایت بازی را در ضربات پنالتی به حریف باخت. آن شکست اگرچه تلخ و ناراحت‌کننده بود اما حداقل نشانه‌های روشنی از جنگ و شجاعت و فوتبال ایرانی را در خود داشت، چیزی که امروز بعد از گل ژاپن به ناگاه از تیم امید رخت بربست. این در حالی بود که کادرفنی تیم امید به نظر توان لازم را برای طراحی تاکتیکی این بازی نداشتند و شکل بازی امیدها مثل 3 بازی قبلی امیدوارکننده نبود ...
محمد خاکپور و محمد مایلی‌کهن، 2 چهره اصلی تیمی هستند که امروز با شکستی سنگین قطر را ترک می‌کنند. آنها در یک سال گذشته بیشتر وقت خود را به مخالفت با کادرفنی تیم ملی و مسائلی غیر از آنچه که برای پیشرفت به آن احتیاج داریم، گذرانده‌اند. کاش این شکست درسی باشد برای آنها که تصور می‌کنند فوتبال ورزش ساده‌ای است. اگرچه به جای امیدواری بابت آموختن این درس بیشتر باید متاسف نسلی باشیم که شانس صعود به المپیک را به نادانستگی فنی کادر منتخب باخت.

دیدگاه‌ها