کد خبر : 1298640 | 02 بهمن 1394 ساعت 19:57 | 124.2K بازدید | 0 دیدگاه

پاسخ فوتبال به انتخاب خاکپور و مایلی کهن

شکستی که وزیر ورزش پایه‌اش را ریخت

شکست سنگین امیدهای ایران مقابل ژاپن در شرایطی رخ داده است که شروع کار این تیم با دخالت آشکار وزارت ورزش و رأی عدم اعتماد به زلاتکو کرانچار مربی مشهور اهل کرواسی همراه بود.

شکستی که وزیر ورزش پایه‌اش را ریخت
به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که مدیران تیم المپیک برای حضور قدرتمند در رقابت‌های مقدماتی المپیک این مربی کروات را زیرنظر داشتند و با وی به توافق رسیده بودند، وزارت ورزش با تشکیل یک کمیته یک شبه صلاحیت کرانچار را زیرسوال برد تا پایه حضور محمد خاکپور را در تیم امید بریزد. خاکپور که پیش از هدایت تیم المپیک ایران تنها 2 سابقه ناموفق و منجر به سقوط در لیگ برتر ایران را داشت، با وجود انتقاد برخی کارشناسان، به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد و در نهایت کار به جای رسید که از همان ابتدا پیش‌بینی می‌شد.

البته برد و باخت در ذات فوتبال است و ایران حتی با وجود یک مربی بسیار بزرگ ممکن بود امروز نتیجه را به ژاپن واگذار کند اما شکل بازی این تیم (جلال چراغپور کارشناس فوتبال بازی تیم المپیک ایران را با عنوان بی‌سواد تعریف می‌کند) مانع از امیدواری‌های بعدی می‌شد. ایران در مرحله مقدماتی که فروردین ماه امسال در تهران برگزار شد و البته در 3 بازی مرحله گروهی دور نهایی نمایش چندان امیدوارکننده‌ای از خود بروز نداد و شاید به همین دلیل بود که به محض روبه‌رو شدن با ژاپن اکثر پیش‌بینی‌ها روی باخت امیدهای ایران بود. پیش‌بینی‌ای که متاسفانه به حقیقت پیوست ...

گذشته از حبیب کاشانی و علی کفاشیان که مسئولیت مستقیم این انتخاب را داشته‌اند، حالا باید وزیر ورزش هم پای میز محاکمه بیاید و به این سوال پاسخ بدهد که چرا در مقطعی که امیدها می‌توانستند با یک مربی بزرگ کار خود را آغاز کنند، با دخالت بیجا همه چیز را خراب کرد. ما در انتظار پاسخگویی محمود گودرزی هستیم.

دیدگاه‌ها