کد خبر : 1308017 | 11 اسفند 1394 ساعت 15:45 | 109.3K بازدید | 3 دیدگاه

گزارش روز:

چرا می توان به گلایه های رونالدو حق داد؟

کریستیانو رونالدو پس از شکست خانگی رئال در دربی مادرید در مصاحبه با خبرنگاران حرف هایی زد که کمتر کسی انتظار شنیدنشان را داشت.

چرا می توان به گلایه های رونالدو حق داد؟
به گزارش "ورزش سه"، رونالدو پس از شکست مقابل اتلتیکو به خبرنگاران گفت که اگر همه بازیکنان رئال در سطح او بودند الان رئال در صدر جدول قرار داشت. رونالدو صراحتا گفت که دوست دارد همیشه کنار بازیکنانی چوم بیل، بنزما، مارسلو و په په بازی کند؛ ضمن احترامی که برای کواچیچ، واسکز، خسه و... قائل است. رونالدو البته ساعاتی بعد حرف های خود را تعدیل کرده و گفت که اشاره او به شرایط فیزیکی بازیکنان بوده و بالا بودن تعداد مصدومان این تیم. اما چرا می توان تا حدود زیادی گلایه های رونالدو را منطقی دانست؟

1087407

رئال مادرید در فاز تهاجمی خود مثلث BBC را در اختیار دارد که وقتی در اوج باشد کمتر تیمی می تواند یارای مقابله با آن را داشته باشد. رونالدو، بیل و بنزما مثلث مخوفی هستند که البته بسیار کمتر از انتظار در طول یک فصل فرصت بازی کنار هم را پیدا می کنند.

نگاهی به آمار نشان می دهد که بطور مثال در فصل جاری این سه بازیکن تنها در 13 از 34 بازی فصل رئال همزمان به میدان رفته اند. البته این معضل فقط مربوط به بنیتس و زیدان(دو مربی فصل جاری رئال) نیست بلکه پیشتر آنچلوتی نیز در دو فصل حضورش روی نیمکت رئال با آن دست به گریبان بود.

از زمانیکه گرت بیل سال 2013 به رئال پیوست، این تیم 153 بازی رسمی انجام داده و مثلث BBC تقریبا تنها در نیمی از این بازی ها یعنی در 76 بازی حضور داشته است(49 درصد). اگر بخواهیم تعداد دقایق را لحاظ کنیم، آمار از این هم بدتر خواهد شد چرا که رونالدو، بیل و بنزما از 5167 دقیقه ممکن تنها در 13770 دقیقه کنار هم بازی کرده اند یعنی در 37 درصد دقایق ممکن.

از میان این سه بازیکن، گرت بیل کسی بوده که بیشتر از دو بازیکن دیگر، بازی های رئال را از دست داده است. بیل با 11 مصدومیت عضلانی از این حیث در رئال رکورددار است. او در دو سال و نیم اخیر، 44 بازی رئال را به دلیل مصدومیت از دست داده که 17 تایش مربوط به فصل جاری است.

بنزما نیز در این مقطع 29 بازی رئال را به دلیل مصدومیت از دست داده است(8 بازی در فصل جاری). از این حیث رونالدو کمتر از دو بازیکن دیگر، رئال را دچار دردسر کرده است. فوق ستاره پرتغالی در دو سال و نیم اخیر تنها 19 بازی رئال را به دلایلی چون مصدومیت و محرومیت انضباطی از دست داده است. رونالدو در فصل جاری در همه بازی های رئال حضور داشته و هنوز دچار مصدومیت نشده است.

1035171

فصل 2013-2014 که رئال موفق به کسب قهرمانی در کوپا دل ری و لیگ قهرمانان شد، رونالدو دو ماه انتهای فصل را از دست داد و نتوانست در فینال کوپا برابر بارسا نیز حاضر شود اما رئال با گرت بیل توانست بارسا را از پیش رو برداشته و قهرمان شود.
BBC اما توانست خود را به بازی فینال لیگ قهرمانان برابر اتلتیکو برساند و با دو گلی که بیل و رونالدو به ثمر رساندند، در قهرمانی دهم رئال در اروپا نقش ویژه ای ایفا کرد.

در حال حاضر که دو سوم فصل را پشت سر گذاشته ایم، کریم بنزما مصدوم است و بیل نیز به تازگی از مصدومیت 43 روزه خود بازگشته؛ ضمن اینکه رونالدو تنها بازیکن سرحال از مثلث BBC محسوب می شود. باید دید این سه بازیکن چه زمانی و در کدام بازی بار دیگر کنار هم به میدان خواهند رفت.

دیدگاه‌ها