کد خبر : 1313612 | 11 فروردين 1395 ساعت 11:59 | 63.9K بازدید | 0 دیدگاه

با گنجایش 14 هزار نفر در حاشیه خلیج همیشه فارس

ورزشگاه‌جدیدایرانی‌هارابشناسید(گزارش تصویری)

سرانجام پس از کشمکش های فراوان فدراسیون فوتبال کشور عمان را برای میزبانی نماینده های آسیایی از رقبای عربستانی انتخاب کرد.

به گزارش "ورزش سه"، در پی اختلافات گسترده به وجود آمده فدراسیون پس از بررسی تمامی گزینه های موجود با انتخاب عمان خواسته کنفدراسیون فوتبال آسیا را برآورده کرد تا میزبانی نماینده هایش از رقبای سعودی در لیگ قهرمانان در کشور ثالث انجام شود.

در پی رایزنی های انجام شده با طرف عمانی ورزشگاه السیب به عنوان ورزشگاه خانگی نمایندگان ایران در مصاف با رقبای عربستانی معرفی شد تا به این ترتیب به ماه ها گمانه زنی و نگرانی در خصوص وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا پایان داده شود. انتخاب ورزشگاه السیب برای میزبانی از این بازی ها در حالی رخ داد که پیش بینی می شد فدراسیون فوتبال عمان از ورزشگاه های مدرن تر خود برای این موضوع سود ببرد اما گویا این انتخاب با هماهنگی فدراسیون فوتبال و هر سه باشگاه ایرانی انجام شده است.

ورزشگاه السیب یکی از ورزشگاه های کوچک شهر مسقط قلمداد می شود که در نزدیکی های خلیج همیشه فارس و در کنار رودخانه سیب قرار دارد. این ورزشگاه 14 هزار نفره در سال 2008 مورد بازسازی قرار گرفت و ظرفیتش از هفت به 14 هزار نفر رسید تا در لیگ نه چندان مطرح عمان بازی های خانگی سه باشگاه السیب،فانجا و السووایک را میزبانی کند.قرار گرفتن در بین رودخانه سیب و خلیج فارس باعث شده تا شرایط آب و هوایی حاکم بر این ورزشگاه همیشه تحت تاثیر رطوبت بالا قرار داشته باشد.

1099033

ورزشگاه السیب از چهار سکوی جدا از هم تشکیل شده که در بخش شمالی جایگاه های ویژه، رختکن ها، محل استقرار خبرنگاران و اهالی رسانه و ... تعبیه شده و در سکوهای دیگر تنها طرفداران می توانند اسکان یافته و به تماشای بازی ها بپردازند. نزدیکی این ورزشگاه به فرودگاه مسقط از دیگر مزایای آن محسوب می شود ضمن این که السیب از جمله مناطق امن شهر محسوب می شود چون کاخ های سلطنتی این کشور نیز در این منطقه قرار دارد.

آخرین نکته ای که می توان در خصوص این ورزشگاه نوشت این که پرسپولیسی ها همین چند شب پیش در اردوی نوروزی خود در عمان در یکی از دیدارهای تدارکاتی خود در این ورزشگاه به میدان رفتند و کاملا از شرایط بازی در آن مطلع هستند.

1099028

1099032

1099031

1099029

1099030

دیدگاه‌ها