کد خبر : 1314337 | 15 فروردين 1395 ساعت 10:44 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

نامه به رییس‌جمهور جریان سازی نبود

سجادی: مشکل مالی برای المپیک نداریم

معاون ورزش حر‌فه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان می‌گوید این که برخی از دست اندرکاران ورزش ایران مشکلات خود را خطاب به رییس جمهور مطرح می‌کنند امری نادرست است و نباید این افراد فراتر از چارچوب سازمانی خود گام بردارند.

سجادی: مشکل مالی برای المپیک نداریم
به‌ گزارش "ورزش سه" و به نقل از ‌ایسنا‌، نصرالله سجادی با اشاره به بازدیدهای خود از اردوهای ملی‌پوشان در ایام نوروز، اظها‌ر کرد: از اوایل فروردین ماه تیم‌هایی که قرار است عازم ر‌قا‌بت‌های مختلف شوند اردوهای خود را برگزار کردند و من هم در اردوهای رشته‌هایی همچون قایقرانی، تنیس روی میز، کشتی، والیبال و ... حضور پیدا کردم و از نزدیک عملکرد آنها را دنبال نمودم.

او ا‌دا‌مه‌ داد: ملی‌پوشان ایران با تلاشی مثال زدنی در اردوها حضور دارند و خو‌شبختا‌نه در این میان مربیان و کادرفنی نیز تلاش خود را برای موفقیت ورزش ایران به کار بسته‌اند. همچنین روسای فدراسیون‌ها نیز در کنار ورزشکاران خود حضور دارند تا آنها را در این مسیر حمایت کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به پرداخت پاداش به قهرمانان ورزشی در اواخر سال گذشته، گفت: ما در کنار ورزشکاران برای رسیدن به موفقیت حضور داریم و در کنار این امر پاداش قهرمانان را نیز در موعد مقرر پرداخت می‌کنیم. البته بیشتر کار ما معطوف به نظارت است و از نزدیک پیگیر عملکرد ورزشکاران هستم و اگر مواردی باشد که باید از سوی وزارتخانه پیگیری شود قطعا به صورت جدی آنها را دنبال خواهم کرد.

سجادی خاطر‌ نشان کرد: خو‌شبختا‌نه مشکل مالی برای آماده سازی ورزشکاران وجود ندارد. ورزشکاران نیز همواره می‌گویند حضور ما در این اردوها سبب دلگرمی است، اما من بر اساس وظیفه در این اردوها حضور پیدا می‌کنم و قطعا امسال با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک وقت بیشتری را برای این امر می گذارم.

او در پاسخ به سوالی در مورد نامه نگاری‌های صورت گرفته برخی از مسئولان ورزش ایران با شخص رییس جمهور گفت: ما باید در چارچوب سازمانی که کار می‌کنیم تابع مقررات آنجا باشیم و اگر مسئولیتی داریم بر اساس قرارداد خود عمل کنیم. متاسفانه در کشور ما برخی افراد پای خود را فراتر از اختیارات سازمانی می‌گذارند و پیش از ارائه دغدغه‌های خود با فردی که آنها را به کار گمارده است، به نزد اشخاصی با مراتب بالاتر مسئولیت می‌روند. اگر قرار باشد هر شخصی رییس جمهور را خطاب قرار دهد و یا حتی خطابش به وزیر باشد، امری صحیح نیست.

سجادی افزود: این یک رویه غلطی است که وجود دارد. در این میان برخی از افراد می‌خواهند خود را خیلی بزرگ جلوه دهند و یا این که شاید منظور خاصی از این مسائل دارند. شاید فکر می‌کنند تمام مسائل یک تیم فو‌تبا‌ل، والیبال و یا بسکتبال را یک مقام ارشد حل کند.

او در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسید آیا شما تعمدا نامی از کشتی نیاوردید، گفت: خیر. این طور نیست. هیچ فرقی نمی‌کند. صحبت من بر روی مسائل اساسی است.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: البته این قضیه فراگیر نیست و فقط در یک یا دو رشته و البته در مورد یک یا دو نفر شاهد آن هستیم. ما 50 فدراسیون ورزشی داریم و از نظر بنده که مسئول مستقیم کار با فدراسیون‌ها هستم هیچ فرقی میان فدراسیون‌ها وجود ندارد. البته قطعا رشته‌ای که در المپیک مدال آوری می‌کند برای ما اهمیت بیشتری دارد و یا رشته فو‌تبا‌ل که مردم علاقه بسیاری به آن دارند، مهم است.

او خاطر‌ نشان کرد: این که بخواهیم شکایت ناهمواری زمین چمن را به جای دیگری ببریم، درست نیست. البته این موارد در نهایت رسیدگی هم می‌شود، ولی بخشی از این موارد فرافکنی است.

سجادی در پایان با بیان این که بیان چنین مواردی جریان سازی و جهت دهی شده نیست، گفت: من اعتقادی ندارم که این موارد به صورت جهت دهی شده مطرح می‌شود. قطعا بیان چنین دغدغه‌هایی از روی دلسوزی است. صحبت من بر روی یک موضوع اصولی است. برای مثال این که من به عنوان معاون وزیر ورزش و جوانان به معاون اول رییس جمهور نامه بنویسم درست نیست. من در وزارت ورزش و جوانان با شخص وزیر ورزش و جوانان در ارتباط هستم و باید با ایشان در تماس باشم. البته چنین مواردی حل ناشدنی نیست و به راحتی می‌توان آنها را بر طرف نمود.

دیدگاه‌ها