کد خبر : 1314368 | 15 فروردين 1395 ساعت 12:11 | 12.8K بازدید | 0 دیدگاه

پرداخت مالیات دایی قانونی است یا غیرقانونی؟

علی دایی از باشگاه پرسپولیس به دلیل عدم پرداخت مالیات قراردادش شکایت کرده است.

پرداخت مالیات دایی قانونی است یا غیرقانونی؟
به گزارش "ورزش سه"، به نظر نمی رسد در شکایت علی دایی علیه باشگاه پرسپولیس رای به سود سرمربی تیم صبای قم صادر شود حتی اگر در بند قرارداد چنین الزامی برای باشگاه پرسپولیس به وجود آمده باشد. به این دلیل که سازمان لیگ دو سه فصل پیش در نامه ای به همه باشگاه ها تاکید کرده بود پرداخت مالیات بازیکن و مربی از سوی باشگاه غیر قانونی است. این مورد تاکید وزارت ورزش و جوانان هم بوده است و در نامه ای که به همین منظور برای باشگاه ها زده شد تاکید شد اگر باشگاهی مالیات قرارداد بازیکن و مربی را برعهده بگیرد، تخلف کرده است!

این خبر از سوی یکی از اعضای کمیته انضباطی تایید شد به این دلیل که عدم پرداخت مالیات بازیکن و مربی به یکی از بندهای آئین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر تبدیل شده است.

البته شکایت علی دایی از باشگاه پرسپولیس طبیعی است چون علی دایی پرداخت مالیاتش از سوی باشگاه را شرط کرده بود و این در برگه قرارداد هم به صراحت ذکر شده است. به نوعی می توان گفت مقصر اصلی این جریان باشگاه ها هستند که پرداخت مالیات بازیکن و مربی را به عنوان یک پوئن در عقد قرارداد در نظر می گیرند و حتی به این موضوع در قراردادهای داخلی اشاره می کنند.

پیش تر هم دیده بودیم وقتی سازمان لیگ برتر به منظور کمک به باشگاه ها بحث سقف قرارداد را در نظر گرفته بود چگونه باشگاه ها قانون را دور می زدند. اگر چه در برگه قراردادها مبلغ همان سقف ذکر می شد اما باشگاه ها ما به ازای خواسته های مالی بازیکن را از راه های دیگر مثل حواله میله گرد یا اهدای آپارتمان تامین می کردند.

این قصه در پرسپولیس سر دراز دارد. پیش تر هم باشگاه پرسپولس برای پرداخت مالیات افشین قطبی متعهد شده بود اما به این تعهد پایبند نبود. عدم پایبندی باشگاه پرسپولیس مشکلاتی را برای افشین قطبی به وجود آورده است. سرمربی سابق پرسپولیس و تیم ملی حتی نتوانست با سفر به ایران در مراسم خاکسپاری مادرش شرکت کند! به این دلیل که خوب می دانست اگر وارد ایران شود باید مبلغ کلانی را به عنوان مالیات پرداخت کند که شاید پرداخت این مبلغ در توان او نبود. از سویی باشگاه پرسپولیس همان طور که اشاره شد پرداخت مالیات قرارداد افشین قطبی را برعهده گرفته بود.

بحث پرداخت مالیات علی دایی از سوی باشگاه پرسپولیس به چالش بین علی دایی و علی اکبر طاهری، سرپرست باشگاه پرسپولیس تبدیل شده است.

اگر کمیته انضباطی به سود علی دایی رای ندهد این احتمال وجود دارد او شکایت خود را به  مراجع قضایی ببرد. شاید خواست علی دایی در  فوتبال حرفه ای عرف نباشد چون در فوتبال حرفه ای مالیات بر درآمد بازیکن و مربی توسط خود آنها پرداخت می شود اما باشگاه پرسپولیس ادای این دین را رسما برعهده گرفته است.

دیدگاه‌ها