کد خبر : 1317473 | 26 فروردين 1395 ساعت 19:08 | 6K بازدید | 0 دیدگاه

اصفهانیان: ترکی بهترین گزینه قضاوت دربی بود

فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران روی سکوهای ورزشگاه شهرقدس حضور دارد و میهمان ویژه این دیدار است.

اصفهانیان: ترکی بهترین گزینه قضاوت دربی بود
به گزارش "ورزش سه"، اصفهانیان که در حال یادداشت کردن چیزهایی از بازی است در پاسخ به سوال خبرنگار ما که به چه علت در این بازی حاضر شده است می‌گوید: این بازی ناظر دارد و من تنها به دلیل تماشای بازی جوانان مستعد و خوبمان در داوری فوتبال به این ورزشگاه آمده‌ام. من تا فردا در تهران هستم و برای بازی فردا هم در ورزشگاه آزادی حاضر خواهم بود.

وقتی از رئیس کمیته داوران در خصوص انتخاب محسن ترکی داور دیدار دربی سوال می‌کنیم، اینطور پاسخ می‌دهد: ما تیم داوری نیاز داشتیم که بتواند از پس این بازی بربیاید. با توجه به شرایطی که این بازی دارد و اینکه باید داوری این دیدار را سوت بزند که از نظر روحی روانی، آمادگی جسمانی، دانش فوتبالی و مدیریت بازی در سطح بالای قرار داشته باشد ترکی را انتخاب کردیم.  با این ساختار ما تصمیم گرفتیم که بهترین گزینه قضاوت، آقای ترکی هستند.

اصفهانیان در توضیح این موضوع که با وجود آنکه آقای ترکی برای بار هفتم دربی را قضاوت می‌کند و آقایان حق‌وردی و زرگر که داوران خوبی هستند دلخوری برایشان به وجود نمی‌آید گفت: داوران دیگری هم شرایط قضاوت این دیدار را داشتند اما با توجه به حساسیت و شرایطی که این دیدار دارد کمیته داوران تصمیم گرفت که آقای ترکی قضاوت این دیدار را برعهده بگیرند.

او درباره پیش‌بینی اعتراض استقلالی به قضاوت ترکی در بازی رفت و اینکه ممکن است این موضوع باعث حساسیت شود، تصریح کرد: تنها نمی‌توان قضاوت آقای ترکی را در نظر گرفت و این بازی یک تیم داوری دارد و ما باید قضاوت این تیم را در نظر بگیریم. به هر حال هر داوری را در این بازی قرار می‌گرفت اول و آخر حرف‌وحدیث هست. من امیدوارم تیم داوری دربی که هم از نظر باتجربه، هم از نظر قضاوت، هم از نظر میدان‌هایی که دیدند، هم از نظر دانش داوری که دارند و هم از نظر صلابتی تیم داوری خوب و قضاوت خوبی داشته باشند. 

اصفهانیان در پایان درباره انتخابات کمیته داوران می‌گوید: ما برای انتخابات هیات رئیسه ثبت کردیم و احترامی خاصی برای همه دوستانی که در انتخابات حضور دارند، قائل هستم و این عزیزان احتمالا احساس ادای تکلیف کردند. ان‎شاءالله هر کس که شایستگی این سمت را دارد، برای این پست برگزیده شود.

دیدگاه‌ها