کد خبر : 1317618 | 27 فروردين 1395 ساعت 12:00 | 54K بازدید | 0 دیدگاه

قرمزها و بازگشتن دوباره از مرگ

یادداشت: لیورپول و... بار دیگر استانبول

11 سال پس از آن شب خاطره انگیز در استانبول، لیورپول یک بار دیگر شبی دراماتیک را تجربه کردند؛ این بار در آنفیلد مقابل دورتموند.

یادداشت: لیورپول و... بار دیگر استانبول
به گزارش "ورزش سه"،‌ از مدتی پیش از سوت شروع بازی،‌ اطراف آنفیلد کاملا قرمزپوش شده بود. 100 دقیقه مانده به شروع موسیقی مخصوص رقابت‌ها در پنج شنبه شب، هواداران لیورپول در هر دو سوی خیابان منتهی به آنفیلد ایستاده بودند تا اتوبوس حامل بازیکنان تیمشان را همراهی کرده و به آنها با شعارها، اتش بازی‌ها و شال‌هایشان خوش آمد بگویند.

پس از سوت پایان،‌وقتی که آنها در جریان پیروزی 4-3 همه نوع احساس و هیجانی را تجربه کردند و با شکست دورتموند به نیمه نهایی لیگ اروپا صعود کردند، بازیکنان به اندازه شایستگی این هواداران از آنها تشکر کردند.

پیش از بازی، یورگن کلوپ گفته بود که جو آنفیلد بیش از گل زده در خانه دورتموند به کمک آنها خواهد آمد و این موضوع دقیقا ثابت شد. پس از 9 دقیقه،‌لیورپول با دریافت گل‌هایی از میخیتاریان و اوبامیانگ شوکه شد. با این حال،‌لک لک ها خیلی سریع به خودشان آمدند و شروع به حمله کردند ولی در زدن ضربات نهایی به مشکل خوردند. بازی با همین نتیجه تا نیمه اول پیش رفت تا شعار " تو هیچگاه تنها قدم نخواهی زد" سرتاسر آنفیلد را پر کند و یادآور رویایی ترین شب اروپایی باشگاه در سال 2005 و در استانبول باشد.

لیورپول در کنفرانس خبری پس از بازی اش گفت:" می شد آن را (شعار هواداران) شنید،‌می شد آن را حس کرد،‌می شد آن را با تمام وجود فهمید. به بچه ها گفتم که سال 2005 من در استانبول نبودم ولی چندین بازیکن مسن لیورپول که حالا به عنوان کارشناس با تلویزیون ها همکاری دارند،‌در بین دو نیمه گفته بودند که ما باید مثل سال 2005 بجنگیم و ما هم همین کار را کردیم."

1100831

توماس توخل،‌سرمربی دورتموند نیز پس از بازی به این موضوع اشاره کرد که مسلما بازی سال 2005 لیورپول مقابل میلان و قهرمانی این تیم،‌نقش مهمی در این پیروزی ایفا کرد. او گفت:" خاطره آن بازی به ورزشگاه انرژی داد. جو به نحوی بود که هواداران انتظار تکرار آن بازی را داشتند و همانطور هم شد.

با تشویقی که از سوی هواداران انجام شد،‌لیورپول توانست در همان ابتدای نیمه دوم یکی از گل‌ها را جبران کند. روی پاس امره جان، دیووک اوریجی صاحب موقعیت شد تا چهارمین گل هفته اش را به ثمر برساند. با این حال،‌تمام ذهنیت لیورپولی ها با گلی که مارکو رویس چند دقیقه بعد به ثمر رساند از هم پاشید و جایگاه کاپ( دو آتشه‌های لیورپول)،‌برای دقایقی ساکت شد.

با این حال،‌تشویق‌ها ادامه داشت و بازیکنان شور و انگیزه حرکت رو به جلو پیدا می‌کردند. کوتینیو در دقیقه 66 یک گل دیگر را جبران کرد و این روند ادامه داشت.ساخو در دقیقه 77 کار را به تساوی کشاند و شعارهای "تو هیچگاه تنها قدم نخواهی زد" بار دیگر در آنفیلد به گوش می‌رسید. دژان لوورن در دقیقه 91 کار را تمام کرد. آنفیلد تا جایی که جایگاه اصلی جدیدش کشش داشت،‌منفجر شد و هواداران روی زمین نبودند.

1102377

شاید هیچکس پیش از شروع بازی،‌انتظار نداشت چنین دیداری را تماشا کند ولی بار دیگر فوتبال ثابت کرد که هیچگاه نمی‌توان آن را پیش بینی کرد و کلوپ ثابت کرد که حضور او در لیورپول،‌بی تاثیر نبوده است. او پس از بازی گفت:" می‌دانستم که اینجا (آنفیلد) برای لحظات بزرگ فوتبالی ساخته شده است. ما نوشتن داستان را شروع نکردیم ولی مسئولیت‌هایمان را می‌شناسیم و می‌خواهیم بیشتر بنویسیم."

1102392

با کسب چنین پیروزی روحیه بخشی، کلوپ مسلما به دنبال قهرمانی در این جام و کسب سهمیه چمپیونزلیگ فصل آینده خواهد بود. رقبای سرسختی پیش روی اوست ولی مسلما هیچ کدام سرسختی تیم او را در خود نمی‌بینند.

دیدگاه‌ها