کد خبر : 1323713 | 18 اردیبهشت 1395 ساعت 19:35 | 43.1K بازدید | 0 دیدگاه

ماشینش را عوض کردیم خودش را هم عوض می‌کنیم

وطنخواه:صادقیان ماشینش را فروخت و پراید خرید

عصر روز پنج‌شنبه رضا وطنخواه مدافع چپ سابق پرسپولیس و یکی از بهترین‌های تاریخ این باشگاه میهمان تمرین پرسپولیس بود.

وطنخواه:صادقیان ماشینش را فروخت و پراید خرید

به گزارش "ورزش سه"، وطنخواه که در زمان سرمربیگری درخشان قرار بود به عنوان مشاور به او کمک کند می‌گوید دلیل اصلی حضورش در درفشی‌فر صحبت با خوردبین و باقری درباره پیام صادقیان بوده است. وطنخواه که می‌گوید بعد از مربیگری در بوکان قرار است از فصل آینده مدیر فنی ماشین‌سازی تبریز باشد در گفت‌وگو با ایران ورزشی حرف‌های جالبی درباره صادقیان می‌زند:

آقا رضا چه شد که تصمیم گرفتید بروید سر تمرین پرسپولیس؟
 رفتیم دیگر. عیبی داشت؟


نه اتفاقا کار خوبی بود. می‌خواستیم بدانیم چه شد که تصمیم گرفتید بروید.
 خب خیلی وقت بود که محمود(خوردبین) را ندیده بودم. رفتم دوستان را دیدم. آقای برانکو هم به من لطف داشت. بعضی بچه‌ها را هم دیدم و صحبت کردیم. با کریم و خوردبین هم درباره پیام صادقیان حرف زدیم. یک روزی پرویز دهداری به من گفت با جواد زرینچه و مجید نامجو کار کردن که شاهکار نیست. تو اگر بتوانی مجتبی کرمانی، مهدی فنونی و مجتبی محرمی را کنترل کنی و نگذاری شلوغ کنند آن موقع اسمت می‌شود معلم. کریم هم با من صحبت‌هایی کرد که به او حق می‌دهم. خود من به پیام گفتم تا کی می‌خواهی سرکشی کنی؟ برانکو بد، منصوریان بد، دایی بد. نمی‌شود که؟ حتما تو یک عیبی داری. این بچه مادرش در اصفهان خانه گرفته و زندگی می‌کند اما باید بالای سرش باشد. من با پیام که حرف می‌زدم داد و بیداد کردم. گفتم برو ماشینت را بفروش یک پراید بخر. این کار را کرد اما کریم می‌گفت باید خودش عوض شود. گفتم این بچه لباس‌هایش باید عوض شود. به پیام گفتم تو 25-24 سال داری. تکان بخوری فوتبالت تمام می‌شود. دیگر از مجتبی محرمی که نمی‌توانی بهتر باشی. ببین الان به چه روزی افتاده؟ کریم هم گفت بعد از پایان بازی‌ها با برانکو صحبت می‌کنم. حالا اگر پرسپولیس نشد جای دیگر. این بچه سرمایه مملکت ماست. من یاد آن بچه افتادم که از جنوب آمده بود در میهمانی دستگیرش کردند.


مجاهد خذیراوی.
 بله. کو؟ الان آن بچه کجاست؟ کجا رفت؟ آدم دلش کباب می‌شود. من ایرانی‌ام. دوست دارم فوتبال مملکتم پیشرفت کند. معلمی فقط یاد دادن بغل پا زدن نیست. کریم می‌گفت ما که نمی‌توانیم 24 ساعته دنبالش باشیم و ببینیم چه کار می‌کند اما من می‌گویم باید اینطوری باشید. باید بگوییم نرو خانه‌ات. بمان باشگاه دو تا تخت بگذاریم همانجا بخوابد و در اردو زندگی کند. اینها بچه‌اند و نمی‌دانند پیری هست و فوتبال تمام می‌شود. واقعا حیف هستند.


ظاهرا پیام در صبا هم به مشکلاتی برخورده بود. الان چه شرایطی دارد؟
 حقیقتش این است که من با علی دایی در تماس نیستم اما می‌دانم در بازی دوستانه با راه‌آهن سی دقیقه بازی کرده و خوب بوده. این بچه بازیکن شاخص مملکت ماست. همین خداداد عزیزی رفت آلمان با شوستر دعوا کرد وگرنه 10 برابر موفق‌تر می‌شد. خداداد اگر یک معلم داشت، یک روانشناس داشت اعجوبه فوتبال آسیا و دنیا می‌شد. ما رسول خطیبی، کریم باقری و خیلی‌های دیگر را هم داشتیم که رفتند اروپا ولی فقط مهدوی‌کیا، دایی و یک مقدار هاشمیان موفق بودند. چرا بقیه موفق نمی‌شوند؟ باید دنبال این چراها رفت. باید از نظر رفتار اجتماعی آنها را تربیت کرد. فوتبالیست‌های ما فقط یک مدیر برنامه دارند اما همه شان نیاز به یک روانشناس دارند که حقوق مکفی به او بدهند. کسی که بهشان بگوید این را بپوش، آن را نپوش، این را بگو آن را نگو، این ساعت بخواب، آن ساعت نخواب. با این دوستت بگرد، با آن یکی نگرد. من می‌گویم معلم خانه و معلم رفتارهای بیرونی به مراتب مهم‌تر از معلم فوتبال است.


پس پیام را حسابی زیر نظر دارید
 این جوان گناهی ندارد. پدرش مرحوم شده و مگسان دورشیرینی هم اطرافش را فرا گرفته‌اند. من می‌گویم شاهرخ و شاهین بیانی کجا هستند. مهدی فنونی کجاست؟ مجتبی محرمی کجاست؟ الان دلم کباب می‌شود برای روزبه چشمی. اینها سرمایه‌های مملکت هستند. حالا چون استقلالی است باید بگویم خوشحالم که پایش شکسته؟ نه این حرف‌ها نیست. استقلال نباشد پرسپولیس نیست و برعکس. تراکتور نباشد سپاهان نیست و برعکس. اینها همه دست به دست هم می‌دهند و فوتبال مملکت درست می‌شود. چشمی بازیکن بزرگی می‌شود اما عمل کرده و در بیمارستان است.


استقلالی‌ها چند وقت پیش به ملاقاتش رفته بودند.

 دست‌شان درد نکند اما 24 ساعت باید بالای سرش باشند. اینها بچه‌اند و به محبت احتیاج دارند.


شما زمانی در تمرین پرسپولیس با پیام حرف می‌زدید اما جالب است هنوز او را تحت نظر دارید.

یک روز محمود خوردبین به من گفت حریف این نمی‌شویم. من می‌رفتم آنجا با زبان مادری مان با او صحبت می‌کردم. دو هفته پیش گفت یک پراید خریده. به باقری گفتم آقا کریم خودش را هم عوض می‌کنیم. اول ماشینش را عوض می‌کنیم بعد لباس پوشیدنش را درست و حسابی می‌کنیم. اینها بازیکنان قوی فوتبال مملکت ما هستند. باید با اینها پدر عرب‌ها، کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها را در بیاوریم و برویم جام جهانی.


بگذریم. آقا رضا جو پرسپولیس چطور بود؟
 خیلی خوب بود. بچه‌ها با روحیه و با انگیزه تمرین می‌کردند. من یک ساعت آنجا بودم. آقای برانکو هم با من حرف زدند و احترام گذاشتند.


فکر می‌کنید پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود؟
 بگذارید این دو بازی هم انجام شود بعد از آن به شما می‌گویم. (خنده)


حالا ارزیابی‌تان چیست؟
 به نظر من فراز کمالوند و عبدا... ویسی واقعا زحمت کشیده‌اند و دست شان درد نکند. به نظر من بازی با گسترش بازی خیلی خوبی خواهد شد و در نهایت امیدوارم هر تیمی لیاقت داشته باشد قهرمان شود. من 12-10 سال در پرسپولیس بازی کردم و آن شور و حرارت جوانی را ندارم. الان هر تیمی خوب فوتبال بازی کند لذت می‌برم.


نگفتید پرسپولیس قهرمان می‌شود یا نه؟
 من با جرات می‌گویم تراکتور و صبا مقابل استقلال ایستادگی می‌کنند چون هم قلعه‌نویی می‌خواهد بگوید به ناحق او را کنار گذاشتند هم اینکه دایی می‌خواهد به هواداران پرسپولیس ثابت کند به ناحق رفته. این دو تا انگیزه دارند. البته بازی با پدیده و ذوب‌آهن برای استقلال خوزستان زیاد سخت نیست مگر اینکه گل محمدی جلوی آنها بایستد. اینکه الان سه تا تیم 51 امتیازی در صدر داریم خیلی خوب است. خیلی وقت بود این حالت را نداشتیم. ممکن است خودم هم بروم یک گوشه بنشینم و بازی با گسترش را در تبریز نگاه کنم.

دیدگاه‌ها