کد خبر : 1327161 | 31 اردیبهشت 1395 ساعت 20:22 | 40.9K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از پیروزی 8 بر صفر مقابل روسیه

فینال شیراز کارستان بود یا سوتفاهم؟

شور و هیجانی که در حین گزارش بازی فینال جام جهانی کشتی فرنگی حاکم شده بود این تصور را ایجاد می کرد که روسیه هم دیگر توان یک برد مقابل ایران را ندارد اما این تیم سایه ای از روسیه بود و رقبا هم چنان قدرتمند هستند.

فینال شیراز کارستان بود یا سوتفاهم؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران موفق شد با نتیجه قاطعانه فینال جام‌جهانی را مقابل روسیه فتح کند و این برد در حالی شکل گرفت که هیچ یک از فرنگی‌کاران روس نتوانستند در دیدار با شاگردان محمد بنا پیروز میدان شوند تا نتیجه 8 بر صفر در پایان بازی رقم بخورد.


این خبر خوشحال‌کننده بسیار برای کشتی فرنگی ایران می‌تواند برای المپیک امیدوارکننده باشد بخصوص اینکه تورنمنت‌های اخیر بین‌المللی چندان برای فرنگی کاران موفقیت‌آمیز به اتمام نرسیده است. حالا بعد از روزهای نه چندان خوبی که سراغ بهترین تیم ایران در المپیک لندن آمده بود، قهرمانی جهان می‌تواند امید به این رشته را برای ریو هم زنده کند.


اما معمولا مسابقات جهانی قبل از المپیک چندان از سوی سرمربیان تیم‌ها مثل سایر جام‌جهانی‌ها جدی گرفته نمی‌شود و این‌بار هم ابرقدرت‌ها با تمام نیروهای خود به میدان نیامدند.

در صورتی که ایران تنها نام حمید سوریان را در بین نفرات اصلی نداشت. جدال بین ایران و روسیه در میادین کشتی همیشه جذاب و نزدیک پیگیری می‌شد و شاید این نتیجه 8 بر صفر تاکیدی بر این موضوع باشد که روسیه‌ای که به شیراز آمده بود، روسیه همیشگی نبود. هیچ یک از کشتی‌گیران آنها سابقه المپیک مسابقات معتبر جهانی را نداشته است و شاید همانطور که ایران با جام‌هایی مثل رحیم علی اف، ایوان یاریگین رفتار می‌کند به این مسابقات نگاه کردند.


رومان ولاسوف، رستم نوتروف، ابراهیم لابازانوف، مگومدوف، آرتم سورکوف، آدام کوراک، اسلام ماگومدوف، بلال ماخوف در این مسابقات حضور نداشتند و بسیاری دیگر از ستاره‌هایی که همیشه جدال کشتی‌گیران ایرانی با آنها تشک را جذاب‌تراز همیشه می کرد اما فینال شیراز این معنی را می‌دهد فرنگی کاران ایرانی حالا خیلی سرحال هستند اما این روسیه و حتی آذربایجان اصلی نخواهند بود و در المپیک کار به مراتب سخت‌تر پیش خواهد رفت.


شور و هیجان در حین گزارش بازی می تواند این تصور را ایجاد که حالا کشتی ایران به حدی قدرتمند شده است که حتی روسیه هم نمی تواند یک برد مقابل آنها کسب کند و این آغاز بسیاری از حواشی می تواند باشد. با این ذهنیت در کشتی های بعدی شکست هر فرنگی کار ایرانی مقابل روس ها قاعدتا شکست باید تلقی شود در صورتی که این طور نیست و فینال شیراز را تنها باید به چشم یک برد خانگی شیرین نگاه کرد نه اختلاف اینچنینی قدرت ایران و روسیه.

دیدگاه‌ها