کد خبر : 1345531 | 11 مرداد 1395 ساعت 09:53 | 16.3K بازدید | 1 دیدگاه

16+2 نکته از تقابل نفت آبادان و تراکتورسازی

تراکتور روی شیروانی داغ

تراکتورسازی برای جبران تساوی خانگی مقابل استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان برای دست یابی به اولین پیروزی خانگی به مصاف یکدیگر می‌روند.

تراکتور روی شیروانی داغ

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم تراکتورسازی و صنعت نفت آبادان روز دوشنبه در چارچوب رقابت‌های هفته دوم لیگ برتر در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم می‌روند.


در ادامه به 16+ 2 نکته از این مسابقه اشاره شده است:


1-آخرین بازی که صنعت نفت آبادان در ورزشگاه خانگی خود در لیگ برتر به میدان رفت به لیگ دوازدهم و مصاف با ذوب آهن اصفهان برمی گردد. در آن مسابقه صنعت نفت چند هفته قبل سقوطش به دسته پایین‌تر قطعی شده و به تساوی یک بر یک رسید. حالا بعد از نزدیک به 3.5 سال قرار است نفتی ها پذیرای یک تیم لیگ برتری باشند.


2- در تاریخچه دیدارهای دو تیم یک اتفاق تلخ دیده می‌شود. درست یک هفته بعد از زلزله آذربایجان و در حالی که ایران در اندوه حادثه‌دیدگان قرار داشت، تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام در چارچوب رقابت‌های هفته پنجم لیگ برتر دوازدهم به مصاف نفت آبادان رفت. تراکتورسازان در آن مسابقه برای همدردی با حادثه‌دیدگان در حرکتی نمادین لباس‌های مشکی رنگ برتن کردند و جالب‌تر اینکه حدود 40 هزار هوادار مشتاق با لباس‌های مشکی و سردادن شعارهای مختلف جو خاصی را به ورزشگاه بخشیدند.


3- تیم فوتبال صنعت نفت آبادان تاکنون در ادوار مختلف لیگ برتر نتوانسته مقابل تراکتورسازی به پیروزی برسد و اگر روز دوشنبه آن‌ها بتوانند برنده از بازی خارج شوند، به اولین پیروزی خود مقابل تراکتور دست خواهند یافت.


4- آخرین بازی دو تاریخ در لیگ برتر به 3 سال قبل و هفته 23 لیگ دوازدهم برمی‌گردد.  جالب اینکه در ترکیب صنعت نفت از آن بازی تا امروز فقط حسن هوری باقی مانده است. در تراکتور اما مهدی کیانی، محمد ابراهیمی و محمد ایرانپوریان از آن زمان تا به حال همچنان پیراهن تراکتور برتن دارند.


5- تقابل‌های دو تیم در ادوار مختلف لیگ برتر حداقل یک گل داشته است و این دو تیم هیچ گاه به تساوی بدون گل مقابل هم دست نیافته‌اند که اگر این اتفاق در بازی فردا بیفتد، برای نخستین بار خواهد بود.


6- تراکتورسازی در 5 بازی از 6 بازی مقابل صنعت نفت، حداقل سه گل به ثمر رسانده است و در یک بازی نیز یک گل به ثمر رسانده است که در نوع خود جالب توجه است.


7- به غیر از تراکتورسازی تنها سپاهان است که در آبادان شکست نخورده و بقیه تیم های لیگ برتری حداقل یکبار طعم شکست را در آبادان چشیده‌اند.


8- عقیل اعتمادی،‌ دروازه‌بان سابق تیم تراکتورسازی اکنون عضو تیم صنعت نفت آبادان است. اعتمادی اگرچه مصدوم است و به بازی دوشنبه نمی‌رسد اما قول داده از روی سکوها بازی را به نظاره بنشیند. اعتمادی نزد هواداران تراکتورسازی از محبوبیت خاصی برخوردار است و به همین خاطر حضورش در ورزشگاه آبادان جالب خواهد بود.


9- رضا نوروزی، مهاجم تیم تراکتورسازی که رکورددار گلزنی در یک فصل از رقابت‌های لیگ برتر هم است، در این فصل پیراهن صنعت نفت آبادان را می‌پوشد، تاکنون موفق به گلزنی به تراکتورسازی نشده است. نوروزی اگر به این مهم برسد،‌برای اولین بار است که دروازه تراکتورسازی را باز می‌کند.


10- تیم صنعت نفت آبادان در صعود مجدد به لیگ برتر هنوز نتوانسته دروازه حریفان راباز کند. نفتی ها در بازی اول مقابل صبا به تساوی بدون رسیدند و شاید آنها در هفته دوم نخستین گلزن خود در لیگ شانزدهم را بشناسند.


11- عقیل اعتمادی از صنعت نفت غایب بازی با تراکتورسازی است. سینا عشوری هافبک تراکتورسازی اما شرایط بازی را به دست آورده است. در تراکتورسازی مهدی شریفی غایب است وممکن است محسن بنگر نیز مصاف سخت با نفت آبادان را از دست بدهد.


12- نفت آبادان معروف به برزیل ایران است و شعار «آبادان، برزیلته» در این شهر طرفداران زیادی دارد. نکته قابل توجه حضور یک بازیکن برزیلی در زمین است. لوسیانو ادینیو، مهاجم برزیلی تراکتورسازی برای اولین بار در شهر آبادان پیراهن تراکتورسازی را برتن می‌کند. ادینیو با مس کرمان سابقه حضور در آبادان را دارد.


13- تنها بازیکن مشترک دو تیم در فصول گذشته لئوناردو پیمنتا بوده است. مهاجم برزیلی که با صنعت نفت به فوتبال ایران معرفی شد و بعدها پیراهن تراکتورسازی و گسترش‌فولاد را هم برتن کرد. او امسال به دلیل پرشدن سهمیه خارجی گسترش فولاد از ادامه حضور در این تیم بازماند.


14- آب و هوای دو شهر آبادان و تبریز کاملا متفاوت است. یکی از جنوبی ترین شهرهای ایران آب و هوایی گرم و خشک دارد و همین مساله می تواند کار را برای تراکتوری هایی که به هوای خنک تبریز عادت دارند، سخت کند.


15- آبادان یکی از معدود شهرهایی است که تراکتورسازی در آن هوادار ندارد. تراکتوری ها که عادت دارند در هر شهری بازی می کنند هواداران پرشورشان را ببینند،‌از حالا نگران پرشورهای آبادانی هستند و می‌دانند که خبری از حمایت آنچنانی هوادارانشان در آبادان نیست.


16- میانگین سنی دو تیم قابل مقایسه نیست. صنعت نفت آبادان تیمی کاملا جوان را به لیگ شانزدهم فرستاده و در مقابل تراکتورسازی با ترکیبی از بازیکنان که اکثرا باتجربه و مسن هستند لیگ برتر را آغاز کرده است.


1+16- به احتمال فراوان امیر قلعه نویی تیمش را با ترکیب محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، هادی محمدی، محمد ایرانپوریان، سعید آقایی، مهدی کیانی، کرار جاسم، محمد ابراهیمی، سروش رفیعی، فرزاد حاتمی و لوسیانو ادینیو به میدان خواهد فرستاد.


2+16- نادر دست نشان نیز به احتمال فراوان تیمش را با ترکیب حسن هوری، فرشاد فرجی، مجتبی ممشلی، علی عبداله‌زاده، محمدرضا پورمحمد، حکیم نصاری، امیر زلیکانی، میلاد جهانی، حسین بغلانی، رضا نوروزی و محمد زبیر نیک‌نفس به مصاف تراکتورسازی خواهد فرستاد.

دیدگاه‌ها