کد خبر : 1347371 | 17 مرداد 1395 ساعت 11:44 | 39.4K بازدید | 0 دیدگاه

از حنیف و پژمان تا امین و شاهین

ده ستاره بزرگ لیگ دسته اول فصل 96

فصل جدید رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور - جام آزادگان یا همان لیگ یک از امروز با حضور 18 تیم آغاز می شود.

 

به گزارش "ورزش سه"، تمکن مالی چند باشگاه دسته اولی موجب حضور بازیکنان باتجربه و نام آشنای لیگ برتری در ترکیب تیم ها شده و این می تواند به جذابیت و در عین حال کیفیت لیگ یک کمک کند.


حضور نام ها در لیگ یک بی شک توجه رسانه ها را هم به  همراه خواهد داشت و البته این توجه خواه یا ناخواه کشف استعدادهای جوان این رقابت ها را به ارمغان خواهد آورد که این یک حسن بزرگ است. از سویی توجه رسانه ها به لیگ یک به خاطر حضور نام ها سبب اشاره به کمبودها خواهد شد و اگر در جهت رفع نقایص گام برداشته شود لیگ یک پیشرفت قابل ملاحظه تری خواهد داشت و این کمک می کند در آینده شاهد حضور نام های بزرگ تری در تیم های دسته اولی باشیم. حضوری که نه تنها عیب نیست بلکه برای فوتبال باشگاهی حسن است. حضور بازیکنان باتجربه در لیگ یک می تواند به پیشرفت بازیکنان جوان سرعت بیشتری ببخشد. در ذیل نگاهی خواهیم داشت به ستاره های این فصل لیگ یک. با این توضیح که شاید بازیکنان دیگری هم بوده باشند که شایسته اشاره باشند که در آینده قطعا به آنها خواهیم پرداخت:


1-محسن فروزان

 


سیاه جامگان و راه آهن یزدان تیم های فصل گذشته محسن فروزان بودند! دروازه بانی که پیش تر پیراهن استقلال تهران را برتن کرده بود. حضور وی در تیم خونه به خونه در لیگ یک فقط با دستمزد خوبی که از این تیم گرفته قابل توجیه است. در غیر اینصورت سخت است که قبول کنیم محسن فروزان از تیم های لیگ برتری پیشنهاد نداشته است. محسن فروزان با حضور در تیم خونه به خونه خود را از چشم کی روش دور کرده است. شاید صعود به لیگ برتر با همراه تیم خونه به خونه موازی با دستمزدی که وی از این تیم می گیرد جبران دوری یک فصل این دروازه بان از لیگ برتر باشد.


2-حسین کعبی

 

1130279


حسین کعبی بعد از دو فصل به فوتبال بر می گردد. حسین کعبی آخرین فصلی که در فوتبال حضور داشت فصل سیزدهم بود. با تیم استقلال خوزستان. وی این بار پیراهن تیم سپیدورد رشت را برتن کرده است. پیراهن قرمز سپیدورد رشت. تیم محبوب گیلان. حتی محبوب تر از داماش گیلان.
حسین کعبی در بازی های تدارکاتی تیم جدیدش در پست دفاع راست به میدان آمده و زوج او در جناح راست پویا نزهتی است. بازیکن پیشین تیم ملوان که در برهه ای آن قدر خوب بود که صحبت از حضور وی در اردوی تیم ملی بود. شاید حسین کعبی به دنبال این است که مثل عنایتی ثابت کند سن در فوتبال یک عدد است.


3-امین منوچهری

 

1126446


امین منوچهری در سودای بازگشت به استقلال تهران بود که سر از تیم بادران تهران در آورد. هر چند بعد از جدایی از تیم راه آهن به نسبت دقایقی که در ترکیب سپاهان حضور پیدا کرده بود عملکرد قابل دفاعی داشت.
بی شک یکی از خریدهای خوب اکبر میثاقیان در تیم بادران تهران امین منوچهری بود چون او مهاجم سرزنی است و در لیگ یک بازی روی هوا کارایی بیشتری دارد چون تیم ها در منطقه یک سوم دفاعی پرتعداد بازی می کنند و کمتر فضا برای کارهای عمقی وجود دارد.
شاید کسب عنوان آقای گلی لیگ یک یکی از اهداف امین منوچهری در بادران باشد.


4-فرزاد حسین خانی

 

1105154


فرزاد حسین خانی کاپیتان مس کرمان رفته رفته همانند ابراهیم صادقی در سایپا رکورد حضور خود در تیم مس را دست نیافتنی می کند. او در میانه میدان و در جلوی مدافعان خشن و متعصب بازی می کند و دو سالی است که برای صعود به لیگ برتر لحظه شماری می کند.
دو سه فصلی است که مس کرمان تا هفته های پایانی خوب می آید اما در گام آخر کم می آورد و در نهایت از صعود به لیگ برتر بازمی ماند. فرزاد در تیم منصور ابراهیم زاده هم کاپیتان است و می کوشد پایان فصل جشن قهرمانی بگیرد.


5-پژمان نوری

 

1083518


پژمان نوری می خواست بازی کند اما با پیشنهاد مربیگری در تیم ملوان مواجه شد. از اینرو برخلاف میل باطنی به تیم خونه به خونه رفت و طولی نخواهد کشید که هم در دور رفت و هم در دور برگشت با تیمی که سال های سال در آن بازی کرده رویارو خواهد شد و باید برای شکست ملوان بجنگد.
البته این مسائل سال های سال است که در فوتبال حرفه ای حل شده. پژمان نوری الزام برای تلاش برای موفقیت تیم خونه به خونه دارد و اگر غیر از این رفتار کند اصول حرفه ای را زیر پا گذاشته است. هر چند پژمان در هر تیمی غیر از ملوان بوده با همه توان بازی کرده است.


6- مازیار زارع

 

1130005


مازیار زراع همانند پژمان می خواست سال های پایانی دوران بازیگری را در ملوان باشد اما با نه محمد مایلی کهن مواجه شد. ایرادی به محمد مایلی کهن نیست به این دلیل که این سرمربی است که در آینده باید پاسخگوی نتایج تیم باشد. بنابراین باید به وی اجازه داد که بازیکن را به نظرات خودش انتخاب نماید.

مازیار در تیم خونه به خونه همبازی پژمان نوری است. شوت های از راه دور او می تواند گره کور بازی تیم خونه به خونه را باز کند. او هم این فصل بر خلاف میل باطنی باید بازی در برابر ملوان را تجربه کند و برای شکست این تیم از جان مایه بگذارد.


7-شاهین ثاقبی

 

1077967


شاهین بعد از دو فصل بازی برای تیم تراکتورسازی به ملوان بازگشته است. او در پشت سانتر فوروارد مهره قابل اتکایی است و بی شک می تواند عصای دست محمد مایلی کهن در فصل پیش روی رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور باشد.
برای شاهین ثاقبی هیچ چیز جذاب تر از این نیست که پایان فصل به همراه ملوان به لیگ برتر صعود کند و دوباره تجربه بازی در این لیگ را به دست بیاورد. برای بازیکنی چون شاهین که حضور در لیگ برتر را تجربه کرده دوری از این رقابت ها سخت است و بی شک همه تلاش خود را بکار می گیرد که در کوتاه ترین زمان ممکن به لیگ برتر برگردد.


8- میلاد ابطحی

 

1131981


هافبک دفاعی راه آهن به رغم سقوط این تیم به لیگ یک به تیم جدیدی نرفته است و این به خاطر تعهدی است که میلاد ابطحی به باشگاه راه آهن دارد.
میلاد که پیش تر بازیکن تیم پیکان بوده حال در اوج جوانی بازیکن باتجربه ای است و می تواند در جلوی خط دفاعی راه آهن جولان دهد. میلاد برای بیشتر به چشم آمدن نباید خود را در دفاع کردن محدود کند و باید در حمله  هم حضور فعالی داشته باشد. شوت از راه دور اگر منجر به باز شدن دروازه حریفان شود نگاه ها را متوجه این بازیکن جوان و البته با اخلاق خواهد کرد.


9-حنیف عمران زاده

 

1127333


مدافع فصل گذشته استقلال تهران در روزهای ابتدایی نقل و انتقالات به صنعت نفت رفت اما در ادامه با یک چرخش 180 درجه ای به تیم خونه به خونه پیوست.
این طور گفته شد به دلیل ضعف عملکرد در خط دفاعی در لیست علیرضا منصوریان قرار نگرفت! هر چند که در سه هفته اخیر ضعف در خط دفاعی و اجرای اصول دفاعی در استقلال آزار دهنده بود.
این تصور هم سخت بود که حنیف بعد از جدایی از استقلال از بهترین تیمی که پیشنهاد بازی دریافت می کند صنعت نفت باشد! به نظر می رسد دلیل انتخاب خونه به خونه بیشتر پیشنهاد مالی و توان خوب باشگاه در پرداخت بوده باشد.


10-محسن دلیر

 

1076284


محسن دلیر که فصل گذشته همراه با رسول خطیبی در سیاه جامگان و ماشین سازی بود و تجربه بازی در تیم تراکتورسازی تبریز را هم دارد این فصل پیراهن نارنجی تیم مس کرمان را برتن کرده است.
برخورداری از فیزیک خوب و پرتلاش در تعقیب توپ بی شک محسن دلیر را تبدیل به یکی از مهاجمان خوب این فصل رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور خواهد کرد. جنگندگی وی به مهاجم روی دست هم این اجازه را می دهد که دروازه تیم حریف را نشانه بگیرد. محسن دلیر در یک کلام از خریدهای خوب این فصل تیم مس کرمان بوده است.

***

از ستاره‌های این فصل لیگ یک می‌توان به نام‌های دیگری هم اشاره کرد از جمله ... عباس محمد رضایی (خونه به خونه) هادی تامینی، محمدرضا مهدوی، پویا نزهتی (سپید رود)، محمد آبشک، سعید یوسف زاده، ایمان صادقی (ملوان)، مقداد قباخلو، محمد عباس زاده (نساجی) محمود تیغ نورد بهروز عین افشار، مجتبی شیری (بادران)، آرمان شهداد نژاد، مهدی دغاغله (مس کرمان)، مرتضی عزیز محمدی (مس رفسنجان)، هادی شکوری و اکبر صغیری (راه آهن) و...

دیدگاه‌ها