کد خبر : 1347392 | 17 مرداد 1395 ساعت 13:02 | 31.5K بازدید | 0 دیدگاه

آنچه قرمزها از نبرد ومبلی یاد گرفتند

کلوپ و درس های پیروزی مقابل بارسا

دیشب، لیورپول موفق شد تا در دیداری تدارکاتی، با 4 گل بارسلونا را در ورزشگاه ویمبلی مغلوب کند.

کلوپ و درس های پیروزی مقابل بارسا

به گزارش "ورزش سه"، قبل از شروع مسابقه، همه چیز تحت تاثیر بازگشت لوییس سوارز به انگلیس گذشت و این بازیکن تا قبل از ورود بازیکنان لیورپول به زمین، به شدت مورد تشویق هوادارن لک لک ها قرار گرفت.

 

اما با شروع بازی، همه توجه ها معطوف به نمایش زیبای شاگردان کلوپ شد. 5 نکته ای که می توان از نمایش دلپذیر این تیم دریافت به شرح زیر است:

 

 

1- جا افتادن تاکتیک های یوگی در لیورپول

 

مهم ترین دلیلی که بارسلونا نتوانست بازی همیشگی خود را ارئه بدهد، پرس شدید و همه جانبه ستارگان این تیم توسط بازیکنان لیورپول بود.

 

علیرغم اینکه تیم اسپانیایی در بازی مالکانه و حفظ توپ نظیر ندارد، لیورپول توانست تا حد زیادی جلوی این اتفاق را بگیرد.

 

صحنه گل اوریگی، مصداق بارزی از پرس شدید و ایجاد یک ضد حمله از شاگردان کلوپ بود که ثابت کرد حتی تیم بزرگی مثل بارسلونا هم ممکن است در برابر پرس شدید اشتباه کند.

 

مدافع میانی بارسلونا در مقابل پاس های سریع همبازیانش قرار گرفت و تحت فشار بازیکنان حریف، توپ را از دست داد. موضوعی که مطمئنا در تمرینات لیورپول به آن توجه زیادی شده است. این اتفاق، هواداران لیورپول را به ارائه نمایشی دلپذیر در هفته اول لیگ برتر برابر آرسنال، که اتفاقا آنها هم تمایل زیادی به حفظ مالکیت توپ دارند، امیدوار می کند.

 

 

1132353

 

 

2- بازی درخشان سیدو مانه

 

یورگن کلوپ می تواند امیدوار باشد که فصل خوبی پیش روی سیدو مانه باشد زیرا او  بارها با قطع توپ میان مدافعان حریف، برای خودش ایجاد موقعیت کرد. مانه به تیم کمک می کند تا ابتکار عمل را از حریف گرفته و مانع بازیسازی آنها شود.

 

مانه، گل اول بازی را روی تیزهوشی و جایگیری خوب در پشت مدافعان بارسا، با پاس مناسب لالانا به ثمر رساند. البته این اولین گل مهاجم سابق ساوتهمپتون در بازی های پیش فصل بود اما تاثیر زیادی در نتیجه شگفت انگیز بازی دیشب داشت. در هر صحنه ای که مانه حضور داشت، توانست تاثیر مثبتی برای تیمش در زمین بارسا ایجاد کند.

 

با این نمایش، احتمالا کلوپ نیز با ما هم عقیده است که مانه، هرآنچه استرلینگ ندارد را ارائه می دهد، بسیار فروتن است و به بازی  تیمی کمک می کند.

 

 

1132354

 

 

3- فقط حضور استوریج، ضامن گلزنی نیست

 

اگر در پایان فصل گذشته، هواداران لیورپول و کلوپ معتقد بودند که با حضور استوریج، امکان گلزنی برای آنها محتمل تر بود، حالا و با گلزنی 4 بازیکن مختلف که بیش از 10 گل در مسابقات پسش فصل به ثمر رسانده اند، قطعا نظر دیگری دارند.

 

لیورپول در تابستان نشان داد که می تواند وظیفه گلزنی را بین بازیکنان هجومی خود تقسیم کند. عدم حضور استوریج که به علت مصدومیت این دیدار را از دست داد، موئد آن بود که زوج وینالدو- مانه، می تواند خاطرات خوبی را در برای هواداران متعصب قرمزهای بندر لیورپول رقم بزند.

 

 

1132355

 

 

 

4- مارکو گرگیچ، جواهری در میانه میدان

 

خرید جدید مرسی سایدی ها در فصل جدید، سومین گل خود در مسابقات پیش فصل را به ثمر رساند تا بیش از پیش هواداران تیم را به درخشش در سال جاری امیدوار سازد.

 

گل چهارم لیورپول در برابر بارسا در دقیقه 93، نمایش دلپذیر مارکو گرگیچ را در پیش فصل تابستانی قرمزها تکمیل کرد.

 

بعد از خرید این بازیکن سابق ستاره سرخ بلگراد، بسیاری از کارشناسان در مورد توانایی های این جوان ناشناخته تردید داشتند، اما امروز و بعد از بازی های تاثیرگذار او در یک ماه اخیر، هواداران لیورپول زوج او و امره جان را در میانه میدان، بسیار مفید و موثر می دانند.

 

 

1132356

 

 

5- حضور لالانا در ترکیب فیکس خط میانی

 

با پیوستن وینالدوم و سیدو مانه، بسیاری از کارشناسان جایگاه آدام لالانا را در آنفیلد در خطر می دیدند.

 

اما به هر حال، قطعا بازیکن بارسلونا می توانند تایید کنند که لالانا کیفیت بسیار بالایی دارد. استارت دیدنی او برای گل اول لیورپول که توسط مانه به ثمر رسید، دقیقا با معیارهای بازی تیم های کلوپ همخوانی داشته است. لالانا با فشار شدید بر روی کامارا، موفق به ربودن توپ شد و مانه را در موقعیت بسیار خوبی قرار داد.

 

احتمالا با نمایش فوق العاده لالانا در بازی دیشب، کلوپ هم متقاعد شده است که می تواند این هافبک ریزنقش را در ترکیب اصلی تیمش در اولین دیدر لیورپول در برابر آرسنال، قرار بدهد.

 

1132350

 

دیدگاه‌ها