کد خبر : 1348735 | 21 مرداد 1395 ساعت 14:53 | 22.8K بازدید | 0 دیدگاه

در بازی ایران دانمارک دو پرچم روی صورتم داشتم؛

گفتگوی خواندنی با دنیل نوروزی پیش از ترک ایران

دنیل نوروزی بازیکن دوملیتی دانمارکی - ایرانی بعد از چند ماه حضور در ایران و تمرین با تیم سپاهان سرانجام به خاطر مشکل سربازی مجبور به ترک ایران شد.

گفتگوی خواندنی با دنیل نوروزی پیش از ترک ایران

به گزارش "ورزش‌سه"،  مدافع چپ تیم سپاهان که در ابتدای پنجره نقل و انتقالات به این تیم اضافه شده بود، با مشکل خدمت سربازی که برایش بوجود امد مجبور به ترک ایران شد. البته این بازیکن به عنوان سهمیه لیگ برتری و با پاسپورت ایرانی به عنوان یک ایرانی به کشور وارد شده بود و باشگاه سپاهان می‌توانست از این بازیکن به عنوان سهمیه خارجی هم استفاده کند تا مشکل خدمت سربازی این بازیکن حل شود، ولی باشگاه سپاهان ترجیح داد که تنها سهمیه باقی مانده خارجی خود را برای پست مدافع چپ نسوزاند. این اتفاق نیافتاد و این بازیکن در نهایت ایران را ترک کرد، البته برای دنیل نوروزی سفر به ایران دو دستاورد داشت؛ یکی مصدومیتی که از ناحیه لب و دندان برایش در تمرینات اتفاق افتاد و دومی شناخت مردم و فوتبال‌دوستان ایرانی از این بازیکن بود.


دنیل نوروزی قبل از ترک ایران در دفتر "ورزش‌سه" حضور یافت و با خبرنگار ما گفتگویی دوستانه داشت که توجه مخاطبان عزیز را به آن جلب می کنیم.

آمدن به ایران ریسک بود
چند تیم دنبالم بودند و تیم ‌هایی هم بودند که کار من را دنبال می کردند و سپاهان و ویسی هم بازی های من را دیده بودند و کار من را دنبال می‌کردند و با توجه به مشکلی که در دفاع چپ داشتند برای آمدن من به ایران تماس گرفتند. در مورد انتخاب سپاهان هم هر بازیکنی دوست دارد در این تیم برزگ بازی کند. باشگاه در مورد خدمت سربازی به من قول داده بود که مشکلی پیش نمی‌اید و من خودم هم با چند وکیل صحبت کردم و آن‌ها گفتند که مشکلی نیست و می توانم بازی کنم. ولی به هر حال این کار یک ریسک بود که من با آگاهی از آن به ایران آمدم ولی فکر نمی کردم اینقدر قضیه پیچیده شود. باشگاه سپاهان هم بعد از اینکه احسان حاج صفی به تیم بازگشت دیگر مثل قبل پیگیر موضوع نشد. البته سپاهان می توانست من را به عنوان سهمیه خارجی به تیم اضافه کند ولی این کار را نکرد.


فامیل‌های زیادی در ایران دارم
فعلا مشکل خروجی ندارم ولی مهلت 30 روزه برای خروج از ایران دارم.  آمدن به سپاهان با توجه به اینکه ایران را نمی شناختم هم ریسک بود و هم شانس بود. به ایران آمدم تا بیشتر دیده شوم، ضمن اینکه فامیل‌های زیادی را در ایران دارم  و دوست داشتم بیشتر با ایران آشنا شوم.

در تیم ملی زیر 16 سال دانمارک بازی کردم
فوتبالم را از رده‌های خیلی پایین شروع کردم وجایی وجود داشت که بچه‌های با سن پایین می توانستند بیایند و تیم به تیم بازی می کردیم. از بین همه بچه‌ها من توانستم به تیم ملی برسم و در رده زیر 16 سال برای دانمارک بازی کنم. کم کم وقتی دیدم می توانم به شکل حرفه‌ای فوتبالم را دنبال کنم به کپنهاگن رفتم که شرایط رشد بیشتری برایم فراهم باشد. البته در ادامه در چند مقطع از ناحیه زانو و کتف دست با مصدومیت مواجه شدم که چند ماهی نتوانستم فوتبال بازی کنم.

 

 

به دنبال این بودم که کیفیت خودم را نشان بدهم
بازی های ایران را در جام جهانی دنبال کردم. عموی من در برنامه نود من را دیده بود که در مورد من صحبت کرده بودند. البته پس از اینکه دژاگه و قوچان نژاد به تیم اضافه شدند شرایط سختی برای کیروش بوجود آمد و هجمه انتقادات هم به خصوص به بازیکنانی بود که در اسکاندیناوی بازی می کردند. من در ایران به دنبال فرصت بودم که بتوانم کیفیت خودم را نشان دهم و بتوانم شرایط حرفه ای خود را رشد دهم.

بازی سپاهان و پدیده شوکه‌ام کرد
وقتی بازی سپاهان و پدیده را دیدم شوکه شدم چون خیلی بازی خوبی نبود و با توجه به اینکه در تمرینات بازیکنان خیلی بهتر بودند خیلی شوکه شدم و تا حدودی ناراحت هم شدم. ولی در ادامه دیدم که شرایط متفاوت شد و بازیکنان کیفیت خوبی از خود به نمایش گذاشتند.

سعی می کنم همیشه خوشحال باشم
خوب من سعی می کنم قضایای اتفاق افتاده در ایران را از جهات مثبت ببینم. خیلی از افراد وجود دارند که شرایط بدتری از من دارم. خوشحالم که فنر به چشمم نخورد. من وقتی مصدومیت برایم اتفاق افتاد اصلا دردی احساس نکردم. کمی ناراحت شدم ولی این اتفاقی است که افتاده و دیگر غصه خوردن هیچ فایده ای ندارد. من همیشه سعی می کنم خوشحال باشم. خیلی افراد هستند که از صبح تا شب کار می کنند و حتی وقت خواب کافی هم ندارند ولی من در قبال فوتبال بازی کردن پول هم می گیرم پس خیلی خوشبخت هستم و تنها کاری که باید انجام دهم این است که کارهایی که به فوتبالم ضربه می زند را انجام ندهم. سعی می کنم همیشه خوشحال باشم. من ناراحتم که نتوانستم در ایران فوتبال بازی کنم و اتفاقات مختلف باعث شد که نتوانم آن کاری را که برای آن به ایران آمدم را انجام دهم.

ثابت می کردم که بهتر هستم
من اگر فرصت بازی در سپاهان را پیدا می کردم می کردم می توانستم جای خودم را تثبیت کنم. من توانایی های خودم را بهتر از هرکسی می شناسم. اگر سهرابیان خوب بوده من اگر فرصت داشتم بعد از چند بازی ثابت می کردم که بهتر هستم.

 


خوشحال شدم حاج‌صفی برگشت
حاج صفی بازیکن خوبی است و خوشحالم که به سپاهان آمده است.

هم چیزهای خوب دیدم و هم بد
 در ایران هم چیزهای خوب دیدم و هم بد و در دانمارک هم همینطور. من سعی می کنم چیزهای خوب ایران را با خود به دانمارک ببرم و با چیزهای خوب دانمارک با هم تلفیق کنم. فکر می کنم یک مقدار برنامه‌ریزی در ایران مناسب نیست.

هواداران ابتدا من را نمی‌شناختند
هواداران سپاهان در ابتدا من را نمی شناختند ولی کم کم بعد از اینکه من را شناختند به من لطف زیادی داشتند و من خیلی خوشحال بودم.

اگر پیشنهادی باشد حتما استقبال می کنم
در ایران اگر پیشنهادی باشد حتما استقبال می کنم. البته در این شرایط فقط در تراکتور می توانم بازی کنم و اگر پیشنهادی باشد بررسی می کنم. البته فکر می کنم برای این حرف ها خیلی دیر شده و من باید سریع به اروپا و دانمارک برگردم تا آنجا را هم از دست ندهم.

 

 

سپاهان خیلی موضوع را طولانی کرد و پیگیر نشد
من و خانواده‌ام تمام تلاشمان را کردیم و دیگر این موضوع از دست من خارج شد.من در شرایط بدی قرار گرفتیم چون من مشکل سربازی داشتم. باشگاه سپاهان خیلی موضوع را طولانی کرد تا تکلیف حاج صفی مشخص شود و من خیلی ناراحت بودم که این اتفاق افتاد و حتی موقعی که برای فسخ رفتم امید داشتم که بمانم. ولی در نهایت با باشگاه سپاهان صحبت کردم و توافق کردیم. من در این مدت هر چیزی که باشگاه سپاهان به من گفت انجام دادم. سپاهان پیگیر موضوع من نشد،
من با هر باشگاهی صحبت کردیم گفتند که از لحاظ سربازی مشکلی ندارم ولی خوب هر کسی بود سپاهان را انتخاب می کند. ولی در ادامه اتفاقاتی افتاد که باعث شد سپاهان هم زیاد پیگیر موضوع من نباشد.

بازی ایران دانمارک دو پرچم روی صورتم داشتم
بله آن بازی من در استادیوم بودم و یک طرف صورتم پرچم ایران بود و یک طرف پرچم دانمارک. واقعا نمی دانستم که کدام تیم ببرد و طرفدار هر دو تیم بودم. در ایران عاشق علی دایی هستم.

آمدن به ایران شانس بزرگ من بود
وقتی می خواستم به ایران بیایم خیلی‌ها به من می‌گفتند نرو. در کشورهای اروپایی یک دید بدی نسبت به ایران شکل گرفته و خود ایرانی‌ها باید برای تغییر این چهره تلاش کنند. فکر می کنم حالا که به ایران آمدم این دید خیلی بهتر شده است. وقتی روزنامه دانمارکی هم از من پرسید به آن‌ها گفتم که بازی در ایران یک شانس بزرگ برای من است و حتما به ایران خواهم رفت.

دنیل نوروزی در پایان، بدشانسی‌هایی خود در ایران را با این ضرب المثل توصیف کرد:
«هر اتفاق بدی توی زندگی شما بیافتد باز هم افرادی هستند که شرایط بدتر از شما را دارند. پس باید همیشه امید داشت»

دیدگاه‌ها