کد خبر : 1350797 | 27 مرداد 1395 ساعت 17:13 | 34.9K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش:

همه دلایل بارسلونا برای فروش براوو

به نظر می رسد که کلودیو براوو، دروازه بان شلیایی بارسلونا تنها پس از دو سال حضور در این باشگاه قصد جدایی و پیوستن به منچسترسیتی را دارد. جالب اینکه آبی اناری ها نیز از این مساله استقبال کرده اند.

همه دلایل بارسلونا برای فروش براوو

به گزارش "ورزش سه"، یک ماه پیش وقتی از لوئیس انریکه، سرمربی بارسا در مورد فروش براوو و تراشتگن سوالی مطرح شد، او در پاسخ گفت که جنگ قدرتی درون دروازه بارسا وجود ندارد و هیچکدام قصد جدایی ندارند اما یک ماه بعد اوضاع به گونه ای دیگر شده است.

 

 

1135663

 

 

تراشتگن، دروازه بان آلمانی کاتالان ها چندی پیش همراه مدیر برنامه هایش به ملاقات مدیران بارسلونا رفت و آنجا بحث جدائیش در صورت فیکس نبودن در لالیگا را مطرح کرد. او در آن مقطع پیشنهاد خوبی از سیتی دریافت کرده بود.

به فاصله زمانی اندکی، براوو نیز ملاقات مشابهی با روسای بارسا داشت و او هم خواسته های خود را مطرح کرد. در دو فصل گذشته، براوو در لالیگا دروازه بان ثابت بارسا بوده و تراشتگن در لیگ قهرمانان و کوپا دل ری این وظیفه را بر عهده داشته است.

 

سه روز پیش رسانه های انگلیسی خبر از توافق براوو با سیتی دادند و در یکی دو روز اخیر نیز رسانه های اسپانیایی از تصمیم مدیران بارسلونا برای فروش براوو به سیتی خبر داده اند اما چرا در نهایت بارسلونا ترجیح داده از بین تراشتگن و براوو، دروازه بان شیلیایی را به فروش برساند؟

 

پیچیده شدن رقابت بین دو دروازه بان:  اول اینکه تنش بین براوو و تراشتگن کاملا آشکار شده است. هرچقدر تراشتگن علنا با رفتارها و مصاحبه های خود به این مساله دامن زده، براوو تودارتر نشان داده و سعی کرده در مصاحبه های خود به این مساله نپردازد.

تراشتگن دیگر قصد ندارد در لالیگا ذخیره براوو باشد و براوو هم دوست دارد هم در لالیگا به میدان برود و هم در لیگ قهرمانان و کوپا دل ری. با پیشرفت قابل توجه تراشتگن، سطح رقابت بین این دو بسیار بالا رفته و به نوعی کاملا پیچیده شده است.

 

 

1096685

 

 

دوم اینکه تراشتگن به دلیل سن پایینش(24 سال) در مقایسه با براووی 33 ساله، آینده دار تر است. مسئولان بارسا به این فکر می کنند که با فروش تراشتگن، دروازه بانی جوان و با ارزش که می تواند تا ده سال دروازه تیمشان را بیمه کند از دست خواهند داد؛ پس چاره کار فروش براوو خواهد بود.

 

 دلیل دیگر اینکه خود براوو تمایل به ترک بارسلونا دارد و از مسئولان باشگاه خواسته است که با جدایی او موافقت کنند. اگر خواست باشگاه در ابتدا حفظ براوو بود، حالا با درخواست این دروازه بان، چاره ای جز انتقال او نیست. براوو قصد دارد با جدایی از بارسا، به چهره ای تاثیرگذار تر درون دروازه سیتی تبدیل شود. حضور به عنوان دروازه بان اصلی در لیگ قهرمانان، یکی از مهمترین انگیزه های براوو محسوب می شود.

 

پیشنهاد خوب مالی سیتی به بارسلونا برای جذب براوو نیز از دیگر دلایل راضی شدن مدیران این باشگاه به فروش وی است. دو سال پیش بارسلونا 12 میلیون یورو برای این دروازه بان به سوسیداد پرداخت کرد اما گویا سیتی حاضر است مبلغی بیشتر برای جذب براووی 33 ساله بدهد. بارسا شاید دیگر هرگز فرصت اینکه براوو را با مبلغ بالایی بفروشد پیدا نکند.

 

کم کردن تنش در تیم نیز یکی از مهمترین دلایل بارسلونا برای انتقال براوو به سیتی است. جنگ قدرت درون دروازه اگر در طول فصل ادامه پیدا می کرد، ممکن بود باعث ایجاد تنش در کل مجموعه شده و اثری منفی روی دیگر بازیکنان و در نتیجه نتایج بارسلونا بگذارد پس چه بهتر که یکی از دو دروازه بان(براوو) به تیم دیگر منتقل شود.

 

منبع: موندودپورتیوو

دیدگاه‌ها