کد خبر : 1366075 | 28 مهر 1395 ساعت 12:32 | 71.3K بازدید | 7 دیدگاه

لیپی در آستانه پیوستن به تیم چین

قهرمان جهان حریف کی‌روش می‌شود؟

مارچلو لیپی، سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا، در آستانه برعهده گرفتن هدایت تیم ملی چین قرار دارد.

قهرمان جهان حریف کی‌روش می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، این مربی 68 ساله که با ایتالیا در سال 2006 قهرمان جام جهانی شد، پیش از این بین سال‌های 2012 تا 2014، هدایت باشگاه چینی گوانگژو اورگرانده را برعهده داشت و با این تیم سه بار قهرمان لیگ چین و یک بار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد.


او قرار بود بار دیگر هدایت گوانگژو را برعهده بگیرد و کوریره دلو اسپورت ادعا کرده بود که دو طرف بر سر قرارداد به توافق رسیده‌اند؛ اما اخبار جدید حاکی از این است که او برای نشستن روی نیمکت تیم ملی چین، چراغ سبز نشان داده و اکنون تنها منتظر اعلام رسمی این موضوع است.


چین در چهار بازی اولش در دور سوم مرحله مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا، تنها یک امتیاز کسب کرده و امیدهایش برای رسیدن به جام جهانی به شدت کاهش پیدا کرده است.

 

آنها در دو دیدار اخیرشان مقابل ازبکستان و سوریه هم شکست خورده‌اند تا سرمربی بومی این تیم از کار کناره بگیرد؛ با این حال نکته اینجاست که چین تنها تیمی است که از ایران صدرنشین امتیاز گرفته است!


چینی‌ها با حضور لیپی تیم بهتری خواهند شد و شاید برای همه حریفان گروه دردسر ساز شوند؛ حتی برای ایران که در تهران میزبان شاگردان آینده لیپی خواهند بود. در صورت حضور لیپی در سمت سرمربی چین، نبرد او با کارلوس کی روش شطرنجی در سطح اول دنیای مربیگری است؛ مسابقه‌ای که باز هم  خبرنگاران و ناظران زیادی را متوجه آسیا و نبرد شرق و غرب می‌کند.

دیدگاه‌ها