کد خبر : 1370112 | 14 آبان 1395 ساعت 11:06 | 250.3K بازدید | 0 دیدگاه

کی روش اخطار گرفت ، نکو 3+3 جلسه محرومیت

محرومیت و جریمه‌های سنگین برای فوتبال ایران

در بیانیه انضباطی فیفا، محرومیت جواد نکونام و احسان حاج صفی، مربی و بازیکن ایران، به صورت قابل‎توجهی افزایش خواهد یافت.

محرومیت و جریمه‌های سنگین برای فوتبال ایران

به گزارش "ورزش سه"، کمیته انضباطی فدراسیون جهانی،  احکام خود برای فدراسیون ها و اشخاص متخلف در بازی های برگزار شده دور مقدماتی اعلام کرد که فدراسیون فوتبال ایران و سرمربی تیم ملی به همراه یک مربی و دو بازیکن مشمول محرومیت شده اند. در جریان دیدار ایران و کره، فوتبال دوستان در ورزشگاه به برگزاری مراسم  پرداختند. هر چند که ایران از جریمه احتمالی اطلاع داشت اما به دلیل اهمیت، مراسم در استادیوم آزادی برگزار شد که مطابق انتظار، با واکنش فیفا همراه شد و این نهاد میزبانی ایران در بازی کره را مستحق جریمه 45 هزار فرانکی دانست.


همچنین به دلیل رفتار نامناسب تماشاگران در دیدار مقابل قطر و حضور افراد غیرمسئول در کنار زمین، فدراسیون فوتبال ایران جریمه ای 40 هزار فرانکی باید بپردازد.


علاوه بر این، فیفا به دلیل اتفاقات دیدارهای اخیر، برای چند عضو تیم ملی ایران، تذکر و جریمه هایی در نظر گرفت. کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران به دلیل "عدم پایبندی به حضور در محدوده فنی" در دیدار با قطر و همین طور اظهاراتش در کنفرانس مطبوعاتی دیدار با ازبکستان، اخطار گرفت.


در بیانیه انضباطی فیفا، محرومیت جواد نکونام مربی تیم ملی  ایران، به صورت قابل‎توجهی افزایش خواهد یافت.


احسان حاج صفی و سردار آزمون، ستاره های تیم ملی هم به دلیل رفتار غیرورزشی،  با محرومیت یک جلسه ای روبه رو شدند.البته روی سایت فیفا محرومیت حاج صفی دو جلسه قید شده اما این بازیکن در نامه ای که فدراسیون فوتبال واصل شده یک جلسه محرومیت دارد و فدراسیونی ها عقیده دارند سایت فیفا در درج محرومیت حاج صفی اشتباه کرده است.

 

1154706

 

ضمنا تیم های همگروه ایران یعنی کره جنوبی و قطر و همچنین تیم ملی عراق که بازی هایش را در ایران برگزار می کند، با جریمه هایی روبه رو شدند.


عراق به دلیل تاخیر در ورود به زمین در دیدار با ویتنام، حضور تماشاگران در میکسدزون در دیدار با عربستان (که در مالزی برگزار شد) و ورود یک هوادار به زمین در دیدار با تایلند، سه اخطار کتبی دریافت کرد.


تیم ملی کره جنوبی به دلیل تاخیر در ورود به زمین در دیدار با میانمار (مرحله قبلی مقدماتی جام جهانی) اخطار گرفت و تیم ملی قطر هم به دلیل "رفتار ناشایست تیمی" در دیدار با ایران، 30 هزار فرانک جریمه شد. ضمن اینکه چهار بازیکن این تیم به نام های عبدالکریم حسن، یاسر عبدالرحمان، مشعل عبدالله و خالد مفتاح به دلیل رفتار نامناسب در دیدار با ایران به ترتیب 15 هزار، 7500، 7500 و 7500 فرانک جریمه شدند.

 

سنگین ترین جریمه در لیست جدید فیفا مربوط به تیم های کرواسی و آلبانی است که به دلیل رفتار نامناسب هواداران و سر دادن شعارهای نامناسب با محتوای سیاسی و نژادپرستانه، با جریمه های 50 هزار فرانکی روبه رو شدند.

دیدگاه‌ها