کد خبر : 1372573 | 24 آبان 1395 ساعت 15:31 | 21.6K بازدید | 0 دیدگاه

روزی روزگاری پاس، قطب سوم تهران

مهدی مناجاتی، یکی از بزرگترین خدمتگزاران فوتبال ایران در دهه 60 بود. او یکی از بزرگترین مجموعه های فوتبال ایران را در دهه 60 زنده کرد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم پاس در سالهای دهه 50 تیم قدر قدرتی بود که بارها در مجموعه قدرت فوتبال این دهه حضور داشت، قهرمان لیگ شد، بازیکنان بسیاری به تیم ملی فرستاد و ستارگانش به تیم های مختلف رفتند. محمد صادقی، ذوالفقارنسب، ضیا عربشاهی و حسین فرکی به پرسپولیس رفتند، ایرج دانایی فرد، بهتاش فریبا و ماییس میناسیان در تیم تاج حضور یافتند. مهدی دینورزاده و محمود حقیقیان هم شهبازی شدند.


پاس به دسته دوم تهران رفت. در این دسته تنها کسی که از پاس جدا نشد، مهدی مناجاتی بود.


وضعیت تیم مناجاتی چنان تلخ بود که حتی متوسط هایی مثل فیروز کریمی و بیژن طاهری جوان از پاس جدا شده و به تیم نیروی زمینی و راه آهن رفتند.

 


پاس در سال 60 با رسیدن به نیمه نهایی مسابقات جام حذفی تهران باز هم رخ عیان کرد اما در سال 62 بود که مناجاتی با دعوت از بازیکنان قدیمی پاس مثل مجید حلوایی، فیروز کریمی، علی حیدری و برادرش در شهباز سابق یعنی علی مناجاتی عزم دسته اول کرد.


پاس در سال 63 به دسته اول تهران برگشت، جوانانی تازه از این تیم به فوتبال ایران معرفی شدند که مهمترینشان در نسل اول از نفرات تیم حاضر در این عکس بودند. کوروش لرستانی در سال 1363، سعید جانفدا در سال 1365 و حمید استیلی در سال 68 ملی پوش شدند.


به این تیم حضور افرادی دیگر را اضافه کنید. مناجاتی، مردانی چون علیرضا حکیم زاده، رضا امری، محمد شهبندیان، احمدرضا دانا، جلال بشرزاد و... .


در سال 68 مهدی مناجاتی، سرمربی تیم ملی شد، او پس از مدتی فیروز کریمی که در آستانه بازنشستگی بود را روی نیمکت به عنوان کمک خود نشاند و چون در این مقطع زمانی، به تیم ملی رفته بود، فیروز کریمی با مردان نسل تازه مناجاتی مثل رضایی منش ها و خاکپور ها و نوآموزها  و... تیم پاس را برای آینده ساخت.


پاسی که مناجاتی از نابودی نجاتش داد در سالهای 70 و71 قهرمان لیگ ایران و قهرمان مسابقات فوتبال جام باشگاه های آسیا شد.


امروز آن که بیشتر از همه از محو شدن پاس می تواند گله مند باشد مهدی مناجاتی است ...

دیدگاه‌ها